BİR PEUGEOT 607 HİKAYESİ...

Konunun amacı başlıkta da görüleceği üzere PEUGEOT markasının  amiral gemisi olarak adlandırılan ve E sınıfında  yer alan 607 modeli ile geçirdiğimiz zamanlarda yaptığım / yapamadığım tamiratları ve diğer her şeyi  burada paylaşmak.

Biraz aracı alış hikayesinden bahsetmek istiyorum. 

Büyük sedanlara karşı ilgim  Citoren C5 Mk1 Makyajlı kasaya sahip olduktan sonra arttı.(2006
C5'i satmak zorunda kaldıktan sonra yine bütçeye göre alınabilecek büyük sedanlara bakar oldum.

Öncelikle 97 Model bir MK2 kasa mondeo aldım.Bu mondeoyla ilgili bir çok DIY işlemi yaptım belki ileride onları da ayrı bir yazı olarak paylaşırım.

Daha sonra  mk2 yi  isteyen birisi çıkınca, bir malı isteyen varken vereceksin felsefesi eşliğinde birkaç saat içinde ne olduğunu anlamadan satışı gerçekleştirdik.

Sattıktan 2 saat sonra sahibinde dolaşırken  kendimi, kendime kızarken buldum.Eldeki bütçe ile alınacak arabalar mk2 nin yerini donanım ve konfor olarak doldurmuyordu. Akabinde bulunduğum şehirde mk3 bir mondeo gördüm, fiyatı mk3 için oldukça makul duruyordu. Gittim baktım, masrafları olsa da ben bunu yürütürüm diyerek satın aldım.

Mk3 mondeo ile baya uğraştım, onunla ilgili ayrı bir yazı mutlaka yazacağım.
Mekanik anlamda en çok sök tak yaptığım kendimi geliştirdiğim araçtır kendisi. 
Şimdilik araca yaptıklarımı paylaştığım forumun linki ekliyorum,



Mk3 kapıda dururken  bu yazıya konu olan araç ilanı karşıma çıktı. Kilometresi nispeten düşüktü (160.000 KM) ve en önemli kısmı MANUEL bir vites kutusuna sahip olmasıydı.

E sınıfı araçta manuel tercihi nadir görülür çünkü araç üretim amacı gereği konfor odaklıdır, gel gelelim  dönemin tam otomatik şanzımanları 4 ileri ve masraf açma potansiyeli yüksek ürünler. Peugeot 607 nin otomatik olanlarında ZF üretimi 4hp20  kodlu şanzıman bulunmakta. Bu tam otomatik şanzımanlar zamanına göre iyi birer ürün olsalar  da, güncel olarak hantal ve yakıt tüketimini olumsuz katkıları ve işletme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle benim tercihim dışında kalmışlardır. 

İşte bu yüzden bu aracı almak için mk3'ü  ilana koydum ama satılmadı, bu yazı yazıldığı anda da hala satılmadı bu arada, tam bir evlat kendisi :)

607 yi almak için galeriye takas teklif ettim cevap bile vermediler.

O arada ben nakit işini çözdüm ve galeriyi aradım, aracı bana opsiyonlasın ben de  2 gün sonra  gidip alayım diye, telefonda yıkıcı haber geldi, az önce satışı yapılmış.Pek adetim olmasa da galeriden aracı satın alan alan arkadaşın numarasını istedim. Aracın yeni sahibini aradım satmayı düşünür müsünüz  diye, düşünmüyorum dedi. 607 konusu o an itibariyle kapanmıştı ve kafamda Mondeoya neler yaparım fikirleri dolaşmaya başladı  eksiklerimiz hala mevcuttu çünkü. 

Ertesi gün adam geri döndü hala istiyorsan satabilirim diye, ben tabi deli gibi istiyorum arabayı ama rakam konusunda kafamda deli sorular, şimdi bu adam üstüne ne kadar koyacak diye.

Anlaşırsak almak isterim dedim,   benim galeriyle yaptığım pazarlıktaki rakamı söyledi.

Hanımla atladık gittik, güzel bir tekirdağ köftesi de yedik arabayı aldık geldik.

Tabi bir şeyi çok isteyince insan, gözü kusurlarını görmemeye meyilli oluyormuş.

Arabaya bindikçe sağı solu gözüme batmaya başladı, bir pişmanlıklar bir  keşke almasaydım demeler.

Ama iş bitmiş ruhsatta adın yazıyor artık yapacak bir şey yok, seve seve bineceksin :)

Aldığım arkadaş arabayı iç temizliğe vermiş, iç temizliği yapan arkadaş da sağolsun basmış suyu. Fransız araçlarının elektronik ile ilgili namını duymamış belli ki. 

Merkezi kilit / cam / ayna çalışmıyor.  Aldık yola çıktık, yakıt alacağız durduk ve booom.

Yakıt depo kapağı merkezi kilide bağlı olduğu için için kilitli kalmış, yakıt alamıyoruz.

Bagajı açtım, döşemeyi araladım depo kapağını tutan pimi elle çektim ve kapak açıldı, yakıt alıp yola çıkabildik. Biraz stres olmadım desem yalan olur.

Arabayı almadan bir önceki sahibinin attığı birkaç fotosunu aşağıya ekliyorum.

Evrak üzerinde aracın 4. sahibiyim ama pratikte 2.

Nasıl oluyor dersek: Aracı yaşlı bir amca alıyor 18 sene kullanıyor, sonra satmak için galeriye bırakıyor.  3-4 ay kadar araç galeride kalıyor . Daha sonra benim satın aldığım arkadaşa geçiyor ve 5 gün sonra aracı ben alıyorum.











Fotoğraflardan her şey güzel görünüyor, ama aracın yanına gidince durum pek böyle değil.

Bile isteye aldık eksikleri yavaş yavaş yapacağız.  

İlk aldığım zamanki eksikleri sıralayayım biraz gözünüz korksun :)

1-) Camlar açılmıyor, (Tamir oldu) 

2-) Merkezi kilit çalışmıyor (Tamir oldu)
3-) Silecekler silmiyor (Silecekler değişti) 
4-) Yakıt kapağı merkezi kilide bağlı olduğu için açılmıyor (Tamir oldu)
5-) Klima çalışmıyor, (Tamir oldu, klima kompresörü aldık) 
6-) Ön sağ ve arka sol  kapı camlarında çatlak var, -bekliyor-
7-) Teyp çalışmıyor -bekliyor-
8-) Renkli bilgi ekranı çalışmıyor -bekliyor-
9-) Lastikler ölmüş  (Lastik alındı)
10-) Kaporta da işlem gören yerler var ve tamiratı düzgün yapılmamış, boya kabarmaları, macun çatlakları var. Arka bagaj kapağı yamuk duruyor çizgileri tutmuyor. -bekliyor-
11-) Göstergede bir sürü arıza ışığı yanıyor. (Bir kısmı tamir oldu)
12-) Fren diskleri ve balatalar bitmiş. (Ön fren disk ve balatalar değişti)
13-) Radyatör Delik  (Radyatör değişti) 
14-) Ön sol far yüksekli ayarı çalışmıyor. (Far ayar motor soketinde oksitlenme vardı, kontak spreyi ile işi çözdüm, tamir oldu) 
15-) Yolcu koltuğu elektrik düğmeleri yerinden çıkmış -bekliyor-
16-) Bagaj içinden koltukları yatırmaya yarayan bir kol var o bağlantısından kırılmış sarkıyor. (Tamir oldu)

Şimdi bunları gördüğün halde neden aldın diye bir soru var hepinizin kafasında, cevabı ben de bilmiyorum. Dedim ya bir şeyi çok isteyince bazı şeyleri görmüyor ya da görmezden geliyorsun.

Şimdi bakınca eksiğimiz çok, yapılmayacak şeyler değil ama zaman ve maliyet gerektiren işler.  16 kalemden 5 kaleme düştük 45 gün gibi bir sürede.

Şimdi galericinin ilanına bakalım ve yorumlayalım, galericilerin ne kadar yalancı olduklarının ispatını yapıyorum size iyi okuyun :) (iyileri tenzih ediyorum)

Öncelikle aracın ilanını paylaşalım, galeriden ilanı buydu. Gayet güzel görünüyor açıkçası.

19 yaşında araçta boya olmasın diyen doğru yetkili bayiye sıfır alsın bir zahmet.

Bizim ülkemizdeki boya takıntısı gerçekten manasız, oraya girmiyorum şimdilik çıkamayız yoksa.


Bir amca vardı "görüyorsunuz anlatmaya gerek yok" diyen.
Galerinin yazdığı metin aşağıda, görüldüğü üzere  araba sanki  fabrikadan dün çıkmış, çiçek mübarek. 

Full orjinal demiş, tamam araba hala 607, ama ön sağdan güzel bir darbe almış,  sağını solunu kurcalarken fark ettim. Ön sağ çamurluk kısmı saçma sapan onarılmış.

Solmadan dolayı boyalı: İşte yalanın patladığı nokta,  aracın arka sol çamurluğunu macunla yeniden imal etmişler. Araba stok olarak 1585 kg civarında, kantara çıkarsak macunlarla birlikte muhtemelen 1650 kg falan gelir.  Şuan arka sol çamurlukta bir macun kopması var, 1 TL bozuk para büyüklüğünde. Macun da 2-3 mm kalınlığında. Yani solmadan dolayı boya yok araçta, sağında solunda benzer bir sürü durum var. Boyayan usta tam kör olmasa da kesinlikle ileri derecede katarakt var, zira kapı içinde kalan lastiklerde bile boya var.

"İstediğimiz yere gösterebilir" mişiz,  bu özgüvenden ben de istiyorum gerçekten.

Aracın sahibi olman eksiklerini gizleyeceğim anlamına gelmiyor, neticede çatlasa da patlasa da araba artık nüfusumuza kayıt edildi :)





En sevdiğim kısım :D Özellikleri yaz yaz bitmemiş, dönemim arabalarına göre gerçekten dolu bir araç hakkını yemeyelim. E sınıfı sedan'ın donanımsal olarak karşılığını vermiş.
Aracın 2001 model olduğunu düşünürsek cidden dolu. 

Hafızalı koltuklar digital klima vs vs güzel özellikler.

Gel gelelim yalan beyanlara:


1-) Dijital klima, tamam içeride ekran var ama klima çalışmıyor.  Hatta panel deki A/C düğmesi de çalışmıyor  bu yüzden aracın Klima kompresörü  değişti ve Klima kompresöründen röleli bir tesisat çekildi, (en uyuz olduğum iş, arabanın içinde sonradan çekilen düğmeler) 

Bu işin bize maliyeti  1.000 TL cik oldu,  600 TL 2. el klima kompresörü, 150 TL klima gazı 100 TL işçilik, 150 TL de düğme tesisatı çekilmesi. 

2-) Far sensörü: Tamam arabada far sensörü var kabul, ama gel gelelim gündüz gece sürekli çalışan bir sensör var.  Ne anladım ben bu işten ? Var mı var bitti, ah bu galericiler.

3-) Yağmur Sensörü: Evet bu sensör de var arabada, hatta silecek kolunu auto ya getirince ekranda çok güzel bir simge beliriyor, diyorsun ki kendi kendine çalışacak ne güzel. Netice: Çalışmıyor, sürekli elle tahrik etmek gerekiyor  aç-kapa gibi.   Ama sensör var şimdi yalan yok :)

4-) Park sensörü ve hız sabitleme sorunsuz çalışıyor bunları doğru yazılmış.


5-) 4 cam otomatik:  Evet camların 4 tanesi de otomatik ve  tek tuşla aç kapalı. Şu dönemde bile hala tek  cam tek tuş aç kapalı sıfır araçlar satıldığını görüyoruz, 19 sene öncesine göre güzel özellik.

Amaaaa, arka sol camın halatı kopuk, ön sağ camın motorunda arıza var. Bunlar söylenmiş mi HAYIR


Veeeee en bombası, arka sol cam da 72 parçalı çatlak var  çift cam olduğunda iç camdaki çatlak dağılmamış. Benzer durum daha ufak boyutta ön sağ camda da mevcut.

Camların çiftinin fiyatı 1800 TL cik.


Şimdi biz bu cam kapı kilit olaylarına 520 TL ödedik. Ön sağ kapı tutamak kısmındaki maun'a aktivatörlü yapıştırıcıyı basan ustayla ilgili düşüncelerimi bir kenara bırakırsak tüm camlarımız  ve merkezi kilitler kıymetli ustalarımız tarafından çalışır hale getirildi.




Evet durum yukarıdaki gibi,  ama yılmadan aracı toplayıp binmeye devam edeceğiz.

Görsel kusurları dışında araçta mekanik olarak bir sıkıntı yok, yürüyen aksam iyi durumda.

Motorda bir sorun yok, motor içi tesisat vs iyi durumda. Fransızlarda malum elektronik işi sıkıntılı, bizim de o kısımda biraz işimiz var.

Yukarıda bahsetmiştim cam kapı merkezi kilit işinde sorun vardı diye, bu kısmı çözdüler, nasıl çözdüklerini bilmiyorum ama bir şekilde ayarladılar.

Aynalar ve kilit çalışır hale geldi fakat 2 aynanın sağa doğru yönlendirmesi çalışmıyordu.

607 de merkezi kilit dahil tüm işi kapı kolundaki cam kumandası yapıyor.

Kumandayı söktüğünüz anda sadece bagaj kilidi kumada üzerinden kontrol edilebiliyor, haricinde ne cam ne de  kapı kilitleri çalışmıyor .

c5 den biraz tecrübem vardı  cam kumandasını söktüm ve temizledim. Fotoları aşağıya ekliyorum,

Ayna yön ayarları şuan sorunsuz çalışıyor, aynı zamanda aynaları da kapatabiliyoruz araç çalışırken. Göründüğü gibi devre kartının etrafında küf benzeri kalıntılar var. Bu oksitlenmeler aracın iç temizliğini yapan arkadaşın beceriksizliğinden bu bölgelere su kaçırmasıyla olmuş.


















Altta görünen kısım aynaların sağa sola aşağı yukarı hareket etmesini sağlayan kısım, burayı kolonya / diş fırçası ile temizledim. Sonrasında metal  bakır kısımları maket bıçağı ucuyla çok çok az traşladım. Bu iş için 3000 kum bir zımpara da işinizi görebilir.


Ayna cam vs sıkıntılarımız çözdüldüktan sonra kalan eksikleri gidermek için çabalarımız tüm hızıyla devam etti.  Akü kutup başı içime sinmedi, bağlantı somunları aşınmıştı, sanayiye uğradığımda yeni bir kutup başı aldım. Bunun için kutup  başının (+) yada (-) olarak yönünü belirtmeniz lazım yoksa uymaz.  Aşağıdaki foto değişim öncesi durumu gösteriyor. Aldığım kutup başı bir alttaki fotoda mevcut.  3 TL maliyeti var. Değiştirmek 10 dakika sürmüyor, ama bir allahın kulu da bunu değiştireyim dememiş. Neyse ben değiştirdim. 


Aracın kocaman bir bagajı var, buranın aydınlatmasını tek bir park ampulü yapmaya çalışıyor , dolayısıyla çok başarılı olduğu söylenemez.  Daha önceki arabalarımda kullandığım aşağıdaki ledlerden satın aldım, Tanesi 1 TL, herhangi bir elektronik malzeme satan yerden temin edebilirsiniz. Bu ürün hem uzun ömürlü hem de güzel aydınlatıyor. Rengin araç iç aydınlatmasına uyması için gün ışığı olarak aldım. Beyazı da mevcut.  Bağlantısını yaparken mevcut aydınlatma soketinden + ve - yönleri  kontrol ampülü ile belirledim ve bağlantıyı yaptım. Bunun için lehim makinası kullandım. 

Sticker  tüm araçlarımda olan bir sticker, rengimiz belli olsun :)

Kapı cebindeki raketler biraz paslandı, virüs nedeniyle salonlar kapalı gidip iki topa vuramıyoruz. 



Ledlerin montajı bitince sonuç aşağıdaki gibi oldu, gayet yeterli ve kullanışlı. 5 Led almıştım ama 3 tanesini kullandım. 





Plakalıklara genel olarak isim yazılmasını eleştirirdim, bir anlık heves ile sipariş ettim bu plakalıkları sade ve şık oldu, sıkılırsak sökeriz.




3. fren lambamızın üzerindeki sade ve şık ATATÜRK imzamız.





Bagaj kısmında işimiz çok, sol çamurluk bir onarım görmüş geçmişte, sol çamurluk içinde de  araç ses sisteminin navigasyon ünitesi, cd changer'ı ve amfisi var.

Araçta fabrika çıkışı olarak JBL amfi + 4 Hoparlör + 2 Tweeter + 6 lı cd changer olan bir ses sistemi mevcut. Sesini oldukça merak etmekle beraber henüz duyabilmiş değilim. Zamanla bu eksiği de gidereceğiz.


Neyse bu aydınlatma cwkutup başı değişimi, sticker işlerini bitirdikten sonra motor üst kapaklarını söktüm, tabi bu arada bir de ön sol far yükseklik ayar motorunun soketlerini temizledim ve çalışır hale getirdim. 
Far motorlarının yerinde olması gerçekten güzel haber, çünkü çıkma da olsa pahalı ürünler.


607 de motor koruma kapakları 2 parça halinde. Bunları kendi renklerine yakın bir renge boyamak istiyordum, elimde de önceki aracın külbütör kapak boyasından kalan benzer tonda bir sprey boya vardı,(Boya best in elit serisi, gerçekten uygulaması kolay ve kapatıcılığı yüksek bir ürün) değerlendirmek istedim, bu yüzden kapaklardan 1 tanesini deneme amaçlı boyadım.

Soldaki parça arka.sağdaki parça ön olmak üzere 2 li bir tasarıma sahip.

Psa grubu ilerleyen yıllarda bu kapakları tek parça olarak üretti, 2007 Model c5 de tek parça mesela. 


Kaputu kaldırınca güzel bir hava katıyor bu parçalar gerçekten.





Sağdaki parçayı henüz boyamadım üzerinde çatlak kısım var, ufak bir onarım geçirecek sonrada boyanacak.



Bu boya atılmış ama kurumamış hali, sol kısımda 1-2 ufak pürüz kaldı, 2. katı atmadan düzelteceğim. Işık yansımasından ötürü renk dalgalı duruyor ama çıplak gözle daha güzel görünüyor.



26.03.2020 de yapılanları yazalım, 

Öncelikli olarak oil catch can/tank (yağ buharı yakalayıcı) yaptım bu gün. 

Yapılış aşamalarını detaylı anlattım, ilgilenen aşağıdaki linkten bakabilir.











Motor kapaklarımızın bitmiş hali aşağıda.

Arkadaki (cama yakın olan) için 3 kat kadar boya yaptım, malzeme az kaldığı için öndeki parçayı ancak 1 kat boyayabildim.
Çok fark yok yakından bakmadıkça. Ufak tefek kusurlar kaldı ama önemsemedim o kadar da, kaput altında kalacak nede olsa.Kapağın üstünde ve yanında delikler vardı, ne amaçla delindiği belli değil. 
Aktivatörlü yapıştırıcı ile bu kısımları doldurdum sonrasında zımpara yaptım.


Dolmuş ve zımpara yapılmış hali. 


Aynı kısmın arkadan fotoğrafı, 


Bu da kapağın son hali, bitmiş hali bence güzel oldu.


28.03.2020 de yaptıklarımızı da paylaşalım. 

Öncelikle oil catch can de bir kaç revize yapacağım. Çünkü hava filtresinden catch can'e giden hortum bağlantısı yerinden çıkıyor, buradaki yağ akışını rahatlatmak ve çıkmasını engellemek için bir çalışma yapacağım. 

Daha sonra aracın sağ  ve solunda  koruma kapakları var bunların üzerindeki gereksiz delikleri kapattım. Genius ustalarımız basmışlar akıllı vidayı, bu akıllı vida olmasa sanayide esnaf kalmayacak sanırım.

Araca karşıdan bakınca;
Sağ tarafta akü / sigorta kutusu koruması
Sol tarafta ise yedek su deposu-direksiyon hidroliği koruması var. 

Zımpara yardımıyla yüzeyleri olabildiğince düzelttim. 






Şu kısmı aktivatörlü yapıştırıcı ile arkadan sabitledim. 


Bu noktada imdadımıza SUN-FIX yetişiyor. 

Ürün cidden çok başarılı, daha önce farklı yerlerde kullandım, çok ciddi dayanıma sahip.

Şu aşağıdaki işler için çok fazla bile sayılabilir. Elde bu olduğu değerlendirelim dedim. 

Bu onarımlar sonrasında zımpara yapıp üzerine mat siyah boya uygulayacağım. Güzel olacak diye umut ediyorum. 





Bunları yaptığım gün  yolcu koltuğuna da bir el attım. 

Yolcu koltuğu çok yönlü elektrik destekli olacak şekilde tasarlanmış.

Arabanın sevdiğim taraflarından birisi de bu gerçekten koltuk ayarını çok daha milimetrik yapabilmek.  Sanırım elektrikli olması da lüks hissettiriyor, bu hissi seviyorum. 

Yolcu koltuğunu geri hareketi çalışmıyordu ve düğmeler alttaki tırnaklarından kurtuldukları için kumanda panelini kullanmak tam bir eziyet oluyordu. Panelin altta 4 tane geçmeli tırnağı var buradan kurtardım ve dışarı aldım. Düğmelerin temas ettiği kısmı söktüm ve  kontak spreyi sıktıktan sonra diş fırçası ile güzelce temizledim. Yılların tozu toprağı kiri çözüldü, çözülmeyen alanlarda 2500 kum zımpara ile metal yüzeylerin üzerindeki tortuları aldım ve sorunumuz düzeldi. 
Artık koltuk tüm yönlere gayet güzel hareket ediyor. 

Araçla ilgili satın aldıktan 1.5 ay sonra farkettiğim ve gayet beğendiğim bir özelliği de anlatmak istiyorum. 

Geri gelirken malum yan aynalardan görüş genel olarak sıkıntılıdır. Ve nedense geri vitese takıldığında yeri gösteren ayna olayını her daim sevmişimdir. 

Bu özellik daha önceki aracım c5 de de mevcuttu ve kullanışlı bir özellik. 

607 de bunu 1 tık geliştirmişler, aslında 607  c5 den 6 yaş büyük olmasına rağmen bu özelliği daha fonksiyonel olarak barındırıyor. 

Aynaların yeri göstermesi için araç geri viteste iken sinyalin sağ yada sol olarak çalışması lazım.

Detay aşağıdaki videoda.






En son motor içi siyah parçalarda kalmıştık. Onları işlemleri bitti, fotoları ekliyorum. 

Sun fix güzel oldukça kapatıcı ama zımpara işi çok zor, alternatif geliştirmek lazım.

Boya öncesi son hali:


Parçalardan boyanan ile boyanmayan arasındaki fark.

Parçalardan boyanan ile boyanmayan arasındaki fark.


iki parçamızda boyandı, dikine duran henüz kurumadı.


Güneş olunca kurusunlar diye yatırdım çimene.


Son hali de böyle oldu, cam önü ve ön panjurla birleşen parça boyanmadı, onu da boyarız bir ara.




Bunlardan sonra neler yaptık bakalım,

Öncelikle yolda hortumları çıkan oil catch can imizi revize ettim ve sağlamlaştırdım




Bunlar bittikten sonra  aracı aldığımdan beri jantları boyamak istiyordum, malum zorunlu tatil.

Netten boyaları sipariş ettim ertesi gün geldi.  Müller diye bir marka kullandım  çok da memnun kaldım, ürün tam F/P ürünü gerçekten.   Boyacıda sorduğumda 400 ml sprey için 35 TL gibi bir rakam söyledi. 7 Kutu 400  ML  spreyi 113 TL gibi bir rakama aldım.  Fark muazzam cidden.

Ürünle ilgili yorumu daha sonra yazacağım fotolara geçelim şimdilik. 

Jantların durumu çok iç açıcı değildi. Çektiğim tüm fotoları ekledim.





Ön fren disk uyarısı için  balatalarda fişler mevcut, bunlardan bir tanesi takılı değildi. 

Altaki fotoğrafta bu soketlerin gireceği yer görünüyor, buradaki metal kısımlar gevşemiş. 




Bir daha çıkmamaları için aşağıdaki şekilde bir uygulama yaptım bakalım çıkacak mı ileride sökünce göreceğiz.




Jantı önce yıkadım güzelce, tüm jantlarda aynı işlemleri yaptım. 

Yıka-zımparala-maskele ve boya. 



Fotoğrafta görünen kutunun üstü kapanıyor, alt kısımda kutu içinde görünen ısı tabancasının ucu. 

Burada mini bir fırın yaptım. 



Boya sonrası, jant üzerinde derin çizikler olan yerlere müdahele etmedim / edemedim. 
Macunum olmadığı için. 


Kaliperlerimizi de boyayalım. 



Öndeki jant boyanmış olan, derin çizikler hala mevcut ama en azından bütünsel olarak tek renk. 

Bu arada renk RAL 9006 Gümüş Gri. Akrilik sprey boya.

Arkada görünen boyanmamış jant.










Ön teker boyanmış, arka teker bekliyor.


En sorunlu jant buydu, güzelce zımparaladım. Alttan çıkan astar ile görüntü çok kötüydü. 


Bu arada krom bijon kapaklarını da aynı renge boyadım tümü aynı renk olsun diye.

Jant boyandıktan sonra gerçekten güzel oldu çünkü derin çizik vs yoktu.





Arka kaliperlerimizi de boyadım.Ortadaki kısım jantın altından göründüğü için paslı kalmasın diye burayı da boyadım güzel oldu bence.



Motor içi son halimiz, bu şekilde oldu. Jantların bitmiş halini çekmedim. Göbeklerini takmadım henüz. 

Takınca aracı yıkayıp daha güzel fotoğraflar çekmeyi planlıyorum.


Farlar gazabıma uğramıştı, hatalı uygulama ve aceleden dolayı mahvermiştim iki farı da.

İlk foto hala yapılmayı bekleyen  ön sol farımız, durum göründüğü gibi içler acısı.

Bunda farın üstüne kadar silikonlayan ustamızın payı yok değil.



Sağ farımız

400-500-600-800-1000-1200-1500-2000-2500 zımpara,

sonra menzerna 3in1 ile polisaj en son da Kloroform ile işlem görmüş hali.

Finisih'i güzel oldu, far oldukça kendine geldi.  Farın üzerindeki VALEO yazısı artık okunabiliyor.



Göstergemizi söktüm , temizledim. İçindeki ampüllerini değiştirdim.

Eskiden zayıf yanan kısımlar da tam yanmaya başladı.




Yorumlar

  1. TLC'de program yapacak seviyeye ulaşılmış tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yakında youtube kanalımdan yayına başlıyorum :)

      Videolarımı beğenmeyi ve abone olmayı unutmayın Ersan Beyciğim :)

      Sil
    2. Kaan Bey size nasil ulasabilirim? 607 hakkinda birkac sorum olacakti.

      Sil
  2. Hiç anlamadığım bir alan olmasına rağmen bir solukta okudum ve hiç sıkılmadım
    .eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Beraber bakarız, bir şeyler yaparız, keyifli işler aslında.

      Sil

  3. Sök, dağıt, parçala sonra topla ve birde tüm bu yorucu ve masraflı süreçten keyif

    al :) Bir ben kafası sıyrık diye düşünüyorken , en az benim kadar sıyrık

    başkalarınında olması acayip rahatlattı. :) Akıl sağlığımdan ben ve yakın çevrem

    şüphe içindeydik. :) Çünkü 3 yıldır 3.0 v6 607 sahibiyim ,ve bu evladın ön

    konsoldan direksiyona, tüm koltuklardan emniyet kemerlerine, ön elektronik

    aksamlarına, teyp, anfi grubuna kadar içini tamamen söküp tekrar topladım. Tüm

    kaporta ve boya işini kendim yaptım , kısaca söküp dağıtıp sonra toplamadığım bir

    yeri kalmadı desem yalan olmaz, ha yalan olmasın sadece vincim olmadığı için

    devasa V motoru indiremedim oda zaten içimde ukte olarak kaldı:)

    http://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp siteden servis üyeliğimi

    yapıp aracın tüm parça numaralarını ve tasarım planını çıkarıp, yıllar içerisinde

    olası mekanik ve özellikle elektronik arızaların tamamını kendim tamir ettim,

    halada etmeye devam ediyorum.

    Teybinizin detailci tarafında suya maruz bırakılıp bozulması ve tamir edilememesi

    üzücü gerçekten, alternatif çözümler bulmuşsunuz ancak keşke anfiyi devre dışı

    yapmasaydınız, çünkü biliyorsunuz bu evlat jbl dolby surround system e sahip ve

    anfi olmadan içeride panaromik dolaşan temiz berrak soundu normal bağladığınız

    teybin çıkışlarıyla duymak çok zor. zaten bu kadar kolonu da doyurması zor olur.

    orjinal anfi çıkışının verdiği ses gerçekten büyüleyici , bass lar tizler tam

    ayarında ve studyo kalitesinde bu yüzden , bazen sırf müzik dinlemek için

    saatlerce arabanın içinde oturduğumu bilirim. Anfiyi iptal etmeden ve anfi çıkış soketlerine müdahale etmeden direk teybin arkasından anfiye giden bağlantılardan torpidoya koyduğun teybe bağlayabilirdin. Ben öyle yaptım.

    Bu evladın kronik problemlerinden biride yol bilgisayarının Monokrom TFT LCD

    ekranın zaman içerisinde silikleşip görünmez hale gelmesi. Gerçi yol bilgisayarı

    ekranıyla işim olmasa da görsel olarak rahatsız ettiği için değiştirmek veya tamir

    etmek istiyordum, ekranı bir süre aradım ve buldum ancak bulduklarımda sağlam

    olmadığı için, radikal bir kararla komple ekranı, ekranın üstünde bulunan klima

    ızgaraları ve 4 lü sinyal butonu dahil hepsini toplu olarak o bölümü söktüm ve o

    bölgenin eğim ve kavislerine göre bir 10 " inch tablet-bilgisayar çerçevesini özel

    kalıp tasarlayıp polyesterden dökümünü yaptım.


    Ve hiç konsolun yan deri kısımlarına delik veya bir yapıştırcı sürmeden tutturup montajını yaptım orta klima havalandırma kanallarını da uygun bir strafor ile kapattım, zaten sürekli soğuk sıcak, farkı yüzünden ekran bozulmuştu, yeni ekranın bozulmasını istemediğim için, geçici olarak hava kanallarını kapattım. ardından Android ve

    bilgisayar bir arada win 10 işletim sistemli ekranı yerleştirdim, uyum olarak hiç

    sırıtmadı.. Bluetooth lu diognostic bir OBD cihazla andoride yada bilgisayara

    bağlanıp anlık yakıt tüketiminden diğer tüm motor ve sensör değerleri ve olası

    arıza kodlarını görebiliyor ve istediğimde scane edip arıza kodlarını

    silebiliyorum.. 10" inc ekranın sırıtacağını düşünüyordum ancak iç mekan geniş ve

    ferah olduğu için sırıtmadı. Onun dışında İç dikiz aynası önceki yıl yaptığım

    ufak bir kazadan sonra başımı çarpmam sonucu arkadaki klipsi kırıldı, ve artık

    sabit durmadığı için onuda , yine yatay 10 inch bir andorid, ön arka kamera, yol

    şerit takip sistemi ve sim kartla uzaktan aracı kameralar ile kontrol etme gibi

    özelliklere sahip bir ayna alıp taktım.

    Bu aralar alt motor veya şanzıman kulaklarından biri veya bir kaçında sıkıntı var

    gibi seyir halinde gaz verip bıraktığımda bazen motor silkme yapıyor, tüm motor

    takoz ve kulaklarını aldım ilk fırsatta yenileyeceğim, her ne kadar sorunları

    bitmese de evladı çok seviyorum ve her şeyi ile keyfi bir harika. :) Bu arada benim evlat seninkiyle aynı renk semerkand mavisi diye geçer..



    https://ibb.co/pZgy5mY
    https://ibb.co/LRQ7kL5

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size ulaşabileceğim numaranız var mı acaba?

      Sil
    2. Ben yazınızı şimdi bir takipçinin uyarısıyla. Hatta bu yazıya konu olan aracın yeni sahibinden duyarak okudum. Bir süredir blog a yeteri kadar ilgi göstermemişim onu fark ettim. Yaptıklarınız gerçekten güzel şeyler. Hele ki bu tür bir hobisi olan için bulunmaz nimet. 10" ekrnaı özellikle merak ettim. Zira ben aracı satmış olmasaydım benzer bir projem vardı. Polyester nasıl yapılır diyerek tonla araştırma yaptım.

      Eğer yaptığınız işleri paylaştığınız bir yer var ise okumak isterim :)

      Elinize sağlık.

      Sil
  4. Selamlar Peugeot 607 3.0 V6 bir aracım var. Onun ile ilgili bir kaç bilgi danışmam gerekiyor. bu konu hakkında bana yardımcı olabilir misiniz? Mail adresim üzerinden geri dönüş yapabilirseniz sevinirim. alperniyaziguler@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mailinize dönüş sağladım. Buradan da yazarsanız destek olabilirim.

      Sil
  5. Merhaba Kaan Bey. Sizinle nasıl görüşebilirim. Bir kaç bir şey sormak istiyorumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinle görüştük. Hayırlı olsun tekrardan aracın yeni sahibi olarak güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

      Sil
  6. maşallaj larfesim sana okurlen ben yoruldum vallahi.

    YanıtlaSil
  7. Klima onarımı küçük bir lehimle halloluyor. Daha doğrusu lehim yapılan yeri tekrar lehimleme ile çözülüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kompresör değiştirdim ve ek bir aç kapa yapıldı, araç bende olduğu dönemde bu bilgiye sahip olsaydım güzel olurdu. Teşekkürler.

      Sil
  8. Kaan Bey merhaba. 607 2.2.lerin durumunu araştırırken sizin yazıyı bir solukta bitirdiğimi gördüm. 280.000 km'de 2.2 otomatik şanzıman için görüşünüz nedir ve aldığımız zaman elimizde kalır mı? malum piyasayı biliyorsunuz araba alınacak durumda değil. Ama 65.000 liraya alabileceğim en iyi bunu buldum. Tavsiye eder misiniz? Yoksa aldığımız zaman iki katına masraf çıkartır mı bize?
    Şimdiden teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar Kaan bey siz baya ugrasmissiniz bu arabayla. Bende almak istiyorum 1 araç buldum fakat araba satıcının dedigine göre farkari açınca araba çalışıyor yoksa Mars'a bastiginda gıy gıy edip calismiyormus. Bu neden kaynaklanır sizce.sizinde başınıza böyle birşey geldiyse yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS