OIL CATCH CAN/TANK (YAĞ BUHARI YAKALAYICI) YAPIMI


Bu konuyu aslında 607 tamiratları altında yazacaktım ama ek bir yazıyı hak ettiğini düşündüğüm için buraya ekliyorum. 

Nedir bu catch can diyenler için kısaca emme manifolduna giden yağı yakalamak için yapılan bir ekipman  diyebiliriz. Detay bilgi için aşağıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. 

https://youtu.be/9yUnMC-Rc8k

Şimdi bu aleti normalde  aliexpress vs gibi sitelerde uygun rakamlara satılıyor, ülkemizde de çok pahalı olduğu söylenemez. Örnek olarak TR de faaliyet gösteren bir sitenin 26.03.2020 tarihli ilanına bakalım 125 TL ye satın alabiliyoruz. 


Bu blogda hobi olarak kendin yap temalı paylaşımlarım var genellikle, bu da onlardan birisi. 
Fotoğraflardan önce malzemeleri yazayım:

1 adet boya kutusu (oto boya satan yerlerden boş olarak temin ediyoruz) 5 TL
2 adet pnömatik 8 lik dirsek ( 13 TL adet)
2 metre düz 8 lik şeffaf boru ( 9 TL)
1 paket bulaşık teli (3 adet kullandım ben, 4 TL) 
2 adet normal rekor. ( 10 TL)
2 adet kelepçe (5 TL) 

Genel olarak malzemeler aşağıdaki gibi. 
Buna ek olarak kutunun motor bölmesinde sabit durması için bir ayak yaptım. 
Bunun malzemesi eski elde kalan malzemelerden çıktığı için bir maliyeti yok. 

Şöyle bir malzemeden ayak yapayım istedim, malum kutu kendi kendine havada durmayacak.
En alttaki deliği metal matkap ucuyla genişlettim metrik 10 cıvataya takabilelim diye.

kutu üzerinde ayağı bağlamak için 2 delik açıyoruz, bu delikleri metal ayak malzemesini kutunun üstüne koyarak işaret aldıktan sonra açıyoruz. Cıvataların altına  sızdırmazlık sağlaması için makaron dan kestiğim küçük bir parça koydum.


Kapağın üstüne takacak olduğum pnömatik dirsekler için 8 lik metal matkabı ile bir delik açtım daha sonra bunu saplı taş eye ile genişlettim. Bunu yaparken vidalama aleti kullandım. fotoda ayrıca görünen hortum ve ucundaki sarı parça var, ilk fotoda görünen hava flitresinden çıkan hortum. 2. fotoda görünen ise emme manifolduna giren hortum. Aradaki ise 8 lik şeffaf pnömatik hortum.


Pnömatik dirsekleri taktık alttan da cıvatalarını sıktık. 
Kutu dışı görüntüsü.


Kutu içi görüntüsü.


Yağ buharı birazdan koyacağımız bulaşık tellerinin içinde kalsın diye 2 dirseğin kutu içinde kalan kısmında hortum kullandım. 

Bu kısım da biraz kupa bardağı hatırlatsa da kutu içindeki yağ seviyesini ölçme amaçlı yaptığım bir iş.  Araca takmadan önce bu kısmın sızdırmazlık kontrolünü yaptım, sorum görmedim. 


Araca montaj yapılacak hale geldi artık, içinde 3 adet bulaşık teli kullandım, amaç yağ buharı bu tellere takılsın kalsın emme manifolduna giden hava olabildiğince yağdan arınsın. 





Motor içindeki yerini aldıktan sonra. 




Bu da  taze boyanmış motor kapaklarımız ile birlikte görüntüsü.

Bir süre kullanayım akabinde olumlu olumsuz yorum yazacağım.



31.03.2020 günceli, 

Yukarıdaki sistemde şeffaf hortumlar sarı rakorların içine geçiyordu, ama bu iş sağlıklı olmadı.

Hortumlar 2 taraftan da çıktı, o yüzden aşağıdaki geliştirmeyi yaptım.

Hava filtre kutusundan gelen hortumun hem çapını büyüttüm hem de pnömatik dirseğin üzerine geçirip kelepçeledik. Artık basınç gelse dahi kaçırma şansı yok. 

Emme ye geri dönüşte ise şeffaf hortumu ısıtarak rakorun içine soktum ,etrafını aktivatörlü yapıştırıcı ile döndüm, sonra siyah hortumun içinden geçirdim ve bir de siyah hortuma yapıştırdım. 
10-15 km yaptım şimdilik çıkmadı, çıkmaması da lazım.




Güncel 23.04.2020

Cihazı araçtan söktüm, ciddi oranda yağ eksiltmeye neden olduğu için. 






Yorumlar

  1. Hocam LPG gaz filtrenin içine bulaşık teli atılarak bu işlemi yapmak daha basit ve daha kullanışlı olabilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Filtrenin durumu müsait ise bence de olur. Ben dıy olsun uğraşalım diye böyle bir yol tercih ettim.

      Sil
  2. Hocam kolay gelsin aklıma takılan 2 soru 1 yağ eksiltme yapmasının sebebi nedir yağ buharı çıkıyor yağ değil neden yağ eksiltsin sonuçta emme manifolduna aktarılması gereken kısmı tutmaya çalışıyoruz.
    2 soru direk LPG gaz filtresinin içine bulaşık teli koyarak bu işlemi daha basitleştirmek mümkünmudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden eksilttiği konusunda teknik bir açıklama getiremiyorum. Belki farklı bir sebep olabilir emin değilim.

      Sil
    2. Özellikle LPG'li araçların yağ eksiltme sebebi, LPG'nin yüksek yanma ısısında yağın çook incelmesi / buharlaşması ile yanma odasına kaçması ve burada yakılarak egsozdan dışarı atılmasından ileri gelir.

      Bu nedenle LPG li araçlarda yüksek HTHS değerine sahip yağları tercih etmek önemlidir.

      Catch Can ise kirli yağı tuttuğu için tuttuğu kadar yap otomatik eksilecektir. Araçta kornik yağ eksiltiyorsa, üzerine bir de Catch Can yapılırsa daha sıklıkla yağ düzeyini kontrol etmekte fayda var.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT