Kaliper olarak r53 mini cooper S in kaliperlerini kullanacağız. (Kullanamadık)
Ka ile courier disk bijon aralığı proya göbeğine oturan delik çapı çok yakın, tolare edilebilir farklar var.
Özel sipariş buji kablolarımız da yapıldı :)
Buji kablolarını teslim aldım. 07.05.2025
Güzelce kablolarımız taktık.
Bu gün gelen kargolardan 1 tanesi de vites topuzuydu.
Ürüne bayıldım, çok güzel gerçekten. TYPE-R ruhlu KA için güzel bir akssuar oldu bence.
İlk iş topuzu takmak oldu :) Müthiş oldu gerçekten.
oz stickerlar az da olsa büyük geldi ama güzelce oturdu yerine, fena durmadı.
Hava filtresi için eldeki parçalardan bir aparat yaptım. (İstediğim gibi olmadı söktüm)
Gayet iyi şekilde oturdu. (Turbo üzerine oturmadı çok iyi)
Eski filtre ve yeni filtre yan yana, yenisi büyüdü biraz.
Filtreyi takınca yakıt regülatörü ve oct de revize yapmak gerekti.
oct nin girişleri tersti, out kısmına emme den çıkan boru takılıydı.
filtre hafif zorlanarak da olsa yerine oturdu,
Filtrenin sağında EVC nin solenoidi var, oda ön panel altında beğenmediğim bir şekilde montajlanmıştı, onun da yerini değiştirdim. Kule gergisi üzerine bir ayak yaptım.
Son hali bu şekilde oldu.
ön jant + lastik 17.1 kg, beklediğimden hafif geldi
courier disklerine geçmek istiyoruz, diskler geldi.
Disk çapı ve kalınlığı oldukça artıyor.
Arabayı alırken arkadaşımla aramızda geçen sohbetin nişanesi oldu bu sticker "kumar" temalı.
Cooper S in caliperler geldi ama KA ya takma konusunda çok olası durmuyor. Kundaklar oturmadı.
Burası boştu, elde atıl duran bir ızgarajı buraya uydurdum.
Bu gün gürültülü egzoz ile vedalaştık. Yerine warex takıldı. Güzel de bir egzoz kafası taktık.
Kumanda modül bağlantısını da güzelce yarıklı spiral hortum ve su geçirmez soket + makaron ile yaptık.
Ustanın iyisi işe geç başlayandır derler 9 da sözleştik ama işe başlamak 11 i buldu :)
Neyse bence güzel bir işçilik yaptı eline sağlık.
Egzoz işleri öncesi fotolar,
Aracın altının da fotoları dursun hazır lift bulmuşuz :)
Garajdaki yerini aldı :)
16.05.2025 de kaliperlerimiz geldi,
Ürün Fiesta V st150 nin orjinal kaliperleridir.
17.05.2025 de kaliperleri aracın üzerinde test ettim.
Öncelikle araca yağ su bakımı da yapacağım için, hatta arka balata takılı da kaldığı için sökeceğimden komple krikoya aldım.
Fiesta st150 nin kaliperleri oldukça büyük, hemde ağır. 6 kg 1 tanesi.
Çap 239 mm den 280 mm ye büyüyor, haliyle bu da daha iyi bir frenleme demek.
Ayrıca hava kanallı disklerimiz de olacak bu geliştirme ile.
eski ve yeni kaliperlerin ebat farkları çok net belli.
Ka nın orj taşıyıcı delikleri 10mm bunları st leri takabilmek için 12 ye büyütüyoruz.
Kaliperleri kırmızı yapıyoruz.
Isıya dayanıklı boya ile boyadım, tonu çok güzel oldu.
Araya bir bulunamayan motor stop lambası camı yapımı girdi. Cam düştüğü için ve içindeki lamba kırmızı yanmadığı için muayeneden kaldık.
Stobu sıfır bulamadık, plexi den malzeme kesip uydurmasyon bir iş yaptık. Ama fena olmadı.
Arka sol teker dönmüyordu, hadi dedim sökeyim. Sökünce anladım ki merkezleri ölmüş, merkezleri ve baalataları sıfırlıyoruz.
Fren işlerine devam,
ate dot4 type200 ile fren havalarını aldık.
Kampana toz kapaklarını takıp etrafına ince bir katman sıvı conta sürdüm, ne olur ne olmaz.
115052 km de yağ bakımımız su bakımımız ve fren bakımımız tamamlanmış oldu.
jant göbek logolarını ford olarak değiştirdim.
içinin son hali bu şekilde oldu.
bagajımız bu şekilde, sub güzel çalıyor.
İç döşemeler fabrikasyon orj halde kalmış, ka ların içi genelde fazla deforme olur. buna güzel bakmışlar.
Müsait zamanda bir temizlik yapacağız.
Frenler gayet güzel oldu, ilk hissiyatını sevmemiştim ama şuan çok daha iyi hissettiriyor ve duruyor.
20.05.2025 akşamı iş çıkışı arka yan camlara film yaptım.
Arka yan camların filmini de aradan çıkardım.
Arka cam filmlerini yaptıktan sonra camlar arasında kalan kapı kısmına siyah folyo çektim.
Cam filmine devam,
Arka bagaj üzerindeki parçayı boyadım.
30.05.2025 tarihinde konya dan 2. el bulduğumuz (sıfır zaten bulamayız) focus mk1 st jantlarını aldık.
Bu jantları nankang ın 185 45 15 lastiği ile kombinliyoruz.
Bu ölçü oem ölçü olan 155 70 13 ölçüsü ile çok yakın bir çapa sahip.
Lastik ve jantlar geldi, artık boya vs yapıp takacağız
hedef görüntümüz,
Gerçekte elimizde olan.
Focus 1 st jantlarımız gelmişti, onların temziliğini yaptık. Macunlarını hallettik. Astar boya vernik işleri kaldı.
Üzerindeki jant lastiği escort coupe ye hayırladık :)
Deneme amaçlı kapağı boyadım, sonradan bu düzeltildi.
Üzerindeki 16 jantlara veda ettik.
Bir süre böyle bekleyecek, zira jantlarımızı boyayacağız.
Ama deneme amaçlı da şu fotoyu çekmeyelim mi.
Güzel olacak...güzel.
Et52 olan bir jantı takmaya çalışınca tabi spacer ihtiyacı kaçınılmaz oluyor. Onu da farklı şekilde çözdüm.
08.06.2025 jantların 3 tanesini boyadım, 1 tanesinde ufak bir macun işi kaldı.
MGD den 20 mm spacer siparişi geçtik arkalar için.
Jantları bir tur daha boyadım çünkü vernik kuru boya üzerinde bir süre sonra dökülme yapıyor diye.
Vernikli halleri böyle oldu.
sevdiğim karelerden.
Arka teker için spacer siparişi vermiştim ama dayanamadık yine bir şeyler çizdik.
14.06.2025 günceli olsun, bu gün oldukça iş başardık. Keyifli çok yorucu ama neticelerinin güzel olduğu bir gün oldu.
Sabah plan lastikleri götürüp jantla birleştirip araca takmaktı, ama araya olası bir arıza açacak iş girdi.
Su hortumu aks üzeri kauçuğa sürtünüp aşınmış.
Aşağıdaki hortum araç yere bastığında aks üzerindeki kauçuk titreşim takozu ile aşk yaşamış. Neticesinde de oldukça aşınmış. Ve bu hortum mevcut hali ile bükük durduğundan araç su sirkülasyonu da çok iyi değildi.
Hortumu kesip söktüm, içindeki iplerine kadar aşınmış, yırtılmak için eli kulağında desek yalan olmaz.
Çatal hortumu bulmakla uğraşmadım, çünkü aynı şekilde su akışını engelleyecek şekilde takmak istemedim. bir tarafı 19mm diğer tarafı 16mm olan akuminyum bir dirsek buldum.
Hortum yukarı doğru 2 ye ayrıldığından 16mm TE ile de araya girerek bağlantıyı hortumlar bükülmeyecek ve aks'a sürtmeyecek şekilde hallettim.
Bitmiş hali böyle oldu, test edip aracın soğutma sıvısını da total glacelf auto supra ile yeniledim. Su bakımımız da tamamlanmış oldu.
Burada kelebek öncesi krom parçayı hata ederek deldik. Amacımız Oil Catch Can den çıkan yağdan ayrılan buharı emme hattına göndermekti ama bunu basınç olan boruda yapmamak lazım. Biz yaptık siz yapmayın :)
Hatalara devam ederken hiç de farkında değiliz :)
Arka şase - aks arasına gireceğim 20 mm spacer elime ulaştı. Gayet güzel bir iş oldu.
Teker üzerine ağırlık yapmadan et'si 52 olan jantlarımızı et 32 ye düşürdük.
Et değeri azaldıkça jant dışa doğru çıkmakta.
Tel fırça ile temizlediğim şase bağlantısını ısıya dayanıklı siyah boya ile boyadım. Ömrünü az da olsa uzattık.
Boya öncesi.
Jant lastik artık araç üzerinde, çok güzel oldu. Uğraşlarıma değdi.
Bu çok güzel bir kare oldu.
Jant göbeği logolarını da std dışı bir şey yapalım istedim. aliexpress de bir ürün beğendim ama gereksiz maliyeti olunca almadık. TR de yaptırdık.
Araç üzerinde aşağıdaki gibi durdu, ben daha iyi bir görsel bekledim ama hayal ettiğim gibi olmadı. Yine de güzel.
Yukarıda hata yaptığımız işi düzelttik. Emiş hattına verdik oct nin çıkışını.
Görsel şimdilik böyle bunu iyileştireceğiz.
Bu da yanlışlıkla deldiğimiz boost borusu, sökmek için aracı kaldırmam lazım. Vaktim sınırlı olduğu için şimdilik çekmece kulp'u 2 kelepçe ve bir miktar hortumla kapattık.
Ön için aldığım 20mm spacer larımız geldi, Ürünleri MGD firmasından aldık izmirden.
sert özelliklte bir cıvata sabitleyici kullandım. Zor sökülecek.
110 nm ile torkladım.
Araç şuan tam istediğim şekilde oldu, hem iyi yürüyor hem güzel duruyor.
Görsel olarak da beni daha mutlu edecek şekle kavuştu st jantlarından sonra.
Ön logoyu dğeiştireceğim, plakalıkları söküp plakayı direkt yapıştırabilirim.
Ufak düzeltmeler ile devam ediyoruz.
Cam önü plastiği üzerindeki delikleri kapatıyoruz bu dıy ile.
kapalı vida tutucu üzerine emniyet kemer vida kapağı yapıştırdım sıcak silikon ile.
45 derece 16m iç çap aluminyum dirssekler aldım, 1 tanesini spiral ile kesip 2 ek hortum ile oct den çıkıp hava filtresine girdim.
hava filtresine taktığım 90" dirsek dibine de oring taktım ve sızdırmazlık sağladım.
Geçmişte oct üzerindeki krank filtresinden çıkan buhar araç içine koku yapıyordu. Şuan artık yapmıyor.
Son hali böyle oldu. Dar alanda bu tür işler zor oluyor.
Güncel motor içimiz bu şekilde oldu.
logodaki RS yazısını sevmediğim için söktüm.
ortasındaki delik kısmı eski motor dan kalan hava filtresi ile doldurdum.
Dremel ile kesip, taş ile kenarları ovalleştirdim.
bolca zımpara sonrası ön logo kısmı kapandı.
jant göbeğinde kullandığım logo vardı şimdilik bunu kullandım. Bir de kartal göz led ler vardı onları parklara bağladım.
30.06.2025 de güzel bir poyrazlar gezisi yaptık. Eğlendik.
DIY işlerini en son ön logo yaparak bırakmıştık, içimize tabiki sinmemişti şimdi onu düzelttik.
Yeni logomuz.
Yeni göstergelerimiz.
Gösterge işlerine devam.
Radyatör üst hortumunu revize ettim. Müşürün kablolarının ısınmaması için spiral hortum + kesilen parçadan kalan boruyu ekledim. Kablolara gelecek doğrudan sıcağı keser.
Durum çok iyi değil ama aşarız.
Kapı kartonu tamir ediyorum.
yıkanmadan önceki hali.
Kapı içi hiç ellenmemiş ka da ne bileyim TR de kaç tane kaldı acaba :)
Kapı kartonunu çizmeci time ın wafer kutusunu keserek tamir ettim. Bitüself'in alt kısmında sac parça var 2 tarafta da. oldukça sağlam oldu.
yıkanmış kapı döşememiz, güzel oldu.
Garajdaki led leri bitirmeye çalışıyorum, ayak aydınlatması da yaptım.
kapı içi revizyonunu tamamladım.
kumaşı bu ürün ile yapıştırdım, ürün tek ktelime ile muazzam. Aşırı kolaylaştırıyor işi.
Arka Koltuğun oturak kısmının kumaşını sökmeden önce.
Koltuk süngeri çok çok iyi durumda.
Yıkanmış koltuk kumaşımız oldukça temiz oldu.
Arka koltuğun kumaşını da hallettim.
Yıkanıp güzelce temizlendikten sonra güzelce de yapıştırılınca oldukça iyi oldu döşemelerimiz.
Orj döşemesi olması bu araç için oldukça kıymetli.
Sırt kısımlarını da bu gün hallettik. Biraz daha detaylı fotolar olsun.
Böylece sırtlıklarıda tamamlamış oldum.
19.07.2025 Günceli olsun,
bu gün gösterge LED lerine uzaktan kumandalı Dimmer devresi taktım.
Gösterge ışığını %50 %25 gibi oranlarda kısabliyoruz.
%100 ışık şiddeti
%25 ışk şiddeti
Sonra denemek için biraz turladım, farklı 2 telefondan fotolar çektik.
Güzel kareler oldu hatıra olarak kalacak burada :)
İat okumak amacıyla taktığım sensör (bence) krom borunun sıcaklığını gösterdiği için sağlıklı bir ölçüm olmadı.
Bu yüzden sensör yerini değiştirdim.
İntercooler için yaptığım soğutma sistemini bir aşamaya kadar getirdim.
Kalan malzemeler geldiğinde toplayıp araç üzerine montajını yapacağım.
02.08.2025 -03.08.2025 günceli olsun.
bu 2 günde heves ettiğim 2 uygulamayı tamamladım.
1. si basınç ile çalışan klima radyatörü ve intercooler sisleme sistemi diğeri de radyatör üzerindeki fanı aksiyel fan ile değiştirmek.
öncelikle tüm malzemelerimiz geldi, sadece montaj için cıvata somun vs lazımdı onları da temin ettim işe koyuldum.
Normalde bu bidon ve motor için solidde bir ayak çizmiştim ama baktım akü kutusu üzerinde ve yanında yer var kullanayım dedim.
Basınç ile çalışan alıcılar için hattı tekrar düzenledim.
Tane tane, yenilemeye gerek kalmayacak şekilde tekrar kurdum tüm hattı.
Fan rölesi tessiatı revizesi.
intercooler washerlarımız da tamam
05.08.2025 günceli
Aküden gelen + hattın bağlantılarını güncelledim.
Akü tablası üzerine plastik bir muhafaza koyup içine sabitledim, şase kablosunu görünmez bir yere monte ettim.
Yakıt regülatörünü biraz geri alıp OCT nin yerini değiştirdim.
evc selonoidinin de westinghouse üzerine taşıdım, filtre için yer açıldı.
Sonra filtre etrafını 0.40 mm gofrajlı alüminyum ile bir kafes yaparak izole ettim.
Aracı çalıştırdım ve fan çalıştığında filtreye doğrudan gelen sıcak havanın net şekilde engellendiğini gördüm.
Davlumbaz ile çamurluk arası bir alanı dahah önce kapatmıştım, orayı açıp daha serin hava almasını sağladım.
Cai için muhafaza yapınca araç daha iyi oldu.
Sonra 07.08.2025 de güzel bir yıkama + kil uygulaması ve sonrasında katı vax ile boya rengi biraz kendine geldi.
Arka kısımdaki 1.5 lt civarı su alan bidon hacmen yetersiz kaldı.
Solidde ilk depo ve motor için delikleri deliklerine gelecek şekilde çizim yapıp kesim ve büküme göndermiştim. O arada zaten montajı yapınca bu parça atıl kalmıştı.
Sonra bunu halı ile kapladım, sağı solu delmeden akü kutusunu biraz gevşetip altına sıkıştırdım.
Gayet güzel oldu, ben beğendim.
Pandizotumuzu da taktık ve son fotomuzu çektik. Su depomuzu doldurduk, boru çapını %50 kadar daralttık ki su sarifyatımız azalsın.
k&n filtreye geçtim ve daha önce yaptığım ve filtrenin soğuk hava çekmesini sağlayan kutu üzerinde 2. denememi yapıyorum. Bu kapak ile motor içi oluşan sıcak hava yerine doğrudan çamurluk davlumbaz arasından gelecek serin havayı çekmeyi hedefliyorum. Bakalım olacak mı.
Yaptığım eklemelerin net şekilde faydasını gördüm, araçla deneme yaparken aşağıdaki videoyu çektim.
Launch kontrol ile kalkarak 180 e kadar ivmelendik.
Bu denemeler sırasında, pek muhtemen daha önceden fanı takarken yaptığım bir iş yüzünden direksiyon hidrlik borusu turbodan çıkan egsoz borusuna değmiş, yolda bir anda araçtan dumanlar çıkmaya başladı.
Yanıyor diye kendimi attım dışarı, patlayan hidrolik horttum yağı egsız sargısı üzerine vermiş, buda haliyle dumana sebep olmuş.
Yenilenmiş borumuz montaja hazır.
Aradaki mesafeye olabildiğince geniş tutmaya çalıştım tekrar ısıdan dolayı deforme olmaması için.
O kadar yaptık biraz da keyfni sürelim,
13.08.2025 de güzel bir rotada şile -darlık- anadolu feneri maltepe arası 500+ km yaparak KA ile güzel eğlendik.
Gezi sonrası biraz daha soğutmak için ufak işler yaptık.
Plaka takılıyken kesik kısım fark edilmeyecek şekilde alt parçayı kestim.
Kesik kısım bu şekilde oldu, yarım kestim çünkü tam kestiğim hattın üzerinde ek bir plastik parça mevcut.
Nozulları tekrar monte etmeden önce bu şekilde duruyorlardı.
Nozulları tekrar monte edip sabitledim.
Plakalığı da altına hava girebilsin diye biraz öne aldım.
İstediğim ayarda tutabilmek için uzun metrik cıvata ve somun kullandım.
Yandan böyle görünüyor,
Aracın maliyeti gittikçe gidiyor :)
Egzantrik sensörü + krank sensörü + oem buji + lambda sensörü ile yukarıdaki listeye 7k daha ekledik.
parçayı kestikten sonra filtreye taktım.
filtre daha sağlam şekilde oturdu yerine
catch can hattının borusunu yeniledim yerini değiştirdim.
Egsantrik sensörünü değiştirirken.
Volan (krank sensörü) Ford ka da volan dan okuyor.
oem bujileri taktık.
Üzerinde champion rs9yc vardı. Önce sentil ile gap leri 0.90 yaptım araba manasız çalışınca bujileri de yeniledik.
sensör değişimleri + oct boru yeri değişimi + filtre bağlantısı sonrası görüntü bu şekilde oldu.
Aşamadığım bir stop etme sorunumuz var ısınınca stop ediyor, sigorta tesisatına baktım sorun yok. İnceliyoruz çözeceğiz umarım.
En son sigorta kutusuna bakıp bişi bulamamıştık ama doğru yere bakmamışız, yeniden doğru yere bakara sorunu %99.9 çözdük. Uzun soluklu test etme şansım olmadı henüz.
Ama arıza aracın anlık akım kesip bir röleden çıt çıt sesi gelmesi ile stop etmesi ve bazen çalışıp çalışmamasıydı.
Fan rölesi ve Motor kontrol rölesi bacaklarında temassızlık sonucu bu durumu yaşattığını tespit ettim.
R11 VE R12 nin 85 şase & 86 bacakları tetik kısımlarında temassızlık oluyordu.
Sigorta şeması,
Röle 4 kablo ile çalışıyor. 30 yazan aküden geliyor ve rölede bekliyor.
85 şase ucuna bağlı, 86 da tetik.
86 ya şase verildiğinde 30 bacağını 87 bacağı ile birleştirip 87 bacağından çıkan + kablo nereye takılı ise o takılı olduğu aleti çalıştırıyor.
Ya da fan gibi negatif tetik ile çalışan yerlerde 86 da sürekli 12 oluyor ve 85'e şase gelince 30 ile 87 yi birleştirip fanı çalıştırıyor.
İlk olarak soketteki yakıt pompası rölesini çıkarıp marş yaptım araba çalıştı, demekki bizim arızamız burada değil, çünkü bizde röle yada temas kaynaklı bir stop sorunu vardı. fuel pump rölesini (R12) bu şekilde eledik. R11 yazılı olam motor kontrol rölesi ise söküldüğü anda araç stop ediyordu.
Bu röleye odaklandım ve rölenin 86 bacağına gelen tetik kablosunu kontak açıldığında akım gelen bir sigortadan alarak yola çıktım.
Araç bir önceki denemede 20 defa falan stop etmişti bu denemede etmedi. Taaki fan açılana kadar.
Fanımız çalıştığında röle üzerinden geçen akım yüzünden röle soketlerinin olduğu plastik yuva ısınıyor ve genişliyor, bu genişlemeye bağlı olarak röle bacağını tutan konnektörler titreşimle anlık olarak bağlantıyı kesiyor. Bunu da keşfedince artık çözüme giden yolda sadece malzeme eksiğimiz kaldı. Aşağıda anlatacağım.
motor kontrol rölesinin 30 sürekli 12v ve 86 +12v tetik bacağını sigorta tablasından başka bir yerden aldım.
Yani rölenin orj soketinden sadece şase ve alıcının + ucunu bıraktım. Alıcının kablosunda ve şasede bir sorun olsa zaten sistem çalışmazdı. Bu yüzden 30 ve 86 yı dışarıdan bağladım.
Bu şekilde fan açana kadar araç stabil ilerledi, fan açınca stop sorunu geri geldi.
Demekki artık sonraki arıza ısındığında temas kaybı yaşayan yakıt pompa rölesiydi.
Bu 2 röle birbiri ile ilintili çalışıyor, bunun elektriği kesilince motor kontrol rölesi de bobini bırakıyor ve araba anlık stop ediyor.
Geçici olarak dışarı aldığımız röle kablo bağlantısı.
6.3mm konnektör ile bğalantı yaptım ve gördüm ki röle bacaklarını sıkan soket içi konnektörler gevşek, anlık temassızlığa net şekilde bunlar sebep oluyor.
Bu da ecm rölesinin 87 bacağında okuduğum akım, hani burada bir kayıp olsaydı bu kablonun hattuna odaklanıp temas sorunu yapan yeri bulacaktık.
Bu da bu süreçte yenilenen parçalardan kontak termiğimiz.
Şimdi ne yapacağız bu işi düzeltmek için ?
Öncelikle röleleri artık sigorta kutusuna bağlamayacağım.
12v 40a micro röle aldım 2 adet. Marka: Üstün Model RL340
12v 30A 4 bacak röle.
Bu röleleri orj tesisat üzerine olması gereken kablo kesiti ile monte ederek fiş yapısını sağlamlaştıracağım.
Sonrasında test edip duruma bakacağım.
Sigorta kutusundan önce hatalı kabloları kesmemek içn soket içlerini fotoğrafladım.
Kesilecek röle kablolarımız.
Özellikle dibinden 1cm kadar pay bırakarak kestim, dışarıda röle kablolaması yaparken yardımcı olacak. Hem de ileride lazım olursa kabloları karıştırmamak adına kenarda duracak.
Terminal pensesi de edindik, çok güzel icat.
Evet sorunumuzu çözdük, biz röle sigorta kutusuna odaklanmıştık ama konu çok başka yerden çıktı.
Postu güncelliyorum,
Hadiseyi yeniden izah edeyim. Ben hep rölelerin çekmesi ( tık tık ses) ve bırakmasına bağlı olarak sorunu sigorta panelinde aradım.
Paneli 2 defa dağıttım bağlantıları kontrol ettim, temassızlık olduğunu düşündüğüm röleleri dışarı aldım.
Hatta fan ile fuel pump rölesi tekti bunları ayırdım yük 2 röleden ayrı ayrı gitsin diyerek.
Sigorta kutusunu araç çalışırken sallıyorum stop etmiyor, yahu diyorum temassızlık olsa stop eder, tak gidiyor bi anda.
Yaklaşık 25 saat bununla uğraştım 1 hafta boyunca ve çözüm o kadar tesadüfi geldi ki ben bile inanamadım.
Tam olarak şöyle, araç çalıştı ve bir şey almak için aracın önüne doğru gittiğimde bir Çıt sesi geldi,
Dedim motor kabininde röle yok bu çıt sesi nereden gelir, sonra tekrar çalıştırdım aracın motor içinden sesin geldiği yere odaklandım ve o kıvılcımı gördüğüm anda konu çözüme kavuştu. Hemen aküyü söktüm.
Alternatörden çıkarak marş motoru üzerine bağlanan 1 parmak kalınlığında bir kablo var, bu kablo direksiyon pompasının hortumunu değiştirdiğimde muhtemelen sağa sola oynadı ve direksiyon pompasının kasnağının üzerine kaydı.
Sonrasında da araç titreşimiyle birlikte sürttükçe aşındı, zamanla aşınma arttığından motorun kendi titreşimiyle birlikte ark yapar oldu.
Sorunun çözülmesine çok sevindim çünü artık hani bunu çözemiyorum kime yaptırırım şeklinde bir arayışa girmiştim.
Bizi stop ettiren kabloyu söktük, yeniledik.
Kablo oldukça aşınmış, üzerinde direk +12v var. Komple soyulup temas etse hiç hoş şeyler yaşanmazmış.
Yeniden yaptırdığımız kablomuz, Pabuçları SBK olarak değiştirip yerine takacağız.
2 foto üstte olan kabloyu hasarlı yerlerini keserek değerlendirdim.
Araçla birlikte bir şalter gelmişti onu monte ettim.
Artık araç çalışmadığında akü bağlantısını istediğim gibi ayarlayabileceğim.
Citroen C5 ile 08.06.2024 tarihinde yollarımız kesişti. İlan fotolarını ekleyeyim önce, sonra nerden nereye gelmişiz bakalım. Noter sonrası ilk pozlar. Garaja geldiğimiz anda abili kardeşli çektim hemen. Bakımını da aynı anda halledeyim istedim kafamdan çıksın. Sağ olsun parçacı 3 filtrenin 2 sini hatalı vermeyi başardı. Gittik değiştirdik. Sökülen temizlenmeden takılmaz, o yüzden ilk yağ çubuğu ile başladım. Kaput altı sanırım ilk defa temizlik görüyor. Çok pisti. Temizlik öncesi hali. Durum vahim. est forclean baya güzel iş çıkartıyor. Tapa pulunu bakır olarak bulamadım, oringli olandan aldım. Mazot filtremiz bosch olarak değişti. Sarı yağ işareti oldukça pisti temizledim. Yağ filtresini 25nm tork ile sıktım. Hastaya serum bağladık :) Fren hidroliği rengi hoşuma gitmedi. Elimde 2 kutu dot4 vardı. Haznedekini çektim komple dğeiştirdim. Rengi baya koyulmuş. Farlar da ilgi istiyordu, gerekeni yaptım elbette. Parlatma sonrası farlar çok güze...
Artık bizim de bir RS imiz var 23.03.2023 de sahip olduk. Blog 1 defa silindi ondan konu açılışı haziran görünüyor. (RS=Renault Sport) İlk gördüğüm hali :) Çok heves ederek manasız bir otobüs yolculuğu ile vardık yanına. Memlekete gelip yapılacaklar listesinde başı çeken makarna olmuş kablolar. Afr / boost göstergesi tesisatları karman çorman. Kutup başından çekilmiş manasız kablolar. En sevmediğim amerikan park, direkt söktüm attım. Far tesisatı onarım. Vites körüğünü yeniledik. Enjektörler Megane 2 RS için orj olsa da 3rs lerin daha iyi olduğunu söylediler. Bu yüzden meg3rs enjektörüne geçtik. Bu geçiş esnasında araca ayrıca remap yaptırdım. stage 1 dedikleri remap işlemini uyguladık. 1.1 bar peak 1.0 bar cont. yürüyecek şekilde ayarımızı yaptık. Aşağıdakiler Megane 3 RS in enjektörleri. Uçları 2rs e göre daha uzun. Cıvataları temizlemeden takmıyoruz elbette. Bujilerimizi değiştirdik BKR8EIX İr...
Yorumlar
Yorum Gönder