C4 SX PK 2009

 29.05.2025 Tarihinden satın aldığım citroen C4 SX PK.

Daha önce de aynı aracın makyajsız kasasına sahip olup yaklaşık 45 bin km kadar oldukça sorunsuz kullanmıştım. 

C5 ve CC satılınca evde sadece KA kaldı. KA ile de uzun yol yapmak zor olacağından gündelik uygun fiyatlı bir araca ihtiyacımız oldu. 



Bu ihtiyacı da C4 ile giderdik. Aslında D sedan 407 2.0 otomatik istedim ama  hem hacim kaynaklı tüketim hem de tam oto şanzımanın olası masrafı ve km lerin yüksek oluşu c4 ün daha mantıklı bir seçim olacağını düşündürdü.  1 sene kadar binip yükseltiriz c4 ü de.

Aracı 199500 km de satın aldık.  Araçta 1 parça ön kaput değişim mevcut. Haricinde boyanan kısım yok fakat istanbulda günlük kullanımlarda olabilecek çizik , göçük vs ler mevcut. Bir de sağ kapı marşpiyel altında onarım gereken bir yer var. Kalanı ortalama bir aile arabası işte.

Aldığım arkadaş bazı yerlerde boyasız göçük düzeltme yaptırmış. 

Aracın mekaniği oldukça düzgün, kurcalanmamış bir araç.

Yağ bakımı ve şanzıman (set olarak) bakımı 1000 km önce yapılmış, malzeme fiyatları ve sanayi işçilik ücretleri malum bu zamanlarda çok ciddi yekünler tutuyor. Bu açıdan iyi bir alışveriş oldu.


İlk iş olarak araçla birlikte gelmeyen sustalı ve kumandalı anahtarı yaptırdım.


19.06.2025 Artık android bir multimedyamız var.

Ürün canbus bilgilerini ekrana getirebilen bir ürün bu açıdan güzel. 

Ben ekstra bilgi ekranını teyp yuvasına takmak için çerçeve de aldığım için zaten bilgileri görebiliyordum.  Son hali oldukça şık oldu. 

Digital multimedya, digital bilgi ekranı, digital klima paneli.







Araca uygun tema varmış onu kullandık. 


Kapı kolu çerçevesini de boyadık güzel oldu.


Jantları boyadık, tamponları düzelttik yerine oturttuk, yolda kırılan alt muhafaza parçamızı hallettik. 

Ön panjuru ve sis kapaklarını + silecek kollarını + cam önü parçayı da mat siyah boyadık. 
   















Davlumbaz ve Marmarise giderken denizli civarı lap lap diye kopan ve aklımızı alan alt muhafaza parçası :) Tamir edildi.




















Bakım detayları,









Enjektör diplerinden ve emme manifoldundan olduğunu düşündüğüm ve dv6 da maalesef kronik olan bir yağ ya da mazot kaçağı var.  Bunun için malzemeleri temin ettik , entersan şekilde 3k+ ödedik bu malzemelere, nette baktığımda bu seti 450 TL ye de satıyorlar :D ya güzel kazıklandım ya da iyi malzeme aldık :) Hepsi psa poşetli falan ama bilemedim :)   bu kadar cıvata ve plastik parçaya bu rakam vermek garip geldi.











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C5 X7 EXECUTIVE

FORD KA TURBO - 99 MODEL 114K KM

MEGAN II RS