GARAJ VE UFAK TEFEK İŞLER

Öteden beri bir şeyleri söküp takmaktan hoşlanırım. Neyin nasıl çalıştığını görerek sökerek takarak öğrenmek her zaman keyif vermiştir. İnsanlar farklı şekillerde kendilerini rahatlatıyorlar, kimisi balık tutuyor, kimisi kahvede okey oynuyor işte ben de kendi başıma kalıp bir şeyleri söküp taktığımda dış dünyadan kendimi soyutluyor adeta bir terapi uyguluyorum.

Bu sebeple uzun zamandır hayal ettiğim "garajlı ev"i  uzun uğraşlar sonucu bulduk ve sahibi olduk.
Bu hayalimde bana destek olan eşimi saygıyla selamlamayı bir borç bilirim :)

Taşınma aşamaları bittikten sonra ve dünyanın içinde bulunduğu aynı zaman da ülkemizde de pek olumlu gidişatı olmayan korona virüsünden dolayı evden çıkmamak gerektiğinde garaja bir el atayım dedim.

Garajla ilgilenecek vakit bulamadık, illa bir gün girişecektim fakat zaman olmadı.
Hafta sonu evden çıkmadan vakit geçirmek için daha iyi bir alternatif olamazdı.

Taşınma sürecinde garaja atıl olan ne varsa koyduk. Bizden önceki sahibi de pek ilgilenmemiş. Malum insanlar garajı sadece araç konulan eski eşyaların depolandığı alan olarak görüyorlar, oysa biz hobilerimizin ana merkezi olarak görüyoruz. Satın alma aşamasında bile evden daha çok garajın metrekaresiyle ilgilenmemiz tam olarak bu yüzdendir.

Aşağıdaki foto 21 Mart 2020 de garajın ilk fotoğrafı.  Görüleceği üzere ortalık epey karışık ve dağınık.

Bu garaj normalde ters dubleks'in mutfağı olarak tasarlanmış ama bina işleri bittikten sonra yaşanan durumlardan ötürü garaj olarak kullanılmaya karar verilmiş.

Elektrik ve su olması büyük avantaj,  derinlik olarak gayet yeterli olsa da  genişlik biraz daha fazla olsa iyi olurmuş.

Zira içeriye sokmaya çalıştığımız araç oldukça büyük bir sedan olan Peugeot 607.

Fotoğrafta bizim "minnoş" olarak adlandırdığımız katlanır bisikletlerimiz de görünüyor.
İlerleyen zamanda bunlarla da ilgili olarak bir yazı yazabilirim.

Sol tarafta duran da mtb nin patlak lastiği, eşim onardı sağolsun, ailecek tadilat tamirat işlerini seviyoruz biz.








Malum bir tamirhanenin olmazsa olmazı  tezgahıdır, bizim de şansımıza elimize böyle bir amaçla kullanabileceğimiz bir malzeme geçmiş olması.

Bu malzeme geçmişte çay ocağı olarak kullanılıyordu. İlk iş olarak lavaboyu, kapakları ve etrafındaki kaplamayı söktüm.

Kapakları içinde raf olarak kullanmak için biraz kesip biçtim. Bu işleri el testeresiyle yaptığım için sonuç çok nizami olmadı ama zaten kullanım amacına göre çok nizami olması da şart değil.

Bu arada evdeki balkonda bulunan ıvır zıvır el aleti gibi bir sürü eşyayı da garaja indirmeye başladım, bu işten tahmin edeceğiniz üzere en çok hanım memnun oldu, zira balkondaki işgalci güçlerimi garaja taşımış oldum.


Ne var ne yok indirdikten sonra sağlı sollu dizdim,  raf / dolap işlerimiz bittikten sonra hepsini ayrı ayrı yerleştireceğim.


Şimdi şu tezgahımıza geri dönelim,  kapakları söktük içeriye uygun ölçüde kestik ve L bağlantılar ile montajını yaptık.

Tezgahın kasası boya istiyor , müsait bir zamanda onu söküp boyayacağım şimdilik böyle idare edeceğiz.

Daha sonra elde kalan laminatları kullanarak altta kalan boşluk kısmını da kapattım. İlerleyen fotolarda görülecektir.

 Bu arada garajdaki tüm malzemeler elde kalan  mobilyalar kullanılarak yapıldı. Ek bir maliyet olmadı bu yüzden.

Alttaki rafın kenarlarına destek olması için çamaşır makinasının kutusundan çıkan taktalardan kesip kullandım. Gayet sağlam oldu.


Farklı açılardan raf fotoğrafı, bu rafı tek kişi asmak oldukça zor. Hizalamak ve vida atmak kolay olmuyor. O yüzden altına raferans olabilecek bir malzeme koydum. Altta görünen dolap birazdan rafın sol tarafına asılacak olan dolaptır. Rafın deliklerini duvara işaretledikten sonra 15 cm kadar yüksekten deldim ve rafı yerine oturttum. Gayet sağlam oldu. 


Rafımız artık duvardaki yerini aldı.


Raf üzerine öncelikle  ulaşılmaması gereken malzemeleri koymayı düşündüm, bu foto o zaman çekildi. Daha sonra bu sistemi değiştirdim.

Ve diğer dolaplarımız yerlerini aldı. Kapakları birazdan takacağız,

Rafın solunda kalan dar ve uzun dolap önceden banyo dolabı olarak hayatını sürdürüyordu, eski ve kullanışsız olduğu için garaja aldık ve burada daha çok iş görecek.
Bu fotoda tezgahın altındaki laminatlar da görülebiliyor.


Öncelikle rafın üzerindeki kimyasal içerikli boya / temizleyici vs ne varsa soldaki dolaba koydum.
Bu dolabın kapaklarını taktıktan sonra kilit yapmayı planlıyorum.
Takım taklavat ne varsa tezgahın üzerine dizdim, yavaş yavaş yerleştirme işine geçelim.
Bu alet edevatı yerleştirirken  mobilya montajında kullanılan yıldız başlı vidalar kullandım.

3.5x30 / 3.5x18 / 3.5x50 gibi farklı ölçülerde vidalar kullandım.


Şimdi bir sürü para verip bir  takım askısı vs alabilirdik, ama gerek yok kendimiz yapabiliriz.

Hemen düşünmeye başladık bu tornavida gibi aletleri nasıl tezgaha asarız, aklıma aşağıdaki fikir geldi. Bu tahtalar daha önce de yazdığım gibi, çamaşır makinasının ambalajından elde kalanlar.

Tam ortasından bir çizgi çektim ve 3.5 cm arayla 10'luk ahşap matkabıyla deldim.  Delme işlemini yaparken laminatı delmemek için altına parça koydum.


Daha sonra  üzerinde delik bulunan ve yukarıdaki deliklere sığmayan el aletleri için  kanca vidaları düzeleştirdim ve aslı haline getirdim. Bunların muadilleri nalburlarda var ama dedim ya eldekileri değerlendireceğim, bu da böyle bir deneme oldu. Görüntü çok iyi değil ama gayet kullanışlı oldu.


Yukarıda deldiğim tahtayı sola sıfırlayarak taktım, üzerine birkaç tornavida vs koydum. Gayet kullanışlı oldu.

Elde kalan diğer tahtayı da değerlendireyim dedim, yukarıdan aşağıya çapraz olacak şekilde kestim ve üzerine pense / karga burun / yan keski gibi el aletlerini astım.

Soldaki dolabın menteşelerini kombi dolabından çalarak tamamladım :)
Kombi dolabı atıl şekilde duruyor şimdilik onun için de bir şeyler düşüneceğim zamanla.
Daraltıp başka bir yere asabilirim, gereksiz derin çünkü.



Banyodan sökülen dolabın tek kapağı takılı çünkü diğer kapağın menteşeleri yok. Üşendim gidip almaya ve bu virüs muhabbetinden ötürü çok da çıkmak istemedim.

Rafın üst kısmını da hemen lazım olabilecek malzemeleri koymak için kullandım böyle daha iyi oldu.



Garajla ilgili olarak yapılanlar 2 gün içinde ancak bu kadar oldu. Görsellik aramadığım için sonuç beni mutlu etti, en azından evde kalmak zorunda olduğumuz zamanı faydalı bir iş için değerlendirdim, kendi emeğimle ortaya bir şeyler çıkardım.

İlerleyen zamanda aydınlatmayı iyileştireceğim.
Hava kompresörü için tesisat çekeceğim,  Bir tane ayaklı projeksiyon yapma projem var.
Ufak tefek el aletleri protföyümüze eklenecek, dekupaj , kompresör vs vs.

Bir şeyler yaptıkça burayı güncellemeyi planlıyorum.

Şimdilik okuyan herkese teşekkür ederim.

Yorumlar

  1. Hallederiz A.Ş olarak en kısa zamanda sehpanız üretilecektir Bayan KÖROĞLU :)

    YanıtlaSil
  2. Yapılan iş kadar anlatım da çok güzel.kısa hikaye tadında.(bana öyle geldi)!😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, dilimiz döndüğünce karalıyoruz bir şeyler.

      Sil
  3. 10numara.keşke yakın olsaydın :)

    YanıtlaSil
  4. Köroğlu family olarak harikasınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah Şule sen gel, sana da bişiler yaptırırız illa :)

      Sil
  5. Abi ellerinize emeklerinize saglik guzel olmus nice basarili calismalar dilegiyle harika cocuk fort ka 😃👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) is a garajın daha çok yolu var istediğim kıvama gelmesi için.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT