MEGAN II RS

Artık bizim de bir RS imiz var (RS=Renault Sport) 

İlk gördüğüm hali :) 

Çok heves ederek manasız bir otobüs yolculuğu ile vardık yanına. 











Memlekete gelip yapılacaklar listesinde başı çeken makarna olmuş kablolar.


Afr / boost göstergesi tesisatları karman çorman.


Kutup başından çekilmiş manasız kablolar.


En sevmediğim amerikan park, direkt söktüm attım.


Far tesisatı onarım.




Enjektörler Megane 2 RS  için  orj olsa da 3rs lerin daha iyi olduğunu söylediler. Bu yüzden meg3rs enjektörüne geçtik. 

Bu geçiş esnasında araca ayrıca remap yaptırdım.  stage 1 dedikleri remap işlemini uyguladık.
1.1 bar peak 1.0 bar cont. yürüyecek şekilde ayarımızı yaptık.


Cıvataları temizlemeden takmıyoruz elbette.


Bujilerimizi değiştirdik  BKR8EIX  İridyum olarak.
 27nm tork ile sıktık. 



Çıkan bujiler bakımsız kaldığını gösterdi bize. 





Sİleceklerimizi aerotwinler ile değiştik. Öncesinde değişim yamadıkları için camı çizmişler.


Klima gazımız yoktu, onu da bastırdık, klimamız güzelce çalışır hale geldi.


3rs enjektörlerini taktım.



Enjektörlerin yapısı farklı olduğundan oturtmak için uzun cıvata + fiber somun kullandım.









Bijonlarım önce 90 sonra 100 en son 110 nm tork ile sıkıyoruz.





Hata veren lambda sensörümüzü değiştirdim. Ngk kullandım.




Hava filtresini temizledim.


Afr saati çalışmıyordu soketini yeniledim. 









Araba bir anda benzin damlatmaya başladı. 

Şu kısma sıkılan kelepçe plastiği delmiş.


Parçayı bulamayınca daha iyisini yaptım.


Benzin hortumu ve afr soketleri.


Benzin hortumu ve kelepçeler ie daha sağlam bir yakıt bağlantısı oldu.


Rail hattı üzerindeki bğalantı.


Yine söküyoruz



biraz gezelim tuzla karting park.


cam arası kapamalar solmuştu, boyadım.





Ayna kapaklarını gri seviyorum gri renge boyadım.




Boyanmış sıfır ayarında kapaklarımız.





İç kapı kolları da kötü durumdayd onları da boyadım.





Boyadığım yan kapamaları yerlerine taktım.







Gri aynalar çok şık oldu.












Bunlar sonradan yine boyandı. 



Kendi hatam sonucu camı çatlattım maalesef.



Bu da bizim küçük yardımcımız pamuk hanım :)




Arabanın içini sökmeye başladım, trim boyası için.












Önce sökükken cam filmlerimizi yaptım.


yazıyı unutunca bir daha yaptım :)











Hızımı alamadım ve sunroof a da film yaptım.


ön de film var arkada yok, fark bariz.


Bardaklık aydınlatmaları.





bir takım trim boya işleri.


































O kadar boya yapınca bunları da sökmeden olmazdı.





Boya sonrası güzel oldular.





Sökmelere doyamadık, km göstergesini de söktük.



Camını polisaj yaptık.






Altının temizliğini yapıp taktık.


İç temizlik öncesi.







Araya android double din cihazımızı da sıkıştırdık. 



Bitmiyordu temalı bir yorgunluk fotosu.



Yavaş yavaş artık toplayalım.










Bu kareyi çok sevdim.





Ecu dan okuduğumuz iat / coolant vs değerlerimizi teyp üzerinden görmek güzel.



Afr saatimiz tamir edildi.


Bağlantıları düzenlendi, üst kısımlarda buraya ait karman çorman bir görsel mevcut.


İçini taktım, ama sonra yine söküp yalıtım yaptım.


Tertemiz :)





Mat siyah + mat vernik = güzel netice.


Hazır sökükken biraz denemeyelim mi.












Arka cam filmleri yapmıştım, önleri de camları komple söktüm dışarıda yaptım.







siyah bence yakıştı,  eski hali de kötü değildi ama ışığı engellemiyordu güneşli havalarda.


Bitüsel + 9mm süngerli yalıtım yaptım.






Egsozları da temizledim.




Yalıtım yaparken kaça işçi de çalıştırdım. 



Çamurluk içi komple bitüself.



Bitüself üzerine uyguladığım 9mm sünger.



Arka yalıtım ulaşabildiğim her yere bitüself uyguladım.




Kapı içi aydınlatmalarım çok güzel oldu. 


Çakmaklık aydınlatmasını da kırmızı yaptık.


Göstergemizde arıza yok, km miz kalsın şurada.






Artık topluyoruz arka koltukları taktım.




Yağ filtre bakımı zamanı, filtreyi değiştirmek için kelebeği söktüm, sökmüşken de temizledim. 






Ustaların değiştirmeye kıyamadığı fabrikanın taktığı karter tapasını ben değiştirdim. 
Yalama olmuş artık. 


Yağ filtremiz, kısa tip şase den çıkan. araçtan çıkan uzun tipti.


Yağ bakımı zamanı.


Yağ yeşil, enteresan ama yeşil.



Kova içine bir çöp poşeti koyup yağı içine aldım, sonra bidona aktardım. Temiz iş.


Bi kardeşim sağolsun şu hortumu hediye etti taktık.



Kaput içimiz. 


24.06.2023 günceli olsun, cut out egsoz sistemine geçtik.






































Şimdilik bu kadar :)

Jantlarımızı boyamaya başlayalım. 01.07.2023 günceli
 



































12.07.2023 Günceli oldun, 

Bir heves aracı yıkadım sildim sabah işe gitmek için garaja koydum,  ertesi gün kalktım ve araç ekran da enjeksiyon hatası verdi.  pyclip ile arızayı silsem de geri geldi ve araç 1000 devir dakika nın üzerine gaz pedalına tepki vermedi.

Megane lar da bu pedal işi kronik bir sorunmuş bizim de başımıza geldi. 

Aldığım hatalar:



şu film üzerindeki şeritler sanırım ömrünü tamamlamış artık. Pedalın mekanik kısmı sağlam ama bu kısımdan ötürü sinyal gitmiyor kelebeğe. Haliyle yeni pedal almak durumunda kaldım. 

Pedal oem referansı: 

8200153270 

Arızanın şuradaki film'in metal bacaklara temas etmediğinden olduğunu düşünüp araya makaron sıkıştırdım ama nafile. 


Pedal tarafında 4 tane pin bunun üzerine basıyor ve hareket ediyor. 

Zamanla sanırım üzerindeki kısım aşınıyor ve görevini yerine getirmiyor.




Pedalımı taktıktan sonra bi çıktık dolaştık :) 




























Tekerleri sökünce şu parçalar gözüme çaprtı. Baktım paslanmış gibiler. Hemen söküp gerekli müdahaleyi yaptım.





Far soketlerinde söktüğüm Amerikan park kablolarını tam düzeltememiştim. Farları sökünce onları aradan çıkardım.






En son RS i dağınık olarak fotoğraflamıştık. Sonrasında topladık,  cooler washer ımızı yaptık.  

Plakaları vernikledik, taktık.  Far yükseklik ayar kolu kırıktı onu da onardık takacağız. 














Hep tamir edecek değiliz biraz da keyfini sürelim. 

















3 boyutlu paspaslar tam oturdu yerine. Orj paspaslarında zemin çok toz pislik oluyordu.


AFR ve BOOST göstergelerini direksiyon arkasına aldım. 

Parçayı 3d yazıcıda kendim tasarlayıp bastım. Bu açıdan el emeği ile gelen görüntü insanı mutlu ediyor.






















02.02.2024 günceli olsun.

Lastiklerimiz geldi.  Yarın takılacak.


10.02.2024  fren bakımı günceli olsun.  km 144.000


Mazda 1s boyası yaptırdık ama ortaya çıkan renk alakasız oldu boya sonrası.








h soket lokmamız yoktu onları aldık. 









































24.02.2024 Günceli olsun. Önce benzin filtremizi değiştirdik. Sonra güzelce yıkadık pakladık. 

Karcher k3 + köpüklü şampuan + microfiber edliven + 1000 gsm havlu ile sildik.











Sonra motor içi temizleyicisi kullandık, kaput altını da ayrıca temizledim.









Sonra da yıkama silme fotoğraf çekme işleri.
































Kaput altı keçe eksikti, onu da temin ettik ve taktık.







27.04.2024 günceli olsun. RS için biraz bakım yaptık. 
KM: 144.800

27.04.2024 günceli olsun. 

Motor du DS di derken RS biraz öksüz kalmıştı. Vakit bulmuşken kafamdaki birkaç eksiği hallettim. 

Araç 13 aydır bende aldığımda beri 7k km kadar yol yapmışım. Bu sürede şanzıman ve soğutma sıvısı için bir bakım yapmamıştım.

Rs grubundan aldığım öneri ile castrol ün şanzıman yağını aldım. Soğutma sıvısı olarak zaten sadece total glacelf turuncu kullanıyorum her arabamda. 

Saf su siparişi yetişmediği için onu da sanayiden temin ettim. 

Cumartesi biraz hızlı başladı, Malum freccia almıştık  yamaha deligt boşa düşmüştü. 

Manasız insanlarla muhatap olduğumuz bir haftanın sonunda en azından 2014 model ve 68 bin km de araç satın aldığının farkında olan bir arkadaşa satışını gerçekleştirdik. 

Sonrasında RS le günü tamamladık.  

Yapılanların bir kısmını fotoğraflayamadım.  Öncelikle sisler değişti, üzerindekiler sararmış ve taş vs izlerinden ötürü kötü görünüyordu. 

Sonrasında tamponun sol far tarafı çatlamıştı oraya plastik kaynak yaptım.  Bu kısım biraz da benim hatam, çünkü tamponun altında 3 tane sabitleme somunu var bunları takmamıştım nasıl olsa sökeceğim diye. Onlar takılı değilken tamponu bir ağaç köküne taktırdım ve far altından çatlamasına sebep oldum. 











































































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

PEUGEOT 107 MMT