MEGAN II RS

Artık bizim de bir RS imiz var 
23.03.2023 de sahip olduk.  Blog 1 defa silindi ondan konu açılışı haziran görünüyor. 

(RS=Renault Sport) 


İlk gördüğüm hali :) 

Çok heves ederek manasız bir otobüs yolculuğu ile vardık yanına. 












Memlekete gelip yapılacaklar listesinde başı çeken makarna olmuş kablolar.


Afr / boost göstergesi tesisatları karman çorman.


Kutup başından çekilmiş manasız kablolar.


En sevmediğim amerikan park, direkt söktüm attım.


Far tesisatı onarım.


    Vites körüğünü yeniledik.



Enjektörler Megane 2 RS  için  orj olsa da 3rs lerin daha iyi olduğunu söylediler. Bu yüzden meg3rs enjektörüne geçtik. 

Bu geçiş esnasında araca ayrıca remap yaptırdım.  stage 1 dedikleri remap işlemini uyguladık.
1.1 bar peak 1.0 bar cont. yürüyecek şekilde ayarımızı yaptık.

Aşağıdakiler Megane 3 RS in enjektörleri. Uçları 2rs e göre daha uzun. 


Cıvataları temizlemeden takmıyoruz elbette.


Bujilerimizi değiştirdik  BKR8EIX  İridyum olarak.
 27nm tork ile sıktık. 


Bujileri torklayarak sıkıyoruz. Sanayi işi kafana göre torklama ile değil.


Çıkan bujiler bakımsız kaldığını gösterdi bize. 





Sİleceklerimizi aerotwinler ile değiştik. Öncesinde değişim yamadıkları için camı çizmişler.


Klima gazımız yoktu, onu da bastırdık, klimamız güzelce çalışır hale geldi.


3rs enjektörlerini taktım. Bu enjektörler yapısı gereği 2 lere göre çok ufak boydan kısa gibi kalıyor. 



Enjektörlerin yapısı farklı olduğundan oturtmak için uzun cıvata + fiber somun kullandım.




Megane 3 RS enjektörü,


Megane 2 RS enjektörü,


Rail hattını söktüm ve enjektörleri taktım.


Bir heves sticker taktık, sonra söktük tabi.



Bijonlarım önce 90 sonra 100 en son 110 nm tork ile sıkıyoruz.


Ufak bir temizlik sonrası kaput altımız.




Hata veren lambda sensörümüzü değiştirdim. Ngk kullandım.




Hava filtresini temizledim.


Afr saati çalışmıyordu soketini yeniledim.  Soket oldukça kötü durumdaydı. Soketi bulup lehimleri yeniledim. Sar bırak şekilde yapmadık elbette.





Kaliteli lehim ile ortaya güzel bir birleştirme çıktı.






Araba bir anda benzin damlatmaya başladı. 

Şu kısma sıkılan kelepçe plastiği delmiş. Benzin hortumunu iyileştirdim.


Parçayı bulamayınca daha iyisini yaptım. 


Benzin hortumu ve afr soketleri.


Benzin hortumu ve kelepçeler ie daha sağlam bir yakıt bağlantısı oldu.

2x kelepçe kullandım ne olur ne olmaz. 


Rail hattı üzerindeki bğalantı.


Yine söküyoruz



biraz gezelim tuzla karting parkta yolda yapmadıklarımız yapalım bol bol yanlayalım.


Cam arası kapamalar solmuştu, boyadım. Trimlere giriştik.




Ayna kapaklarını gri seviyorum gri renge boyadım.




Boyanmış sıfır ayarında kapaklarımız.





İç kapı kolları da kötü durumdayd onları da boyadım.





Boyadığım yan kapamaları yerlerine taktım.


Boya sonrası çok güzel oldu renk yerine geldi.






Gri aynalar çok şık oldu.










Gri ayna seviyoruz.


Boyadık ama olmadı :) Bir daha boyayacağız.


Bunlar sonradan yine boyandı. 



Kendi hatam sonucu camı çatlattım maalesef, sileceği sökemediğimiz gibi camdan da olduk.



Bu da bizim küçük yardımcımız pamuk hanım :)




Trim aksamlarını boyamak amacıyla rabanın içini sökmeye başladım, 












Önce sökükken cam filmlerimizi yaptım.


yazıyı unutunca bir daha yaptım :)










Hızımı alamadım ve sunroof a da film yaptım.


ön de film var arkada yok, fark bariz.


Bardaklık aydınlatmaları. SMD led leri söküp 12v ile çalışacak doğru direnci buldum :) Çok iyi oldu bu iş.




bir takım trim boya işleri.


OBD kapağı astarı.


Klima çerçevesi astarlı hali.


El freni alt kapama parçası astarlı hali.


Astar olmadı 1 daha zımpara yapıyoruz.





Klima orta ızgaraları da olmadı oraya da 1 daha 1 kaç defa müdahaleler ediyoruz.


Karbon desen bu arabaya göre değil.







obd kapağı boyanmış hali. Mat vernikli.





Bu parça o kadar çok uğraştırdı ki beni anlatamam.



Ufak tefek sorunlar, zımpara boyaya devam


Sökülen ne varsa temizlenmeden takılmaz malum.


Temizlenince ne de güzel oldu.




Montaj bekleyen iç aksamlar.



O kadar boya yapınca bunları da sökmeden olmazdı.





Boya sonrası güzel oldular.





Sökmelere doyamadık, km göstergesini de söktük.



Camını polisaj yaptık.






Altının temizliğini yapıp taktık.


İç temizlik öncesi.







Araya android double din cihazımızı da sıkıştırdık. 


Bitmiyordu temalı bir yorgunluk fotosu. Çook sonra edit. Bu fotoyu çektiğim anı hatırlıyorum, arabaya şöyle bi bakıp bunu ne ara toplayacağım ben yaa dediğimi hatırlıyorum.


Yavaş yavaş artık toplayalım.










Bu kareyi çok sevdim.




Ecu dan okuduğumuz iat / coolant vs değerlerimizi teyp üzerinden görmek güzel.


Afr saatimiz tamir edildi.


Bağlantıları düzenlendi, üst kısımlarda buraya ait karman çorman bir görsel mevcut.


İçini taktım, ama sonra yine söküp yalıtım yaptım.


Tertemiz :)





Mat siyah + mat vernik = güzel netice.


Hazır sökükken biraz denemeyelim mi.












Arka cam filmleri yapmıştım, önleri de camları komple söktüm dışarıda yaptım.







siyah bence yakıştı,  eski hali de kötü değildi ama ışığı engellemiyordu güneşli havalarda.


Bitüsel + 9mm süngerli yalıtım yaptım.





Egsozları da temizledim.




Yalıtım yaparken kaça işçi de çalıştırdım. 



Çamurluk içi komple bitüself.



Bitüself üzerine uyguladığım 9mm sünger.


Arka yalıtım ulaşabildiğim her yere bitüself uyguladım.




Kapı içi aydınlatmalarım çok güzel oldu. 


Çakmaklık aydınlatmasını da kırmızı yaptık.


Göstergemizde arıza yok, km miz kalsın şurada.






Artık topluyoruz arka koltukları taktım.




Yağ filtre bakımı zamanı, filtreyi değiştirmek için kelebeği söktüm, sökmüşken de temizledim. 






Ustaların değiştirmeye kıyamadığı fabrikanın taktığı karter tapasını ben değiştirdim. 
Yalama olmuş artık. 


Yağ filtremiz, kısa tip şase den çıkan. araçtan çıkan uzun tipti.


Yağ bakımı zamanı.


Yağ yeşil, enteresan ama yeşil.


Kova içine bir çöp poşeti koyup yağı içine aldım, sonra bidona aktardım. Temiz iş.


Bi kardeşim sağolsun şu hortumu hediye etti taktık.



Kaput içimiz. 


24.06.2023 günceli olsun, cut out egsoz sistemine geçtik.




Borular daha önce kaynak olduğu için iç çaplar daralmıştı, cut out tahliye için oldukça fayda sağladı. 

Boru içlerinde ekstra çapak da kalmadı.


Sağolsun arkadaşlara flanş tasarlattın ve lazer de kestirdik. Çok güzel oldu, tak sök çok basit. Ek kaynak işi olmayacak.





Hep söylüyorum, elektrik işi elektrikçiye bırakılmayacak kadar önemlidir. 

Sanayi den garaja gelene kadar idareten yapılan montaj. 


Bu da revizesi.




























Şimdilik bu kadar :)

Jantlarımızı boyamaya başlayalım. 01.07.2023 günceli
 





























Arkaları bi ara boyayacağız :)







12.07.2023 Günceli oldun, 

Bir heves aracı yıkadım sildim sabah işe gitmek için garaja koydum,  ertesi gün kalktım ve araç ekran da enjeksiyon hatası verdi.  pyclip ile arızayı silsem de geri geldi ve araç 1000 devir dakika nın üzerine gaz pedalına tepki vermedi.

Megane lar da bu pedal işi kronik bir sorunmuş bizim de başımıza geldi. 

Aldığım hatalar:



şu film üzerindeki şeritler sanırım ömrünü tamamlamış artık. Pedalın mekanik kısmı sağlam ama bu kısımdan ötürü sinyal gitmiyor kelebeğe. Haliyle yeni pedal almak durumunda kaldım. 

Pedal oem referansı: 

8200153270 

Arızanın şuradaki film'in metal bacaklara temas etmediğinden olduğunu düşünüp araya makaron sıkıştırdım ama nafile. 


Pedal tarafında 4 tane pin bunun üzerine basıyor ve hareket ediyor. 

Zamanla sanırım üzerindeki kısım aşınıyor ve görevini yerine getirmiyor.




Pedalımı taktıktan sonra bi çıktık dolaştık :) 








Buradaki vernik atığı kronik, yapısı gereği sürekli güneşi dik açıyla alıyor neredeyse.







Vernik attıktan sonra oldukça kendine geldi.













Tekerleri sökünce şu parçalar gözüme çaprtı. Baktım paslanmış gibiler. Hemen söküp gerekli müdahaleyi yaptım.





Far soketlerinde söktüğüm Amerikan park kablolarını tam düzeltememiştim. Farları sökünce onları aradan çıkardım.






En son RS i dağınık olarak fotoğraflamıştık. Sonrasında topladık,  cooler washer ımızı yaptık.  

Plakaları vernikledik, taktık.  Far yükseklik ayar kolu kırıktı onu da onardık takacağız. 














Hep tamir edecek değiliz biraz da keyfini sürelim. 


Yeşil megane 3 eski arabam, sattıktan sonra sahibiyle iyi arkadaş olduk.










3d yazıcı alınca türlü tasarımlar denedim.







3 boyutlu paspaslar tam oturdu yerine. Orj paspaslarında zemin çok toz pislik oluyordu.


AFR ve BOOST göstergelerini direksiyon arkasına aldım. 

Parçayı 3d yazıcıda kendim tasarlayıp bastım. Bu açıdan el emeği ile gelen görüntü insanı mutlu ediyor.












Garajın yeni misafirlerinden,  r170 kasa SLK 200 Kompressor.



Paspaslar çok iyi oldu, artık tabana kaçan toz pislik olamayacak.








Ön camı değiştirdim, değiştirmişken film de uygulandı.


02.02.2024 günceli olsun.

Lastiklerimiz geldi.  Yarın takılacak.

Goodyear asymetric 5 


10.02.2024  fren bakımı günceli olsun.  km 144.000


Mazda 1s boyası yaptırdık ama ortaya çıkan renk alakasız oldu boya sonrası.








h soket lokmamız yoktu onları aldık. 


Fren bakımını da kendimiz yapıyoruz.


























Eski disk & yeni disk









24.02.2024 Günceli olsun. Önce benzin filtremizi değiştirdik. Sonra güzelce yıkadık pakladık. 

Karcher k3 + köpüklü şampuan + microfiber edliven + 1000 gsm havlu ile sildik.











Sonra motor içi temizleyicisi kullandık, kaput altını da ayrıca temizledim.








Sonra da yıkama silme fotoğraf çekme işleri.
































Kaput altı keçe eksikti, onu da temin ettik ve taktık.







27.04.2024 günceli olsun. RS için biraz bakım yaptık. 
KM: 144.800

27.04.2024 günceli olsun. 

Motor du DS di derken RS biraz öksüz kalmıştı. Vakit bulmuşken kafamdaki birkaç eksiği hallettim. 

Araç 13 aydır bende aldığımda beri 7k km kadar yol yapmışım. Bu sürede şanzıman ve soğutma sıvısı için bir bakım yapmamıştım.

Rs grubundan aldığım öneri ile castrol ün şanzıman yağını aldım. Soğutma sıvısı olarak zaten sadece total glacelf turuncu kullanıyorum her arabamda. 

Saf su siparişi yetişmediği için onu da sanayiden temin ettim. 

Cumartesi biraz hızlı başladı, Malum freccia almıştık  yamaha deligt boşa düşmüştü. 

Manasız insanlarla muhatap olduğumuz bir haftanın sonunda en azından 2014 model ve 68 bin km de araç satın aldığının farkında olan bir arkadaşa satışını gerçekleştirdik. 

Sonrasında RS le günü tamamladık.  

Yapılanların bir kısmını fotoğraflayamadım.  Öncelikle sisler değişti, üzerindekiler sararmış ve taş vs izlerinden ötürü kötü görünüyordu. 

Sonrasında tamponun sol far tarafı çatlamıştı oraya plastik kaynak yaptım.  Bu kısım biraz da benim hatam, çünkü tamponun altında 3 tane sabitleme somunu var bunları takmamıştım nasıl olsa sökeceğim diye. Onlar takılı değilken tamponu bir ağaç köküne taktırdım ve far altından çatlamasına sebep oldum. 



















26.05.2024 Günceli olsun. 
 25.05.2024 de AFR ayarımız için istanbula doğru yola çıktım. Otobana girdiğimde hız sabitleme limitleme ve direksiyon tuşlarının çalışmadığını gördüm. Ekrana da süreki abs esp hatası düşüyordu. 
Direksiyon içindeki sargıdan şüpheleniyordum. Bu sargıyı da daha önce satın almıştım kenarda duruyordu. Pazar günü hallettim. 











Ve mutlu son :) hız sabitleme sınırlama çalışıyor. Ekran da arıza yok.





En son direksiyon sargısını onarmıştım. 



Bolu 7 göller yolu.












Sonra içini güzelce temizledim.











04.07.2024 günceli olsun.

Direksiyon uzun zamandır gözüme çarpıyordu, dedim şunu kaplatalım. 

İnternette dolanırken araca uygun olduğunu iddia eden çok da makul sayılabilecek rakama bir ürün buldum.  Altında da uygulama yapan bir müşterinin görselini görünce dedim denemeye değer. Verdim siparişi. 

Ürün dün elime ulaştı, bir de faz2 nin airbag kapağını almıştım. Ortasında krom bir çerçeve detayı var bence çok daha iyi bir görsel oluyor direksiyon bu şekilde onu da almıştım. 


Faz 2 ve Orj airbag kapağı.




Çocukluğumda pijamalar vardı bu desende :)







Ters dikmişim :D söktük sonra yine diktik.












dirksiyonu ters dikmişim
 söktüm sonra 1 daha yaptım.










Direksiyonun son hali böyle oldu


short shift i de almış olduk.



nicedir garajda bekleyen short shifter''ı bu gün taktım. 

İlk defa yaptığım bir işlem olduğu için biraz zaman alsa da netice güzel. 


araç önünde çalışırken illa bişi düşüyor, çizilmesin diye her derde deva mavi muşambamız.


Aküyü de şarja bağladım araba sökükken.


Bu arkadaş 21 mm anahtar ile sökülüyor. 

Sökemedik, çünkü bizde 21 yok :D Gittik aldık.








Bu abiyi sökmek baya zorladı. Ama hallettik elbette.





Short shifter montajını da tamamlamış olduk 15.08.2024 de



Izgarlar bayadır gözüme çarpıyordu, hızlı bir operasyon ile onları siyaha boyadım. 

Nasıl duracak diye merak ettiğimden tampon alt ızgarasının sağ sol kenarını da gri yaptım. Hayal ettiğim gibi olmadı açıkçası. Bir süre sonra siyaha dönerim tekrar.


















gri kısımları heves ederek yapmıştım ama olmadı , bu yüzden siyaha döndüm yeniden.





Tavanın ön kısmında cam ile roof arasında bir alan var. Oraya da folyo çektim.


En güncel halimiz bu şekilde artık.



RS ile geçen 19 ay içerisinde yaptıklarımız


Güzel bir cumartesi günü temizliğinden geriye kalanlar.

İç dış motor temizliği yapıldı garaja çekildi.








mart 2023 den beri RS le birlikteyiz. Bu süreçte 10 bin km kadar yol yaptık. 

KM mis 138 den 148 e doğru geldi.  Önleyici bakım iyidir felsefesini seviyoruz, bu sebeple aracın triger kayış setini + devirdaimini + v kayışını ve v kayış gergisini değiştirmeye karar verdim.

Parçalarımız aşağıdaki şekilde geldi,  29 ekim 2024 de RS ler ile hatırı sayılır mesaisi olan bir arkadaşım bu parçaları araca monte edecek. 

Triger seti: INA 
Devirdaim : VALEO 
V Kayış     : CONTINENTAL
V Kayış Gergisi : MAİS 



28.10.2024 güceli olsun, RS 20 aydır bizimle. Önleyici bakım olması açısından triger devidaim ve V kayışını değiştirdim. Bol sisli bir havada çıktık yola 













Emme manifoldu alt kısmında kalan krank sabitleme pimi takılan yerin cıvatası.Çok fazla sıkıldığı için bunu ancak keski ve çekiç ile sökebildik.


eski kayışa son bir bakış





trigeri değiştirirken 3. silindir bobin soketi kopmuştu , idareten orayda yaptık ama içime sinmezdi gittim soketin yenisini buldum aldım.













bobin tesisatı yarıklı spiral hortum içinden geçiyor, bu hortumun üzerine ben ekstra bez bant sardım daha sağlıklı oldu.


Triger sonrası yakıt hortumuna gözüm takıldı, çatlamaları görünce dedim bunu değiştireyim. 

Malzeme almaya gidince biraz sonra göreceğiniz ürünü önerdi satıcı. Aldım taktım.







kenarda duran dot 5.1 i de nemlenmesin diye kullandım.  Depodan olabildiğince çektiğim yağı yeniledim.


 













 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

C5 X7 EXECUTIVE