C5 X7 EXECUTIVE

 Bu gün yani 08.06.2024 tarihinde  yollarımız kesişti. 


İlan fotolarını ekleyeyim önce, sonra nerden nereye gelmişiz bakalım. 



Noter sonrası ilk pozlar.



Garaja geldiğimiz anda abili kardeşli çektim hemen. 



Bakımını da aynı anda halledeyim istedim kafamdan çıksın.


Sağ olsun parçacı 3 filtrenin 2 sini hatalı vermeyi başardı. Gittik değiştirdik.


Sökülen temizlenmeden takılmaz, o yüzden ilk yağ çubuğu ile başladım.


Kaput altı sanırım ilk defa temizlik görüyor. Çok pisti.



Temizlik öncesi  hali. Durum vahim.



est forclean baya güzel iş çıkartıyor.




Tapa pulunu bakır olarak bulamadım, oringli olandan aldım. 


Mazot filtremiz bosch olarak değişti. 



Sarı yağ işareti oldukça pisti temizledim.


Yağ filtresini 25nm tork ile sıktım.


Hastaya serum bağladık :)  Fren hidroliği rengi hoşuma gitmedi. Elimde 2 kutu dot4 vardı. Haznedekini çektim komple dğeiştirdim.


Rengi baya koyulmuş.


Farlar da ilgi istiyordu, gerekeni yaptım elbette.



Parlatma sonrası farlar çok güzel oldu.


Arabanın en beğendiğim yeri içi tabiki.  Exevutive donanım da içi bu şekilde geliyor. 

Roof + yarı deri kumaş koltuk + büyük ekran.











Kadranı da beğendim, gayet güzel.


yarı otomatik olması benim için + bir durum. 
Bakım maliyeti görece düşük oluyor. 

Baskı balata volan da yeni değişmiş, eski parçalar garajda duruyor. 


Teyp ve ekran bu şekilde. Oldukça şık bir duruşu var.


ve o muhteşem koltuklar.


Aracın kadranları biraz DS e benziyor, ben çok beğendim.


 Yıkandı paklandı fotoğraflarını çektim.













Bagaj kapağında nazarlık bir göçük var elletmedim bu kısmı.







10.06.2024 de cam filmlerimizi de yaptırdık.




149.500 KM de aracımıza mgremaps tarafından yazılım yapıldı. 

DR çelikkanattan downpipe alındı. 

Aracımız executive ama kapı eşiklerimiz exclusive oldu :) 














Downpipe ve sargı gelmişti ama bunu sarıp sabitleyecek kelepçeler yoktu. 
Gittim onları aldım geldim ve sargıyı hallettim. 











18.06.2024  araya ufak bir boya işi sıkıştırdım. Bu kombini çok sevdim.













Yukarıdaki full gri leri kimse beğenmedi :D tekrar ettik içlerini siyaha boyadık fotolar aşağıda. 

19.06.2024 günceli olsun. Bu gün baya iş başardık. 

Downpipe'ı taktım. 
Total glacelf auto supra + distile su ile soğutma sistem bakımı yaptım. 
Km: 150100 Karter muhafazayı taktım, direksiyon kulaklarını boyadım. 






 











DPF sökülünce 2 soket boşta kalıyor. Elimdeki eldivenin uçlarında kestiğim parçalar soketleri nemden tozdan koruyacak.



Cırt kelepçeler içime sinmediği için büyük sıkmalı kelepçe aldım ve taktım down pipe'ı


Soğutma suyu konusunda takıntılıyım desem yeri,  eski c5 de 30 kere falan su değiştirmiştim :)

X7 bu konuda beni yormadı hiç. Her aracımda olduğu gibi  Total glacelf auto supra kullanıyorum.  Antifiriz en az yağ kadar önemli aslında, blokta  çeşme suyu asla olmamalı. Ama bu konuda çok bilinçsiz bir toplumuz. Neyse, taşırma kabını da olabildiğince temizledim. Kapağı açtığımda antifirizi kendi rengi ile görmek mühim. Bu sistemin sağlıklı olduğunu anlamamanın en kolay yolu. 



Bu kerata da çırak, sadece bakıyor ama iş yaptığı yok.


Tabi sökmüşken temizlik yapmadan takmıyoruz her zaman ki gibi.




Hazır turbo borularını sökmüşken külbütör çevresini de temizledim. Araç muhtemelen bendne önce motor içinde bir temizlik görmemiş. Buna rağmen temizliğe çok iyi cevap verdi açıkçası. Motorun genel sağlığı dıştan gayet iyi durumda, kronik bir akıntı yağ sızıntısı vs yok. İlk sahibi üzmeden yormadan kullanmış arabayı. 


Turbo boruları iç dış temizledim.



Mutlu sona doğru ilerlerken yavaş yavaş topluyoruz arabamızı.


Temizlik iyidir :)




Araç bana geldiğinde karter muhafazası yoktu, metal olandan satın aldım ve montaj yaptım. Ürün 1 e 1 araç altına uyumlu. 











Downpipe montajından sonra  oil catch can'ı da yaptım. 
Bu alet bundan önceki tüm dizel araçlarımda vardı ve emme hattına giden yağlı buharın yağını ayırarak hattın temiz kalmasını sağlıyor.


















22.06.2024 günü ve 150070 km de iken arka disk ve balataları değiştirdim. 

jantları k2 roton ile demir tozlarından arındırdım. 








Pimleri temizlemeden takmıyoruz.


Orta sertlikte cıvata sabitleyici ile montaj yaptım.



Kaliperleri iç dış temizledim boyadım öyle taktım.



Bu foto güzel oldu :)




Bosch disk ve balata arka frenler için güzel bir iyileştirme oldu. 



Bakır pasta sıkışmayı önleyici, freni bıraktığımızda balatanın diskten uzaklaşması için iyi bir montaj ürün.



Her zamanki gibi bijonlarımızı torklayarak sıkıyoruz, 100 -120 nm


Demir tozu kokusunu bir yana bırakırsak müthiş icat.  Bu jantları hiç sevmemiştim sonrasında zaten isteyen birisine gönderdik.






C5 sayesinde hatta otomobil sayesinde güzel insanlarla tanışıyorsunuz. Denizli den Emre diye bir forumdaşla tanıştık, sağolsun kendisi bana aracında artık kullanmadığı  birkaç ürün hediye olarak gönderdi.  Hala iyi niyetli insanlar olduğunu görmek gezegene dair umutları yeşertiyor içimde.

Gelelim neler yaptık, 26.06.2024 de paçalık / 20 mm spacer taktık arka kısıma. 


Bu paçalıklar bir uzun yol sonucunda maalesef kırıldı :(


















Biraz güncelleme yapalım.  607 jantlarını aldım ve araca takacağım. 

Jantları 20mm spacer ile kullanacağım.    

Orj jantlar et32  607 jantları et45  yani orj e göre 13mm çamurluk içine doğru giriyor jantlar. 
 










Araya bir temizlik ekleyelim, bu arabayı alma sebebim olan iç aksamıydı :) 

Gerçekten çok güzel bir iç dizaynı var c5 in. 

Tatil dönüşü güzel bir temizlik yaptık. 
km miz 156 bin oldu buralarda.


Rizline'ın 3d paspasları kesinlikle 1e1 ölçü de ve çok güzel malzemeden imal edilmiş. 
Parasının hakkını veriyor.



Arka koltuklarda neredeyse oturulmamış.





 


vernik atınca jant kırıştı bu şekilde, komple zımpara yaptım sıfırladım.










Boya sonrası hallerine bakalım şimdi de.






yorulduk ama değdi :)


Araç üzerinde bence harika oldu.








Krom çıtalar kesinlikle güzel oldu.










Arka sağ kapı alt kormajında bir deformasyon var oraya geçici bir uygulama yaptım.













11.09.2024 Günceli,

Aracı satına aldığımda çift bölgeli klima nın sağ tarafı 21.5 derecede takılı kalmış şekildeydi.

Çok dert etmedim zaten yaz ayı diyerek. Tabi almadan önce çözümünü araştırmıştım ve kendim yapabileceğim bir şey olduğundan bu şekilde almıştım. 

Klima  paneli içinde bir parşanın lehimleri koptuğu için bu arıza olduğunu öğrendim. 
Bu gün bu parçayı tekrar lehimlettim ve taktım. Artık klima 2 tarafı da çalışıyor.












Ve mutlu son, klimamızın 2 tarafı da artık sağlıklı çalışıyor.




c5 in klima işini çözdükten sonra kapı içindeki siyah çerçeveleri gri yaptım.





Eksik olan ayak aydınlatmalarını tamamladım. 25.09.2024 Modül aslında kumandalı ve farklı renklerde yanabiliyor. Ben bu rengi seviyorum araç için çok uyumlu bana kalırsa. 



28.09.2024 

Yağ filtre bakımını yaptım.

Muayenesini yeniledik tek seferde sorunsuz geçtik muayeneden.  28.09.2026 ya kadar muayene işimiz yok.

Rot ayarlarımızı yaptırdık. 

Aracı aldığım gün yağ filtre bakımını yapmıştım. İlk bakımda mazot filtresini de değiştirmiştim. Km 150 bin civarındaydı.

Yaklaşık 7500 km sonra tekrar bakımını yaptım. Bu sefer mazot filtresi değiştirmedim, poleni değiştirdim. 

Bakım ekranını göstergedeki "000" yazan tuşa bastıktan sonra kontağı açarak 10 dan geriye doğru sayım yaptıktan sonra sıfırlıyoruz. 


Filtreler parçagönder firmasından psa olarak alındı. Yağ motul olarak kullandım.




Yağ filtresi dv6 motorda sökülürken sağa sola akan bir yapıda. Bunun için bol bez ile akıntıyı engellemeye çalıştım baya da fyadası oldu. Burada akan yağ alta doğru inip toz toprak yapışıyor üzerinde. 


Kapakta yazdığı üzere 25 nm ile tork luyoruz. 


Polen filtresini de değiştirdim. Çıkan filtre çok eski belli ki.




Sonra muayeneye gittik, o işi de tek seferde halettik.




Muayeneden sonra da rot ayarını hallettik. Ayaklarımız yere düz bassın.


Rot ayarı yaptırırken lastikçi önlerden söküp arkaya taktığım lastikler için değişse iyi olur dedi.

Üzerinde sarmaxx vardı aynısından 2 tane daha aldım 29.09.2924 de. 

Lastik faturamızı ekleyelim.

Lastikleri takmadan önce RS in yanına koydum,  baya büyükmüş lastikler. 
Orj ölçü 225 55 17


Yeni lastikler takılırken.


Araca şuan yapılacak bir iş kalmadı, ön diskleri almıştım ama baktım iyi durumda attım kenara.





























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS