FAR-STOP TEMİZLİĞİ-PEUGEOT 607

Malumunuz üzere peugeot 607 ile ilgili bir yazı yazıyorum yaptıklarım için.  Daha sonra şunu fark ettim blog acemiliği de diyebiliriz, ben yazıyorum ama okuyan bir daha girip bakmıyor muhtemelen. 
O yüzden yapılan işlemleri ayrı ayrı kaleme almaya karar verdim. 

Bu günün konusu çalışmayan sis ve geri vites lambalarımız.  

Öncelikle bagaj kapağının altındaki döşemeyi çıkarttım. döşemeyle ilgili bir konu ayrıca gelecek çünkü  döşeme çok iyi durumda değil.

Stopların genel görüntüsü için ilk fotoyu ekliyorum.

işlem yaptığım stoplar peugeot ve 607 yazılarının üstüne denk gelen stoplar.


Neler yaptık bakalım şimdi. 

Öncelikli hedef lambaları değiştirmekti bunun için lambaları soketlerden çıkardım ve karşılaştığım görüntü tam olarak bu, toz pis ve kırık bir lamba. 

Bunları sökerken fark ettim ki stoplar da kötü durumda. dayanamadım stopları da söktüm. 

Lambaları değiştirmeden önce soketleri komple kontak sprey ile yıkadım. 



Sökerken kırılan ampül ve yerine geçecek olan yeni ampül


Stobu söktüm yıkadım o arada kenarlarının ayrıldığını fark ettim. Bu biraz işime geldi, çünkü stobun içinde az sonra fotoğraflarda göreceğiniz plastik bir parça yerinden çıkmıştı. Normalde bu stopları açmak imkansıza yakındır, zamanla ayrılmış kolayca açtım ben de. 

Söktüm ve durum  bu, her yer çamur ve pislik. sol taraftaki gözde bir parça olması lazım o da çıkık. 


pis fotoğraflarından bir tane daha. 



İçini temizledim  kuruttum boyamak için artık hazırız. 
Jantları boyamak için aldığım ral 9006  gümüş sprey den elimde fazlaca kaldığı için onunla boyadım.



Ve boyanmış halimiz, gayet iyi oldu eskisine oranla. Tabiki krom efekt yakalama şansımız yok amatörce yapılan uygulamamızda. 


Yukarıda bahsettiğim yerinden çıkan parça,

Yerine yapıştırdım.  Bu işi yaparken aktivatörlü yapıştırıcı kullanıyorum, gerçekten ürün her derde deva niteliğinde. 


Stobun camı hazır çıkmışken  1000-1500-2500 zımpara üzerine kloroform ile işlem yaptım. 

Zımpara sonrası fotoğraf.  Ufak bir çatlak var ona bir şey yapamadım.  




Kloroform ile parlattıktan sonraki hali.


Kloroform ile ilgili olarak farklı bir aracıma yaptığım uygulama videosu var onu ekliyorum.


Sonuç eskisine nazaran gayet iyi oldu, sis farlarımız ve geri vites lambalarımız artık çalışıyor. 

Bu arada aşağıdaki parçayı yapıştırırken tüm çerçevenin etrafını aktivaörlü yapıştırıcı ile adım adım yapıştırdım. Bir daha açmak kırmadan pek mümkün olmayacak.















Farlarımıza da bakalım neler yapmışız. 


Sağ farı  400-500-600-800-100-1200-1500-2000-2500 Kum zımpara yaptım. Sonrasında kloroform ile üzerinden geçtim, sonuç gerçekten iyi oldu. 

Zımpara işi gerçekten zaman alan ve yorucu bir iş ama sonuca değiyor gerçekten. 

Özelikle sol far öncesi sonrası olarak  inanılmaz fark etti. 






Sol farın ilk hali aşağıdaki gibi,  durum cidden vahim duruyor. Düzeleceğine dair umudum çok yoktu açıkçası. 

400 kum ile giriştim, sonrasında sağ farda olduğu gibi sırasıyla

500-600-800-1000-1200-1500-2000-2500 kum zımpara ile sulu şekilde işlemleri tamamladım. 

Tek bir far için yaklaşık 30-40 dk arası zımpara yaptım. Bunu polisaja takılan bir aparatla yapmak sanırım işi kolaylaştırır ama polsaijım olmadığı için elle yapmak zorunda kaldım.

ÖNCESİ:


SONRASI:






Yorumlar

  1. Kloroform ve uygulanışı hakkında da bir yazı güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgili bir videomu ekledim canım, teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT