İÇ TEMİZLİK-EMNİYET KEMER YAĞLAMA-KAPI PANDİZOTU ONARIMI-PEUGEOT 607


Bu gün nereye söksek derken aklıma iç temizlik yapmak geldi, meraktan arka koltuğu söktüm.

Tabi söktükçe devamı geldi, koltuğu sökerken arka sağ kapının pandizotunun oturmadığın gördüm, onu söktüm. 


Koltuğun altı gerçekten kötü durumdaydı, bir yerden su girmiş.






Yolcu koltuğunu söktüm motorlarına bakım yapacağım, altındaki döşeme kısmını da bir temizleyeceğim görüldüğü üzere oldukça kötü durumda. 


Koltuk altı leş gibi, açık renk döşeme gerçekten çok ferah hissettiriyor ama temizliği dert(miş) 

Zemindeki tozu toprağı suyu aldım, temizlemeden önce emniyet kemer tokalarını söktüm.

Toka dipleri pas olmuş onları boyayıp takacağım. 


Temizlenmeye başladı bitince güzel olacak. 

Bu kısmı temizlemek için asprin olarak satılan çok amaçlı ürünü 1/5 olarak sulandırıp kullandım. 

2 Numara kestirme fırçası (gidip detail fırçasına dünya para vermeyin, o kadar prof. iş yapmıyoruz neticede) 

Islak kuru makina lazım bir de.



Koltuk arkasına gelen döşeme gerçekten kötü durumdaydı,
en çok burası uğraştırdı. 

5-6 defa temizledim suyunu çektim. 



 Kablo kanalları kolay sökülüyordu onları da söktüm yıkadım.


Saat geç oldu makina çalıştıramadığım için ön tarafı yıkayıp çekemedim. 

Yarın sabahtan başlarım akşama kadar bitiririm sanırım. 


Kemerler hayata küsmüş durumda, su içinde kalmışlar durum fena. 




 Yukarıdaki kısımları öncelikle su ile temizledim. Sonra şarjlı vidalama ucuna takılan aşındırıcı ile olabildiğince paslardan arındırdım ve boyadım. 


Sıradaki temizlenecek parçalarımız, 








Koltuk arkasında kalan kısmın son hali, olabildiğince temizlendi.  Kemerleri de temizlemeye çalıştım ama istediğim verimi alamadım. 


Arabadan 2015 yılına ait bir yakıt fişi çıktı. Bir de aşağıdaki bozuk paralar. 




Tamamen meraktan kemerin sağını solunu söktüm, şu kısmın kapağını kaldırınca bu gerilmiş yay darmadağın oldu burada ufak görünüyor ama açılınca  fantastik bir hal alıyor. 

Bunu sarmak için 30 dk uğraştım, ilk sardım ters sarmışım :D ters çevirip taktım. Yordu biraz.


Sıvı gres ile sağından solunda kemere gelmeyecek şekilde yağladım. 




Arka sağ kapı pandizotunu kapının sacına bağlayan plastik parçalar.
Bu parçalar normalde pandizotun içinde yapışık olması lazımken çıkmışlar. 
İran yapıştırıcısı diye geçen malzeme ile yapıştırdım, daha önce farklı yerlerde kullandım malzeme iş görürür.

 2 tüp halinde satılıyor, ikisinden de eşit miktarda koyup karıştırıyorsunuz, beyaz bir macun kıvamına geliyor sonra sürüp bırakıyorsunuz.  Daha önce bununla cama dikiz aynası yapıştırdım çok sağlam oldu. 

Hazır araba sökük ilen çıkayım bir turlayayım dedim,  ağırlık azalınca ivmelenme bir tık arttı. 



Kemerin videosu.

Yukarıdaki aşamaları geçtikten sonra iç temizliğe devam ettim.

Yolcu koltuğu ön, alt ve arka kısmını temizledim, halı yıkama makinası ile suyunu aldım.




Ön kapı içini fırça ile köpürttüm sildim, ilk haline göre tertemiz oldu.


Bu alan koltuk arasında kaldığı için uzun zamandır temizlik görmemiş, koltuğu sökünce güzelce  aynı yöntem ile temizledim. Renk gözle görülür derecede açıldı.

Vites konsolu alt kısmında kalan kısımda çok ciddi bir pislenme durumu vardı, o kısmı birkaç defa fırçaladım ve temizledim. Bu temizlik için profesyonel bir ürünüm olmadığı için çok amaçlı temizleyici kullandım, sonuç ortalamanın üzerinde oldu.  Bir sonraki seferde bu iş için özel ürün alıp kullanacağım.



Arka panel üst parçasını sökemediğim için kemerleri çok iyi temizleyemedim.

Koltuk ile şase arasında kalan parçalar ilk günkü gibi oldular temizlikten sonra.







Arka sağ kapı pandizotunu kapıdaki metal kısma klips ile bağlayan plastik parçalar zamanla yerinden çıkmış, pandizotun bazı kısımları açıkta kalıyordu. O kısımları onarmak için pandizotu söktüğümde altında kalan kısmı da temizlemiş oldum.  Kapı içi yalıtım konusunda peugeot fena iş çıkarmamış. Zemin kısmında biraz daha sağlıklı bir izolasyon bekliyordum açıkçası. Araç yolda genel olarak E sınıfı için yeterli sessziliğini veriyor diyebilirim. Haricen yapılacak bir yalıtım ile bu performans çok üst noktalara taşınabilir. Davlumbaz altı  pütür, koltuk altları ve kapı içlerine ses yalıtım süngeri uygulaması ile çok güzel sonuçlar elde edilebilir.

Emniyet kemerini gizleyen orta sütundaki parça. üst kısımdaki kumaş temizlik sonrası gayet iyi oldu.




Sürücü koltuğunun ayak dayama kısmı  temizlendikten sonra bir şeye benzedi, yılların kiri pisi gidince gerçek rengi ortaya çıktı.



607 nin güzel yönlerinden birisi de kapı altı aydınlatmaları, o dönem için lüks özelliklerden birisi.

Tabi kir toz pislik derken aydınlatma kalitesi düşüktü. Bu kısmı söküp gerekli temizliği yaptıktan sonra aydınlatma olması gerektiği haline geri döndü.






Teyp ve renki ekranmızı tamir için söktüm, tamirciye götürdük ama olumlu bir dönüş olmadı maalesef.  Bu ürünlerin sıfırını bulmak imkansız o yüzden 2. el ürün olarak temin edeceğim.




Yolcu koltuğunun altının fotoğrafı, bu kısmı temizledim, koltuk arkasındaki halı malzeme alttan lastikle bağlı, lastik zamanla özelliğini yitirdiği için bollaşmış. Monte ederken lastiği gerdim ve arka kısımdaki sarkmayı düzeltmiş oldum.




Koltukları hareket ettiren düğmeler, koltuğun yanındaki bir parçanın içinde tırnaklara geçerek sabitleniyor, bu tırnaklar kırıldığı için tuşa bastığınızda panel içeriye doğru gidiyor ve sizin kontrol etmeniz zorlaşıyor. Bu yüzden mevcut tırnakların üzerine de gelecek şekilde sıcak silikon ile sabitledim. Sıcak silikonun iyi tarafı sökmek istediğinizde iz bırakmaması.

Düğmelerimiz olması gerektiği gibi yerli yerinde.


Koltuğu yerine monte ettim, temizlendi ve tuşları sabitlendi. Tabi takmadan önce alt kısmı olabildiğince yağ ve toz dan arındırıp yağladım, ileri geri hareketi artık daha rahat çalışıyor.






Kapı altı aydınlatmaların hepsini yukarıdaki şekilde çıkarıp temizledim.  Sonuç memnun edici.


Aracı aldığımdan beri kaput'un kapanmasında bir sıkıntı vardı. Çok sert çarpmak gerekiyordu kaputu kapatmak için.  Şu kilidi bir sökeyim dedim, söktüğümde karşıma gelen manzara.

Yılların kiri tozu yağı birikmiş.



Kilidi  gaz yağı  tel fırça ve diş fırçası yardımıyla yağlardan arındırdım ve su ile duruladım.

Sonra yerine ayarını da yaparak monte ettim. Kaput şuan çok daha az kuvvet uygulayarak kapanıyor.

Kaput kilitleri zaten ayar için montaj delikleri geniş olacak şekilde üretiliyor. Buna ayar yapmak işi bilen birisi için maksimum 5 dk almaz.





Sürücü koltuğunun koltuk ayar düğmelerinin paneli. Panelin içinde kararma vardı, kontak spreyi ile öce bir temizledim, çıkmayan kısımlarda 2000 kum zımpara ile fazla baskı uygulamadan iletken kısımların üzerindeki sararmaları aldım.  aşağıdaki 2 foto işlem görmemiş hali.

Bu da dümelerin tam arkasındaki kısım, foto da görünen ufak metal parçalar siz tuşa bastığınızda hareket ederek ilgili motora elektrik gönderiyor. Foto da büyük gibi duruyorlar ama aslında gerçekten küçük parçalar.


Sürücü koltuğunun panelini söktükten sonra karşıma gelen manzara.

Kağıt bant koltuk ayar tuşlarının arkasından çıktı.   2 tane vida sökmemek için panelin üstüne silikon dahil  farklı çeşitlerde yapıştırıcılar dökmüşler maalesef.



Koltuk kenarının durumu, pis kısımları temizledim.
Tuş takımını yerine düzelttim.



Tuş takımının arkası, durum kötü, olabildiğince düzelttim.



Çıkarabildiğim kadar yapıştırıcıyı çıkardım ve paneli boyadım.

tuşların yapısı görülsün diye birkaç foto ekliyorum.



Benzer şekilde sıcak silikon ile tuş panelini sabitledim.
Temizlenmiş  hali, iletken kısımlardaki sararmalar giderildi. Kontak sprey ile temizlendi.
En son olarak paspasları temizledim. 2-3 tur fırçalayınca renkleri açıldı, siyahtan krem renge doğru döndüler.

İç kısımla ilgili işlemleri hemen hemen bitti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C5 X7 EXECUTIVE

FORD KA TURBO - 99 MODEL 114K KM

MEGAN II RS