MONDEO MK3- GERİ GÖRÜŞ KAMERASI-AYAK AYDINLATMASI-BAGAJ AYDINLATMASI


Peugeot 607 miz ile vedalaştıktan sonra diğer aracımıza ilgi göstermeye başladık.

Bu günün özeti şöyle aşağıda dursun,

1-) Plakalıklar değişecek, 
2-) Ayak ve bagaj aydınlatması yenilenecek 
3-) Geri görüş kamerası monte edilecek
4-) İç temizlik yapılacak. 
5-) 10 yıl kadar çalışmamış pas tutumuş krikoyu hayata döndüreceğiz.

5 madde kulağa kolay geliyor ama   10-18 saatleri arasında ancak bitti bu işler.

Tabi benim yavaş yavaş çalışma alışkanlığım yüzünden olabilir, acele işleri sevmiyorum tane tane yapmak 2 defa yapmaktan daha sağlıklı geliyor bana.

607 deki KÖROĞLU yazılı plakalıklarımızı amca oğluna hediye ettim. 
İsimsiz plakalık aldım. 

Resimde görünen led ler gün ışığı ve aydınlatması gayet başarılı.





Krikonun durumu oldukça kötü, tam hayata dönmedi ama iş görüyor biraz fazla kuvvet harcamak gerekiyor.



Gün ışığı ledlerimiz aydınlatmalarını seviyorum. Aracın içi genel olarak sarı tonlarda aydınlatma kullanıyor.





Önce döşeme klipslerini sökerek işe başlıyoruz. Ford bu konuda güzel iş çıkarmış.
Döşemeyi sökmek ve toplamak gerçekten kolay.




Bagaj içinin durumu gerçekten içler acısı, şimdi işimiz kamera montajı ama burayı nasıl böyle bırakalım, temizlemesek olur mu ?  Olmaz tabiki.



Kamera montajı için plakalığın üzerindeki parça üzerinde alıştırma yapıyoruz.
Buraya uygun görünüyor.


Bu parçayı söküyoruz, içinde bagaj açma butonu ve plaka aydınlatmaları mevcut.
Sökmüşken bunlarıda temizleyip yerine takacağız.
Arızalı olan bagaj açma butonunun da kablosunu onaracağız.




Ölçü aleti ile düğmeyi test ediyorum ve buton çalışıyor, arıza başka bir yerde demekki.




plakalık lambaları ve diğer aksam güzelce temizlendi.


Çok fazla akım çeken ve  aydınlatmasını yeterli bulmadığım lambaları söküp yerine elde kalan 3 çipli 5050smd ledleri monde ediyoruz.


Kameranın bağlantı yerlerini ince matkap ile deliyoruz.



Deldiğimiz yerlere şapkalı vida takıyoruz.

Vidaların hikayesi enteresan, böyle bir özel vida yok.

Tezgahta kenarda duran oyuncak arabanın far sabitleme vidaları bunlar :)


Ve kameramız yerli yerinde. Asıl mevzu bundan sonra, kablolama işinde.


Kabloyu plaka aydınlatmasının arkasından geçiriyoruz.  Kesme biçme işlerini sevmesem de en müsait yer burası mecburen buradan ufak bir parça kesiyoruz.


Fotoğraflar macro olarak çekildiği için kesilen yer büyük görünüyor ama 4mm kadar düşünelim orayı.


Plakalık lambasını da takıp test ediyoruz.
Lambanın da altından azıcık kesiyoruz.




Parçayı yerine takıyoruz.



Plaka aydınlatmalarımızı da deniyoruz tabiki.



Sonuç beni tatmin etti. Aydınlatma kesinlikle daha iyileşti.





Şöyle arkadan bir foto çekelim kamera ve aydınlatmalar için.


Plakalığı ve plakamızı monte ediyoruz.


Şimdi geldik çamuru kiri temizlemeye, burada ıslak kuru makina hayat kurtarıyor.

Fısfıs ile ıslatıp fırça ile köpürtüyor sonra makina ile çekiyoruz.

En son temiz bez ile silip kuruluyoruz.




Kablolamaya başlayalım.


Bagaj kapağı içinden kabloları geçiriyoruz, Bunun için eski tip silecekten söktüğüm bükülmeyen bir tel kullanıyoruz.



Deneme görüntüsü alıyoruz, kameramız tersmiş, birazda düzelteceğiz.


Hayat kurtaran ıslak kuru makinamız.  Biraz fazla gürültülü çalışması haricinde sorun yok. 


Bagaj aydınlatması için 3 tane led kullanıyorum.  Buunları eşit mesafede lehimliyorum, kablolamasını da bagaj lambasına yapıyoruz. 


Temiz halimizin fotoğrafları.




Döşemeyi yerine takıyoruz.




Kamera ayarımız da tamam. Kırmızı çizgiye kadar geldiğimizde arkadaki nesne ile arasında 30 cm civarı bir mesafe kalıyor.


Ayak aydınatlmamızda bitti, iç taban döşemelerini de bir tur fırçaladım ve makina ile çektim.
Eski halinin fotosu yok ama ilk duruma göre çok çok iyi oldu.




Yorumlar

  1. Geri görüş kamerası uzun araçlarda çok büyük kolaylık. Kör noktaları azaltıyor. Arkadaki cisimlerin mesafesi aynalara oranla çok daha kesin belirleniyor. Sedan severlere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT