MONDEO MK3-Z ROT DEĞİŞİMİ.

Ön takımda bazı sesler vardı, uygun maliyetli olandan başlamak istedim.
Hem de ilk defa Z rot değiştireceğim için biraz tecrübe kazanırım dedim.

Fotoğrafta görünen kriko ile 2 litre kadar su kaybettikten sonra terleme yüzünden aracı kaldırdım ve lastiği sökebildim. Ekipman gerçekten hayat kurtarıyor onu anladım. 


Üstteki fotoğrafı çektiğim gün dik rotu değiştirdim. Değiştirirken oldukça zorlandım, 
2. kriko ile meğerse çook kolay oluyormuş o iş. Viraj demirini alttan kriko ile kaldırınca dik rotun cıvata kısmı delikle öpüşüyor ittiriyorsun ve somunu sıkıyorsun bu kadar .

Tabi ilk taraf acemiliğe geldiği için  kan ter ve göz yaşı eşliğinde değiştirdik.

Ama ne var tecrübe kazandık :) 


Tabi parça arttırmayan usta olamıyor bu alemde, bizim de gerçi usta olmak gibi bir derdimiz yok neyse topladık arabayı  çıktık eve.

Sabah bir geldim bir de ne göreyim gösterge de (ABS) ışığımız yanıyor. Abs sensörüne giden kabloya yanlışlıkla sağlam bir çekiç darbesi indirmiştim dedim herhalde kabloyu kopardım, neyse söktüm ertesi gün tekeri yeniden, soketi oturtamamışım.

Zaten temizlik için yine sökecektin.


Tabi bu aşağıdaki foto çekilmeden önce arabanın altından yarım vilede kovasıyla çamur tortusu çıktı. 

  


Güzelce sabunlayıp köpürtüp yıkadım, ulaşabildiğim her yeri temizledim. 

Şu salıncak ve etrafı önceden komple çamurdu.


Dik rot'un fotoğrafları farklı açılardan. 



Burası da sürücü tarafı lastiğin olduğu kısım. 

Tabi dünden tecrübeliyiz artık ne yapacağımızı biliyoruz, tik tak toe şeklinde 25 dk da z rotu değiştirdim.  Eski z rotlar plastikti. Bana da önerilen plastikti esasında.
Ama aloparça şaseden teyit ederek plastik göndereceğini söylediği halde metal gönderdi. 

İade ile uğraşmak istemediğim için geçici olarak bunları taktım. İşçilik vermediğim için umursamadım açıkçası, ürünler DELPHİ'nin ürünleri, kaliteli olduğunu düşünüyorum. 




Aşağıdaki arkadaş fark yükseklik ayarını yapan parça,  plastik bir parça ve alt şase parçasına perçinle tutturuluyor.  Bir şekilde kırılmış ve usta arkadaşlar 125 cm lik akıllı vida kullanarak tamir etmeye çalışmışlar. 

Ama tabi kablolar kopuk vs. Bunu söküp komple kenara aldım tamir ettikten sonra takacağım, vaktim olmadığı için şimdilik kenarda bekleyecek. 


Sanayi de kullanılan siyah eldiven bulamadığım için bulaşık eldiveni aldım, baya iş görüyor gerçekten. 


Far yükseklik ayar parçasının bağlantısı, bunu söküp onarmayı deneyeceğim. 

Bir ucu buraya diğer ucu da taşıyıcıya monte edilmesi gerekiyor. 


Salıncaklar ve alt parçaların çamurlu hali, sağ tarafta bunun 2-3 katı çamur vardı. 



z rotları sökmeden önce yağ sökücü sıkıyorum biraz gevşesin diye. 

z rot somunları önde metrik 17 arkada metrik 15



Far ayar parçasının soketi bu durumda, onaracağız zaman bulduğumuzda. 



Bu da far ayar parçamız. Hareket etmesinde de sıkıntı var onu da düzelteceğim. 



Eski Z rot. 




Eski ve yeni Z rotlar. Plastik olan eski çamur içinde zaten. 



Z rotu söktükten sonra güzelce bir temizledim  yine. 

Tel fırça çok güzel işler çıkartıyor kuru çamur için.




Temizlik aşamaları. 







 Ön kısım için son görsel. 


Tabi kısa sürede ön rotu değiştirince hemen arkaya geçelim işi bitirelim dedim kendi kendime. 

Tekeri söktüm alet edevat getirdim ve bir de ne göreyim, 

Arka rotlar metrik 15 somun ile sıkılıyor. 

Bende de olmayan tek anahtar 15.   14 ten 3 tane var, 16 dan keza öyle.  


İngiliz anahtarı falan denedim ama baktım somunun ağzı burnu kaymaya başladı bıraktım öylece topladım.

15 kombine anahtar alıp girişeceğim en kısa zamanda. 



Şimdilik bu kadar ilerleyen zamanda güncelleme yapacağım. 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT