FORD KA EMME MANİFOLDU TAMİRİ

 Ford KA nın kronik bir arızası bu maalesef. 

Emme manifoldunun 1. silindir arkasına denk gelen kısmında bir su geçiş kısmı var.

Blok üzerinden geçen su buradan tahliye oluyor. bu alan zamanla gördüğü sıcaktan dolayı çatlıyor ya da arıza veriyor.

Benim aracımın manifoldu aldığım kişinin anlattığına göre zaten yeni değişmişti, ama gel gelelim çok az da olsa bir kaçak vardı maalesef. 

O yüzden manifoldu söktüm.  İçerisinde sun-fix malzeme ile bir çeper yaptım ve kurumasını bekledikten sonra zımparaladım. 

Daha sonra loctite'ın 300 dereceye dayanıklı black maxx rtv  (rtv= oca sıcaklığında kürleşen) contası ile manifoldu yerine taktım. 

Contanın kurumasını da 1 gün bekledikten sonra aracın suyunu tamamlayıp çalıştırdım, durduğu yerde  yarım saat kadar deneme yaptım. Herhangi bir akıtma olmadı. 

Emme manifoldunu sökmek için 6 tane cıvatayı yerinden çıkarmak gerekiyor. 

Bunların 5 tanesi metrik 13 mm lik cıvatalar 1 tanesi metrik 10 mm lik cıvata. 

4 tanesi araç üstünden sökülebilse de 2 tanesi için aracın altından işlem yapmak gerekiyor .

İlk defa yaptığım için bana oldukça zor geldi, ama şimdi yapacak olsam çok daha kolay çözerim. 

Fotoğraflar,



































Tamir ettikten sonra  bir süre aracı sorunsuz kullandım.  Ama gel gelelim tamir sağlıklı olmadı. 

Ben de aşağıdaki parçayı ürettim. 

Bu parça emme manifoldunun zamanla arızalana parçasının yerine monte ediliyor ve KA artık çoook uzunca bir süre su kaçırma derdine son veriyor. 

Parçayı monte etmek için aşağıdaki işaretli alanı güzelce kesmek yeterli. Malzeme çok sert değil ve dolayısıyla çok rahat kesiliyor. 




Kesildikten sonra elimizde kalan parça. Su kaağının ana sebebi kısacası. 


Solda görünen aracın emme manifold contası, bu contayı dibinden kesip parçamızı monte ediyoruz.

Montaj aşamasında sıvı conta kullanıyoruz. 





























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT