FORD KA TELEFON UYGULAMASI - ANLIK HARARET DEVİR VE DİĞER BİLGİLERİ GÖRME EKRANI

Malum Ford Ka da devir ve hararet göstergesi yok. 


OBD cihazından telefon ile program vasıtasıyla değerleri okuyabiliyordum. Ama telefonu süreki bağla çöz  aç kapa işi sıkıntı oluyordu. Bunu sabit bir hale getirmek gerekliydi. 


Elimde atıl durumda olan bir GM5 vardı, ekran boyutu olarak çerçeveye sığacak bir cihazdı. 

Bu cihazı teyp çerçevesini kesip biçerek içine oturttum. 

Normalde cihazdan ses çıkışı alıp  harici amfi ile kolonlara ses iletecektim ama telefonun kulaklık çıkışı bozuk olduğu için hedefime ulaşamadım.

Aldığım harici  2x30w harici amfiyi aux kablosu yaparak araç içine koydum. 
Ucuna da şu mini mp3 çalarlardan taktım. Ses beklentimin oldukça üzerinde oldu. 
Kalite anlamında zaten bir beklentim yoktu, tıngırdasın yeter modundaydım. Ama bundan bir tık daha iyi oldu açıkçası. 

 Çerçevenin  yan kısımlarına elimde kalan pleksi parçadan parça kestim ve yapıştırdım. 
Daha sonra bu parçanın üzerini 3 defa macun + zımpara yaparak düz bir satıh elde edene kadar zımparaladım. 

Macun gerçekten güzel icat donduktan sonra zımparaya çok güzel yanıt veriyor. İlk defa bu kadar macun yapma tecrübem oldu,  bunu ilerleyen dönemlerde jantları boyarken kullanacağım. 



Bu foto bitmiş hali,  çerçevenin üst kısmında görünen tuş cihazı aç/kapa tuşu. 

Çerçeve siyahı ile üstteki siyah çok tutmadı, 2 farklı markanın mat siyahını kullandım. 

İleride bunu komple aynı renk, hatta göğüsteki gri/mavi renge benzer bir tonda boyayacağım. 





Macun öncesi ekranı maskeledim. Koyduğum pleksi parçalar. Sağ taraftaki çok iyi yapışmamış, boyadıktan sonra o bölgedeki macun birleşim yerinden az da olsa çatladı düzelteceğim zamanla.



2x30w amfi devresi,  sözüm ona araçta 4x40w lık bir teyp vardı. İnanın bu ufacık alet o teypten çok daha net ve yüksek ses sağlıyor. 





Aşağıdaki gibi de çalışma videosunu çektim. Ka için çok güzel bir geliştirme oldu açıkçası. 






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT