OPEL TİGRA 1998 1.6 16V (16.09.2021)




Blog'u güncelleyeceğim yapılan işleri şimdilik foto atıyorum.

























16.09.2021 Tarihinde satın aldığımız Opel tigranın serüvenini içeren bir blog yazısı olacak.

Araç nadir bulunan  "rioverde"  olarak geçen metalik yeşil. 

Özellikle bu renk olsun diye bir kaygımız olmadı alırken zira tigra maalesef bakım zamanı geldiğinde satılan sadece binmek için alınan "ucuz" kategoride bulunan ama aslında değerinden fazlasını hak eden bir araç.

Noter önünde çekilmiş birkaç karemiz aşağıya eklendi. 



Garajda başına geleceklerden bir haber yerini aldığı ilk gün. 


Sürüşünden oldukça keyif aldık, söktükçe derine indikçe aslında oldukça düzgün bir mekaniğe sahip bir araç aldığımız konusunda beni ikna etti. Zira kaput altında "ustacık" ların mansız onarımlarına pek rastlamadım. Soketleri, kabloları vs hepsi yerli yerinde.   


Jantları ve plastik aksamı boyamak adına aldığım malzemeler. 

2 tane astar 2 tane ral9006 kodlu sprey boya. 4x plastik boya 1x plastik astar ve vernik. 


Yapılan bakımların sözde kalmaması adına ileri de kendisi ile vedalaşırsak alan arkadaşın ne aldığını bilmesi adına fotoğraflar çekiyorum.  Burada görünmeyen fren disklerimiz, vites topuzumuz ve körüğümüz, radyatör alt hortumumuz ve sıfır kale marka radyatörümüz yolda henüz teslim edilmediği için fotosu yok şuan. 


İlanlarda oldukça fazla tigra var kaput altı bu kadar derli toplu olanı pek görmedim.

2 tane tigra baktım, hatta bir tanesine kapora gönderdik. 

Canlı gördüğüm 2 tigra da maalsefer bir kaç defa ölmüş haldeydi. 


Düzgün dediysek o kadar da değil hani :) Hava filtresinin alt kısmını bilinmez bir nesne ile sabitlemişler. 

Hep diyorum ya akıllı vida olmasa işimiz zor sanayide.


O kadar ilgimi çekti ki çıkartınca da fotoğraflamak istedim. 



Filtre içi baya toz pis olmuş ama filtremiz yeni. Aldığım arkadaş bakımı yeni yaptık dedi, filtreden belli bakım yeni yapılmış. 





Radyatörü ve fanı dışarı aldım. 
Klima radyatörünü temizleyeceğim. 


Temizlenecek parçalarımız temizlik zamanını bekliyor.


Çıkan radyatör iyi durumda ama gel gelelim sağ alt bacak kısmında ince bir çatlak var. 


Radyatör üzerinden çıkan müşürler maalsef su kullanımı sonucunda uçları tortulu şekilde pis kalmış.

Doğru değerleri okuması açısından temizledim iki müşürü de. 



Müşürlerin GM olması sevindirdi, bu da bir orj göstergesi malum hoşuma gitti.




Fan ve hararet müşürü, soldaki temizlenmemiş olan.





Radyatörü söktüğümde tornavidanın görünen ucunda tortulu bir alan vardı. Bu tortuyu kaldırınca sızıntı başladı. Tamir olurdu belki ama ben yine de değiştirmek istedim. 

Bir önceki aracım olan mondeo da KALE marka alıp memnun kalmıştım yine bu markayı tercih ettim. Yerli üretim olması da bir diğer tercih sebebi oldu benim için.



25-26.09.2021 günceli





















































































































































































































































































tigra nın motor suyu sıcaklığını görmek için bir gösterge çalışması yaptım.

Termostata da 2 delik açtım. 


 















Daha sonra bu göstergeyi içeri taşımak için kablo geçirmem gerekti ve klima panelini de sökmek zorunda kaldım. Sökmüşken hem paneli temizlerim hem de ışıklandırmasını yenilerim dedim, o esnada gördüm ki klima aktive eden switch yıllara yenik düşmüş. Panelin sıfırı yok, bu yüzden ben de panelin önüne bir on/off buton koydum.






















Araç üzerinde bitmiş hali, 








14.04.2022 tarihinde kendisini yeni sahibine teslim ettik. Çektiğim son fotoğrafı aşağıda. 
































































































 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT