Citroen C5 2.0 HDI MT6


14.05.2022 Tarihi itibariyle garajımızda yerini alan c5'imizin de bir konusu olsun istedim. Aracı tam 1000 km öteden aldık geldik, günübirlik hataya da gidiliyormuş onu öğrendik :) 

Dönüşte adana da çok güzel yemekler yedik. Yolda yaşanan ufak tefek sorunlar dışında ailecek gayet keyifli bir yolculuk yaptık. İlk fotoğrafları aşağıdadır. Ufak tefek işlerimiz her zamanki gibi olacak. 

Araç 20 HDI  koltuk ısıtma ve otomatik vites hariç full donanım ile geliyor. 

En güzel özelliklerinden birisi adaptif farlar ve tabiki hydractive süspansiyon sistemi. Piyasa da "air" diyorlar ama kesinlikle uzaktan ve yakından alakası yok air ile, zira sistem LDS denen total tarafından üretilen özel bir yağ ile çalışıyor. Sistem de 4 adet küre (sifer / Sphere ) ve hidrolik pompa bulunuyor. 

4 kademeli alçalıp yükselen bir araç düşünün, 40 km hıza kadar suv yüksekliğinde gidebiliyor. 
10 KM hıza kadar da dip basık gidebiliyor. Dip basık hali giderken olmasa da dururken görsel şölen yaşatıyor basık araç seven  ama kullanırken eziyet çeken benim gibi insanlar için.  

Güncellemeye devam edeceğim. 

İlk poz Hatay antakya 2. notre önü


Sökmeye başlamışız yine :) Kaput amortisörü gerçekten güzel icat, D sınıfının nimetlerinden sadece bir tanesi.





























İlk sorunumuzu yaşadık :) 

Araç kafayı yere doğru düşürüyor, c5 grubundan arkadaşlarım ile teşhisi koyduk, sağ silindir de kaçak var.







































Yedek su deposunu ve bir tane hortumu değiştirmiş olmama rağmen sistemdeki ufakta olsa yağ parçalarını gideremedim. Suyu değiştiriyorum ama 100 km sürüş sonrası yine gri oluyor ve taşırma kabında iğne ucu kadar yağ parçaları görüyorum. Bu yüzden yağ soğutucunun durumundan emin olmadığım için kartuşunu değiştirmek istedim. 







































































































































































































Yalıtıma devam,






















































Cam mekanizması tamiri,






























Boya sonrası iç mekan,






















TABET UYGULAMASI

























C5 e  bayadır zaman ayırmamıştık garajın yeni misafirleri olduğundan.

Ön lastiklerimizi yeniledik, yağ filtre bakımı yaptık. 
319.500 KM de yağımızı değiştirdik. 







En son taşırma kabını ve soğutma sıvısını değiştirdik ve yaza hazır hale geldik.



Bayadır c5 ile zaman geçirmiyorduk. Bu süreçte  n75 kaynaklı olduğunu düşündüğüm arıza n75 leri yer değiştirince düzeldi. Araç sıkıştırınca depollution verip limp mode a geçiyordu,   valf yeri değişimi sonrası bu hatayı almadım henüz.

arka camlarım filmleri kötü durumdaydı, onu yapayım dedim,  birinci tur film de cam iç tarafında kalan fitili sökmediğim için başarılı olamadım. 

2. deneme de daha iyi bir uygulama yapabildim.













330.000 km de yağ filtre bakımımızı yaptık. 

Filtreler valeo yağı da shell helix ultra ap-l 5w30 tercih ettim. 




C5 in son pozu :) 










































































































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT