PEUGEOT 107 MMT

 İlk defa bir aracı ticari kaygı ile aldım hayatım boyunca. Bundan önce tüm araçlarımı keyfi olarak marka model tercihini özellikle yaparak almıştım. 

Bu seferki araç  garajda yaptığım işlerin boyutunu biraz daha ileriye taşıyacağım bir araç olacak. 

Aracı şanzıman arızalı olarak aldım,   araç aslında alt yapı olarak toyota / c1 ile aynı.

Piyasada bu alet  peugeot 107 / citroen c1 / toyota  ile aynı altyapıda  1KFRE Motorlu ve MMT / 2 tronic bir şanzıman var.  Senso drive diye geçiyor bir sürü adı var. 

Alet aslında şöyle çalışıyor,  Mekanik bir şanzıman üzerinde  bizim yerimize pedala basan bir aktüatör var,  bir de vitesleri bizim yerimize   2 den 3 e atan ya da 4 ten 3 e düşüren  vites seçici bir de ecu elbette.

Aracın hikayesi şöyle,  forumdan @mikelazi abimde bu aracın citroen c1'i var. 

Face de aracı görüyor ve beni etiketliyor. Aradık görüştük sahibiyle,  aracı yaptıramamışlar,  araç p0900 hatası veriyor. BU hata: 
Debriyaj Ayar Elemanı Devresi / Açık

Gözüm kesince ben bunu yaparım dedim ve biraderle birlikte gittik aracı aldık çekiciye yükledik geldik. 

Araç 138 bin km de. Daha önce de c1 im olduğu için sağını solunu iyi biliyorum. 

Kendi boya makinamız ile kontrol ettik, şasesi vs zaten gözle görünür yerlerde, bir hata görmedik.  Boya olarak da  1 parça boya çıktı araçta. Fitillerin altı kapı içleri tertemiz kurcalanmamış Bir de aracın urban move olan dolu paket olması avantaj oldu. 

Şaseler kuleler direkler vs düzgün ellenmemiş.

Elektrik tesisatı kurcalanmamış, ki burası benim için satın alma kararının temel noktasıydı. 

Bolca kozmetik kusuru var,  sağ arka kapı belki bir tadilat gerektirebilir kendi imkanlarımız ile çözemezsek. Fren disklerini mesela hurdacıya versek almaz o kadar kötü durumda :) 

İçinin detaylı temizliğe ihtiyacı var, koltuklar çok toz pis içinde.

Motor içi çok pis temizlenecek ve elbette şanzımanı tamir etmem gerekiyor. 

Bu aracı kendi araçlarımda olduğu gibi kafam rahat olacak şekilde toparlayıp uzunca bir süre arıza vermeyeceğine kanaat getirdiğimde satacağım.

Belki bu yeni bir ticari girişimin ilk adımı olur. Tüm süreci burada paylaşacağım,

Mmt şanzıman ile ilgili yeteri kadar türkçe kaynak bulamadım. Bu konu belki birilerine fayda sağlar,  Arabanın yıkama sonrası cilalı fotolarının olduğu değil bol bol kirli paslı tamir onarım içeren bir konu olacak. 


User manual KULLANICI KİTABI

























LEXİA ile araca bağlandık. 



bu da temsili olarak aktüatör aleti, bizdeki de bunun aynısı.


bu da temsili vites seçici.


aktüaötör motorunu söktüm.



Tamir takımı TR de yok maalesef ama soldaki burçlar, flanşlı burç diye geçiyor. 

Dış çapı 12mm içi teflonlu bir malzeme. Ben uzun olanını buldum taşlama tezgahında kısaltıp taktım.

Rulmanlar SKF olarak mevcut,  

608zz 638zz

aktüatör motorunun kömür fotoğrafları,  çok  net değil ama kollektör üzerindeki kömürleri çekmeye çalıştım.


kollektör üzerini 2000 kum zımpara ile temizledim, aralarındaki çentikleri de falçata ile temizledim.

O araya giren kömür tozları zamanla fazla akım çekmeye sebep oluyor. 


Sanayi de bulduğum rulman ve burçlar. Burçların boyundan ve kafasından biraz törpüledim.


Ömrünü tamamlamış burç, bunu sökmek biraz zaman alıyor ama yapılmayacak iş değil. 


Teflondan eser kalmamış burç üzerinde.




Aşağıdaki flanşlı burç diye geçen malzeme içi teflonlu bir ürün.  12mm dış çap,  15mm üst kafa çapı. 




Aktüatör üzerindeki burcu 8mm lokma ile çıkarabiliyoruz.
Elimde bu tarz bir çektirme vardı çok işe yaradı. 



Vites seçici budur. Mekanik bir kusuru yoktu ürünün, motorların söktüm dağıttım rulmanları vs sağlam, sadece kollektör üzeri kömür tozları ve motor içi tozları temizledim. 
Boşta 2.3 / 2.6 amper akım çekiyorlar ve sağlıklı çalışıyorlar.









Vites seçici motorun içindeki kömür tozları, temizledik bunları da güzelce. 




Temizlenmiş motor kabuğu. 


Bakım için malzemelerimiz geldi,  Baskı balata özellikle AISIN olarak tercih ettim.

Kalanı yağ filtre bakımı silecek, kapı kolu vs. 






Koltukları da söktüm temizlemek için.





















Biraz döşeme temizliği yaptık, arka koltuk zemininde olan sigara yanığını olabildiğince düzelttik. 





















Temizliğe devam ediyoruz. 

























takılacak malzememeler sıralı tam liste.  Paçalıklar kapı kolları lip vs.  



Şu bölüm komple 107 ye ayrılmış durumda. 


Kaliper ve kampanalar için kapı içi kolunu söktüm ve gidip boya yaptırdım. Gayet güzel oldu boya tonu hemen hemen aynı gerçekten. 
 



Şanzıman nihayetinde söküldü, baskı balatamız aisin olarak değişti. 

Üzerinden çıkan baskı balata da iyi durumda ve mapa idi, aisin kutusunda muhfaza ediyoruz. 



Volan taşlanacak düzeltilecek sonra montajı yapacağız. Montajı yaparken şanzıman yağımız da değişecek   1.7 lt kapasitesi var.









neutral switc örneği, 

























































İÇ TEMİZLİK BAŞLASIN,









































30.08.2023 günceli olsun,  bu gün iç kısmı hemen hemen istediğim şekilde tamamladım. 

vites çerçevesini boyadım, ayak altı aydınlatmasını bitirdim.  Arka sol camın filmini yaptım, o arada Duru hanım'ı bir kedi tırmaladı, küçük bir hastane arası verdik ve eve çıktık. 









































APP PLAKALAR DA BASILDI,


02.09.2023 Günceli Bu gün aracı almamın üzerinden 1 ay geçti tam olarak.

İşlemler devam ediyor. 


































































































































Ön takımdan bir lak luk ses geliyordu sağ taraftan özellikle, diskleri değiştirirken askı rotlarının ömrünü tamamladığını gördüm ve sipariş ettim. 





















09.09.2023 de muayene miz tamamlandı, noter de işlerimizi de bitirdik  artık yasal olarak trafiğe çıkabiliyoruz. 



















































BOYA BAKIMI DA YAPILIYOR,,
















































































































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SLK R170 -AMG

MEGAN II RS