PEUGEOT 107 MMT
İlk defa bir aracı ticari kaygı ile aldım hayatım boyunca. Bundan önce tüm araçlarımı keyfi olarak marka model tercihini özellikle yaparak almıştım.
Bu seferki araç garajda yaptığım işlerin boyutunu biraz daha ileriye taşıyacağım bir araç olacak.
Aracı şanzıman arızalı olarak aldım, araç aslında alt yapı olarak toyota / c1 ile aynı.
Piyasada bu alet peugeot 107 / citroen c1 / toyota ile aynı altyapıda 1KR FE Motorlu ve MMT / 2 tronic bir şanzıman var. Senso drive diye geçiyor bir sürü adı var.
Alet aslında şöyle çalışıyor, Mekanik bir şanzıman üzerinde bizim yerimize pedala basan bir aktüatör var, bir de vitesleri bizim yerimize 2 den 3 e atan ya da 4 ten 3 e düşüren vites seçici bir de ecu elbette.
Aracın hikayesi şöyle, forumdan @mikelazi abimde bu aracın citroen c1'i var.
Face de aracı görüyor ve beni etiketliyor. Aradık görüştük sahibiyle, aracı yaptıramamışlar, araç p0900 hatası veriyor. BU hata: Debriyaj Ayar Elemanı Devresi / Açık
Gözüm kesince ben bunu yaparım dedim ve biraderle birlikte gittik aracı aldık çekiciye yükledik geldik.
Araç 138 bin km de. Daha önce de c1 im olduğu için sağını solunu iyi biliyorum.
Kendi boya makinamız ile kontrol ettik, şasesi vs zaten gözle görünür yerlerde, bir hata görmedik. Boya olarak da 1 parça boya çıktı araçta. Fitillerin altı kapı içleri tertemiz kurcalanmamış Bir de aracın urban move olan dolu paket olması avantaj oldu.
Şaseler kuleler direkler vs düzgün ellenmemiş.
Elektrik tesisatı kurcalanmamış, ki burası benim için satın alma kararının temel noktasıydı.
Bolca kozmetik kusuru var, sağ arka kapı belki bir tadilat gerektirebilir kendi imkanlarımız ile çözemezsek. Fren disklerini mesela hurdacıya versek almaz o kadar kötü durumda :)
İçinin detaylı temizliğe ihtiyacı var, koltuklar çok toz pis içinde.
Motor içi çok pis temizlenecek ve elbette şanzımanı tamir etmem gerekiyor.
Bu aracı kendi araçlarımda olduğu gibi kafam rahat olacak şekilde toparlayıp uzunca bir süre arıza vermeyeceğine kanaat getirdiğimde satacağım.
Belki bu yeni bir ticari girişimin ilk adımı olur. Tüm süreci burada paylaşacağım,
Mmt şanzıman ile ilgili yeteri kadar türkçe kaynak bulamadım. Bu konu belki birilerine fayda sağlar, Arabanın yıkama sonrası cilalı fotolarının olduğu değil bol bol kirli paslı tamir onarım içeren bir konu olacak.
User manual KULLANICI KİTABI
Tamir takımı TR de yok maalesef ama soldaki burçlar, flanşlı burç diye geçiyor.
Dış çapı 12mm içi teflonlu bir malzeme. Ben uzun olanını buldum taşlama tezgahında kısaltıp taktım.
O araya giren kömür tozları zamanla fazla akım çekmeye sebep oluyor.
Elimde bu tarz bir çektirme vardı çok işe yaradı.
Boşta 2.3 / 2.6 amper akım çekiyorlar ve sağlıklı çalışıyorlar.
vites çerçevesini boyadım, ayak altı aydınlatmasını bitirdim. Arka sol camın filmini yaptım, o arada Duru hanım'ı bir kedi tırmaladı, küçük bir hastane arası verdik ve eve çıktık.
![]() |
Yorumlar
Yorum Gönder