SLK R170 -AMG

___31.10.2023___

Cabrio alıcam cabrio alıcam diyee diyee aldım sonunda :) Bakalım bizi neler bekliyor. 

1998 model,  kendi içinde oldukça dolu bir araba. 

Temel olarak şunlar var,

Amg tampon, Amg marşpiyel, Amg egsoz uçları. 

Alpine ünite+ Bose ses sistemi. 4 Adet hava yastığı.

Kırmızı / siyah çift renk deri.  Far yıkama, Koltuk ısıtma, 

Ve tabiki orjinal AMG jantlar. 

Şase den gelen donanım listesi aşağıdaki gibi. Hepsi aracın üzerinde. 








































































Abi kardeş pozu,  garajdaki ilk sabahı :)





RS yanında baya minibüs gibi duruyor. 



Gece 1-2 kare çektim, iç aydınlatmaları beklediğimden daha canlı.

Şimdi biraz foto biraz yorum kısmına gelelim.   2 gündür sabah akşam kullanıyorum, biraz daha alıştık birbirimize. 

Sürüş hissi fena değil  ama bi rs ile kıyaslayınca rs çok net önde o konuda. 

Arabanın görseli gerçekten müthiş, böyle baktıkça bakasın gelen bir araba. Yani hızlı olması çok da şart değil, gerçekten böyle tıs tıs dolaş arabası. 

Ses sistemi cidden iyi, bass ları baya arkanda davul çalıyorlar gibi ve yüksek sesi yükselttiğinde bozulma oldukça az. 

Yürüyen aksamı çok iyi, takırtı tıkırlı lıkırtı vb manasız sesler yok. Sadece bi kaldırımdan inerken arabanın esnediğini duyabiliyorsun o kadar. 

Vites yolları kısa ve topuz diğer kullandığım arabalara göre biraz yukarıda, ilkten garipsedim ama sonradan alıştım.

Vites topuzunu sevmedim, başka bir topuz sipariş ettim.  Ters R  (En sola çek yukarı kaldır geriye  çek) geri vites olayı enteresan alışmamışız.

İnip binmek normal araçlara göre biraz daha efor gerektiriyor, araç oldukça alçak. Tavan kapalıyken tavanın üst noktası omuzuma yakın bir yere denk geliyor, boyum 1.73 olunca araba ne kadar alçak hayal edebilirsiniz. 

Vites konsolu üzerinde cam kumandaları var kullanımı kolay, sadece sağ cam vitesin sağında kaldığı için haliyle onu da biraz garipsedik. Kapı kolunda cam kumandasına alışmışız.

Bir de silecek ve sellektör kolu solda, ilk silecek ihtiyacı olduğunda gerçekten bocaladım, aha dedim kol yok :D meğer varmış. 

Farların anahtarı solda ve çok kemikli bir geçişi var, dün gece sağa sola gittiğimde her seferinde aç kapa yapmak yordu gerçekten. c5 de ve RS de otomatik yapıyor bu işi araba, güzel faydalı bir icatmış keşke SLK da da olsa. Belki bir modül ile bunu çözeriz. 

Biraz iç foto ekleyeyim.



















Plastik tamiri,













Ayna cam ayar motoru, dişliler maalesef ölmüş. 
Sakarya da bir arkadaş buldum bu sonsuz dişliyi imal edecek bizim için. 









buji bobin kapak boyama işlemi.
















































Cam filmi çektim. 2. deneme de netice aldım.






İç trim sökümüne başladım. Bakalım bizi neler bekliyor.


İçini ancak bugün sökmeyi bitirdim. 

Bu arada artık 3 boyutlu bir yazıcımız var.




































































15.11.2023 günceli olsun, ayna kapaklarımız kaplandı. Renk şahane.




SLK nın işleri çok ağır ilerliyor, bu ara 3d basım işlerine daldık. solid öğreniyoruz. 













İç trim tamirine devam ediyorum.



















25.11.2023 yorucu bir gün oldu. 

SLK nın içiyle ilgili baya bir yol kat ettik. 































iç trim işlerine devam, bu gün 26.11.2023 boya yaptık bol bol.  Boya tabancası ile boya atmayı öğrendik. 























x










27.11.2023 iç trimlerin tamamını boyadım. Gayet de güzel oldu rengin tonu.

















28.11.2023 günceli olsun.

Parçaların cila işlemleri 1. katı tamam.   Krom parçaların bir kısmı da tamam. 












Ayna dişlilierini tesadüfen bir tornacı arkadaşa yaptırtdık :)




Ayna dişli işlerine devam, yapana kadar pes etmek yok. 


Sona doğru yaklaşırken,  oldukça güzel işler çıkmaya başladı.


Başarısız bir baskı denemesi :) Öğreniyoruz.

































01.12.2023 günceli olsun, parçaları arbanın üzerine takabildim sonunda :)

Koltuklar aynalar kaldı şimdilik














Yolcu tarafı ayak üfleme yerindeki parça kırıktı. Yerine aktivatörlü yapıştırıcı basarak uydurma bir ürün takmışlar. Ben oraya 3d de bir ürün bastım ve takatım. Güzel oldu.




04.12.2023 içini bitirdim :)

Evet o büyülü gün geldi benim için :) Arabanın koltuklarını temizledim, sildim son kat cilasını vs ayarladım taktım. Teybini taktım. Ama aküyü bitirmişiz,  kapılar sürekli aç kapa yaparken aküyü yemiş bitirmiş. 

Neyse ki akü şarj aleti vardı onunla  sabaha kadar şarj olur. Akü iyi ki bitmiş, akünün altında bir gider var, orası yaprak dolmuş. Bu yapraklar müthiş nem tutuyor ve sacı çok güzel çürütüyor. 

Hazır akü sökükken ve koltuklar kendine gelirken yarın o kısmı da temizlerim mis gibi olur.  Akü nün bitmesi bu açıdan güzel oldu. 

Önce koltukları silmekle başladım işe.  Kabaca bir tozunu aldım, bayadır garajda üzerleri açık duruyorlardı. 

























05.12.2023  arabayı  %90 bitirdim. Akü şarjımız gayet güzel oldu. Tek marş çalıştırdı arabamızı. 

Kapı içlerini sildim.  Akü altı çamur dolan yeri temizledim. 






















Hep yapacak değiliz biraz da gezelim.













Metal topuzları oldum olası severim.  Gel gelelim SLK nın geri vitesi sol geri de. Normal arabalara göre 2. vites olan yer slk da geri vites. 

Amazon da şöyle bir topuz aldım. 






























500. vites topuzu fotosu gelsin :)

Topuzun üzerine kestiğim ve yapıştırdığım metalin kenarları ele geliyordu. O kısmı ince ince dremelle işledim.  Fotolar makro olduğu için çevresi dalgalı duruyor ama gündelik kullanımda bu farkı görmek imkansız neredeyse.











Ayak aydınlatma güzel bir ekstra bana kalsa. SLK da da olsun istedim. 







































Bir de aynalı ton cam filmi deneyelim dedik,

onu da sağ cama yaptık.  Bir de minik bir sticker ekledim. 















Aynalı film için gündüz görselleri.






güzel bir temizlik yaptık.









Bir daha bu kadar temiz 2 si yan yana gelir mi bilemedim


13.03.2024 satış. Ankara.














































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MEGAN II RS

PEUGEOT 107 MMT