VOLKSWAGEN CC 2010 2.0 TDI DSG

 30.11.2024 de hanemize katılan 2010 model Volkswagen CC  2.0 TDI DSG cam tavan.

Araç 219 binde geldi bize, 


Donanım olarak aklıma gelenler,

olmazsa olmaz cam tavan + dsg  + koltuk ısıtma.  Ekstradan bir hafıza olsa çok güzel olurdu ama maalesef. 

Neyse  dolu sayılabilecek bir araba, 14 yaşında illaki eksikleri var. Zamanla yapacağız. 

İlk çektiğim kare,




Eksperde  akü zayıf çıkmıştı onu noter sonrası inci akü alarak çözdük. 30.11.2024 Garanti başlangıcı oldu haliyle.


Güzel özelliklerden birisi DCC = Dinamik şasi kontrolü. 


Yola çıkarken yakıt aldık, deposu oldukça büyük. 


Garaja geldiğinde hemen fotoğrafladık.. 


İçinden bir foto,


Multimedya güzel çalışıyor, Geri görüş kamerası da beklediğimden daha net çıktı. 


Genel izlenim 300 km kadar şehir içi dışı kullanımdan sonra iyi hissettirdiği yöünde. Skoda octavia dan sonra hacim ve güç olarak uzun yolda daha iyi zaten. Şehir içi için bayağı büyük, arka cam çok yatık  coupe formundan ötürü görüşü kısıtlayan bir yapısı var.  Koltuk ısıtma ve bel desteği güzel detaylar. İleride denk gelirse hafızalı ısıtmalı koltukları bulursak alır takarız.

DSG  de bir sorun var gibiydi,  D ye alınca ekranda D yanıp söndü. 

02.12.2024 de Sakarya da jetbro vw servisine götürdüm Beşir usta baktı test sürüşü yaptı, bir sorun görmedi.
Her ihtimale karşı 220 bin km de biz şanzıman yağımızı  motul tct + mann filtre ile değiştirelim dedik.
Bir de arka dik rotlarda bir sorun görüldü onları da değiştireceğiz.


01.12.2024 -04.12.2024 arası alınan parçalar.




14.12.2024 Tarihinde  220.500 KM de yağ ve su bakımını yaptım. 
Yağ ve mazot filtresi Mahle olarak, motor yağı Liqui moly top tec 4200 olarak değiştirdim. 
Taşırma kabını kale  soğutma suyunu liqui moly kfs13 + distile su ile değiştirdim. 
Şanzıman yağ soğutucu FEBİ olarak değiştirdim. Kaput altında  coolant hatasına neden olduğunu düşündüğüm ortalama usta işi dola bırak soket değişim işini hakkıyla lehim ve makaron ile düzelttim. 



Fren hidroliğini depodan çekerek liqui moly dot4 ilave ederek en azından depodaki eski miktar kadar kısmı değiştirmiş oldum.


Şanzıman yağ soğutucusunun cıvatasını açacak lokmamız yokmuş gittik onu da aldık.


Eski yağ soğutucusunu sökerken bir kare.




Motor yağımız LM 4200 TOPTECH  vw onaylı bir ürün. Gelecek bakımda molygen deneyebilirim.


Mazot filtresi değiştirmek çok kolay, vw müh. tşk ettim.


Yağ kapağı ve yağ filtre kapağını güzelce eski yağdan arındırıyoruz.



Muhteşem ustalık eseri olan dola bırak sistemi. 



Bu da çırak işi, lehim + makaron.


Müşürün de üzerini 2000 kum zımpara ile temizledim.


Yeni değişmiş Şanzıman yağını bir daha değiştirmeme sebep olan oringler :) Tecrübe pahalı bir kazanımdır. 





Araba böyle birkaç gün duracak,  oringden dolayı şanzıman yağı dışarı aktı. Yenileyip devam edeceğiz.


Taşırma kabı ve ksf13 ün güzel renk kombini. 


Farlardaki sarılıkları zımara + kloroform ile düzelttik olabildiğince.

Far kapaklarından 2 si eksikti, solid de çizdim 3d yazıcı da bastım tam oturdu. 

Sİyah filament yoktu o yüzden turkuaz, siyaha boyanıp takılacak.

Sinyalleri de sıfırladım. Sis kapaklarını da mat siyaha boyadım solmuştu. Ön kısmı oldukça adam ettik. 

Sıra çalışmayan park sensörlerinde.
 









18.12.2024 de  h7 uzun farlar + osram sinyaller + fci soketli yani orj soketli kornamız geldi.


19.12.2024 tarihinde ve 220.350 KM de 
Yağ bakımını LM 4200 ile  yağ filtre ve yakıt filtresini Mahle marka ürünler ile, hava filtresini parçacının verdiği filtre ile değiştirdim. 

Soğutma sıvısını Liquymoly nin KFS 13 ü ile değiştirdim ve bu bakımda taşırma kabını değiştirdim.

Şanzıman yağ soğutucusunu takarken eski oringleri kullandığım ve kitabına uygun şekilde sıkmadığım için 200 km önce değişen yağı çöp etmiş oldum. Neyse ki bu bana  dsg için top fill denen üstten doldurma yöntemini öğrenme şansı verdi. Şanzıman yağını da 200 km ara ile 2. defa Motul DTCF kullanarak yenilemiş oldum ( 4.5 LT  yağ ekledim) Şanzıman 6.2 LT alıyor ama alt tapa açıldığında maksimum 4.5 LT kadar yağ çıkıyor. Bunun için aracın düz olması lazım, ben şanzıman altındaki tapaya terazi koyarak aracı 3 farklı kriko ile teraziye alarak değişim yaptım. 

Yararlandığım kaynak: https://www.myturbodiesel.com/d2/1000q/multi/dsg-diy-fluid-change-service.htm 

Lambaları taktık ya farlardan ya da takma yönümden ötürü uzunlar istediğim gibi aydınlatmadı. 

Su bakımını yaptık,  LM in radyatör temizleyivisini de atınca kalorifer peteğini tıkadık muhtemelen.

Kalorifer radyatörünü sipairş ettim kraftvol marka olarak. Tahmin ettiğim gibi çıkan petek içinden su yeteri kadar dolaşarak geçmiyordu, petek fiziksel olarak iyi durumda olsa da yılların verdiği yorgunlukla hayata gözlerini yummuş.  Yeni peteğimizi taktık ve ısıtma sorununu çözdük.



24.12.2024 Kalorifer peteğini dğeiştirdim KM 220800. Oldukça zorlayıcı bir işlem oldu ama başraıyla tamamlandı.



Kalorifer radyatör boruları şu şekilde çalışıyor. İç içe giriyor.



2 boruyu iç içe geçirmek için elle çabalasakta olmadı. 

Boruların üzerine kelepçe atıp papağan pense ile çektirdim. 


Adı geçen papağan pensemiz çok güzel işini yaptı.


Boruların uçlarına da teflon sardım, sızdırmazlığı garanti altına aldım. 
Sıvı conta sürmeden işi oem şekilde bitirmiş olduk.




 25.12.2025 -Plakalı sipariş etmiştim geldi hemen taktım tabiki. 
Arabayı vakit bulup bi yıkayamadık pis pis dolaşıyoruz.


Ön plakalık sonrasında 26.12.2024 de bastırdığım yeni plakalarımız geldi. Hemen taktık ve uzun süredir yıkayamadığımız arabamızı yine tavsiye üzerine aldığım mop ile yıkadım. Mop süper icat eğilmeden kalkmadan yıkamaya imkan veriyor, tabi bir eldiven kadar iyi değil ama  mop ile 1. tur eldiven ile 2. tur yapılırsa yıkama işi çok zahmetsiz oluyor.






28.12.2024 günceli olsun. Bu gün stopları taktım, içindeki lambaları yeniledim. 
Bagaj kapağında kalan stoplara polisaj yaptım. Bagaj içini temizledim, baya baya kötü durumdaydı. 
Polen filtresini değiştirdim içini süpürdüm  k2 letan ve k2 satina ile iç temizliğini yaptım güzel ve yorucu bir gün oldu neticesi de mutlu etti. 

















Egsoz uçlarını da güzelce parlattım tertemiz oldu. 













19.12.2024 sanırım senenin son DIY işini direksiyonu boyayarak tammladım. 















07.01.2025 Günceli, arka sol kısımden gelen "lıkırtı" şeklinde tanımlayabileceğim bir ses vardı. Çukurlardan geçerken özellikle bu ses çok rahatsız ediciydi. 

Arka amortisörleri takım olaran Monroe marka aldım. Toz körükleri, stoperleri ve üst tablalarını da
aldım. 





Stoper aramızdan ayrılmış durumda.

16mm lokma ile üst kısmı söküyoruz. 



Stoper + üst tabla eskisi / yenisi.


Mil üzerinde 16mm bir somun var onu sökmek için mengeneye bağlamak gerekiyor.



orta mukavvemette bir cıvata sabitleyici kullanarak montaj yapıyoruz. 50nm + 45 derece diyor kitap.


Montaja hazır amortisörümüz.


Stoper ve üst tabla montajı.


Toz koruma parçasını da yeniledik.


Amortisör alt cıvatası 150 nm ile sıkılıyor. 


11.01.2025 günceli olsun, 

Bu gün güzel işler yaptık anlatalım. Öncelikle sökemediğim arka sağ amortisörü söktüm. 

Oldukça uğraştırsa da  tam pes edip geri toplayacağım anda gevşeyince cıvata günü bu kısımdaki bakım onarımı yaparak  geçirdik. 

Neler değişti ? 
Arka amortisör, üst tablası, helezon yayın alt üst takozu. 






Paslı bölgeleri boyayıp üzerine yalıtım yapacağız.









helezon lastiklerini de değiştirdim. 



















18mm cıvatayı 150nm ile torkluyoruz.


arka sağ teker amortisör + helezon yay takızları değişti 11.01.2025 









Hararet müşürlerinini 2 si de değişti ayrıca soketleri de değişti. 11.01.2025


Fren vakum contası sipariş edildi.  11.01.2025 de.

12.01.2025  Yola çıktık. Sensörleri havalar daha müsait olduğunda montaj yapacağım. 


Şimdi size bir esnaflık örneği gösterceğim.

Vakum pompası contasından yağ kaçağı vardı, conta sipariş ettim.

Adamlar poşete koyup göndermiş. 2 karton arasına koyalım ama bu ezilip büüzlmesin dememişler.





ses sistem bileşemleri de geldi.



































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

C5 X7 EXECUTIVE

MEGAN II RS

SLK R170 -AMG