VOLKSWAGEN CC 2010 2.0 TDI DSG
30.11.2024 de hanemize katılan 2010 model Volkswagen CC 2.0 TDI DSG cam tavan.
Motor yağımız LM 4200 TOPTECH vw onaylı bir ürün. Gelecek bakımda molygen deneyebilirim.

Araba böyle birkaç gün duracak, oringden dolayı şanzıman yağı dışarı aktı. Yenileyip devam edeceğiz.
Far kapaklarından 2 si eksikti, solid de çizdim 3d yazıcı da bastım tam oturdu.
Sİyah filament yoktu o yüzden turkuaz, siyaha boyanıp takılacak.
Sinyalleri de sıfırladım. Sis kapaklarını da mat siyaha boyadım solmuştu. Ön kısmı oldukça adam ettik.
Sıra çalışmayan park sensörlerinde.
Adı geçen papağan pensemiz çok güzel işini yaptı.
Stoper aramızdan ayrılmış durumda.
Montaja hazır amortisörümüz.
Stoper ve üst tabla montajı.
12.01.2025 Yola çıktık. Sensörleri havalar daha müsait olduğunda montaj yapacağım.


Tabi öncesinde daha önce sıvı conta ile destekleyerek takmış olmama rağmen yağ sızdıran vakum pompasını söktüm, 2 yüzeyini ve contasını ipa ile temizledim. Sonrasında metal contasını oturttum kaçıran taraftaki ve alt üst kısımlarına 300 dereceye dayanabilen sıvı conta uyguladım ve kapattım.
Eski contanın sıcağı görünce özelliğini yitirdiğini gördüm. Bir de contanın kürleşmesi için geçen sefer yeteri kadar zaman vermemiş olabilrim, şuan araç sökük olduğundan 3-4 gün de bu conta tamamen kürleşecektir.
Vakupm pompası egzantrik ile tahrik olarak çalışmakta.
Emme manfiold contası ve kelebek contası da elring olarak geldi.
Arka sensörü taktıktan sonra çalışmayınca ön sağ sensörü sökmem gerekti, onu sökünce de baktım ki tessiatı dışarı almadan bu iş olmayacak.
Arabaya çok uzun zaman önce oem soketli korna almıştım, üzerindekinin sesi de az çıkıyordu.
Manayla onu da monte ettim.
Araç 219 binde geldi bize,
Donanım olarak aklıma gelenler,
olmazsa olmaz cam tavan + dsg + koltuk ısıtma. Ekstradan bir hafıza olsa çok güzel olurdu ama maalesef.
Neyse dolu sayılabilecek bir araba, 14 yaşında illaki eksikleri var. Zamanla yapacağız.
İlk çektiğim kare,
Eksperde akü zayıf çıkmıştı onu noter sonrası inci akü alarak çözdük. 30.11.2024 Garanti başlangıcı oldu haliyle.
Yola çıkarken yakıt aldık, deposu oldukça büyük.
Garaja geldiğinde hemen fotoğrafladık..
İçinden bir foto,
Multimedya güzel çalışıyor, Geri görüş kamerası da beklediğimden daha net çıktı.
Genel izlenim 300 km kadar şehir içi dışı kullanımdan sonra iyi hissettirdiği yöünde. Skoda octavia dan sonra hacim ve güç olarak uzun yolda daha iyi zaten. Şehir içi için bayağı büyük, arka cam çok yatık coupe formundan ötürü görüşü kısıtlayan bir yapısı var. Koltuk ısıtma ve bel desteği güzel detaylar. İleride denk gelirse hafızalı ısıtmalı koltukları bulursak alır takarız.
DSG de bir sorun var gibiydi, D ye alınca ekranda D yanıp söndü.
02.12.2024 de Sakarya da jetbro vw servisine götürdüm Beşir usta baktı test sürüşü yaptı, bir sorun görmedi.
Her ihtimale karşı 220 bin km de biz şanzıman yağımızı motul tct + mann filtre ile değiştirelim dedik.
Bir de arka dik rotlarda bir sorun görüldü onları da değiştireceğiz.
14.12.2024 Tarihinde 220.500 KM de yağ ve su bakımını yaptım.
Yağ ve mazot filtresi Mahle olarak, motor yağı Liqui moly top tec 4200 olarak değiştirdim.
Taşırma kabını kale soğutma suyunu liqui moly kfs13 + distile su ile değiştirdim.
Yağ ve mazot filtresi Mahle olarak, motor yağı Liqui moly top tec 4200 olarak değiştirdim.
Taşırma kabını kale soğutma suyunu liqui moly kfs13 + distile su ile değiştirdim.
Şanzıman yağ soğutucu FEBİ olarak değiştirdim. Kaput altında coolant hatasına neden olduğunu düşündüğüm ortalama usta işi dola bırak soket değişim işini hakkıyla lehim ve makaron ile düzelttim.
Fren hidroliğini depodan çekerek liqui moly dot4 ilave ederek en azından depodaki eski miktar kadar kısmı değiştirmiş oldum.
Şanzıman yağ soğutucusunun cıvatasını açacak lokmamız yokmuş gittik onu da aldık.
Eski yağ soğutucusunu sökerken bir kare.
Mazot filtresi değiştirmek çok kolay, vw müh. tşk ettim.
Yağ kapağı ve yağ filtre kapağını güzelce eski yağdan arındırıyoruz.
Muhteşem ustalık eseri olan dola bırak sistemi.
Müşürün de üzerini 2000 kum zımpara ile temizledim.
Yeni değişmiş Şanzıman yağını bir daha değiştirmeme sebep olan oringler :) Tecrübe pahalı bir kazanımdır.

Araba böyle birkaç gün duracak, oringden dolayı şanzıman yağı dışarı aktı. Yenileyip devam edeceğiz.
Taşırma kabı ve ksf13 ün güzel renk kombini.
Farlardaki sarılıkları zımara + kloroform ile düzelttik olabildiğince.
Far kapaklarından 2 si eksikti, solid de çizdim 3d yazıcı da bastım tam oturdu.
Sİyah filament yoktu o yüzden turkuaz, siyaha boyanıp takılacak.
Sinyalleri de sıfırladım. Sis kapaklarını da mat siyaha boyadım solmuştu. Ön kısmı oldukça adam ettik.
Sıra çalışmayan park sensörlerinde.
18.12.2024 de h7 uzun farlar + osram sinyaller + fci soketli yani orj soketli kornamız geldi.
19.12.2024 tarihinde ve 220.350 KM de
Yağ bakımını LM 4200 ile yağ filtre ve yakıt filtresini Mahle marka ürünler ile, hava filtresini parçacının verdiği filtre ile değiştirdim.
Soğutma sıvısını Liquymoly nin KFS 13 ü ile değiştirdim ve bu bakımda taşırma kabını değiştirdim.
Soğutma sıvısını Liquymoly nin KFS 13 ü ile değiştirdim ve bu bakımda taşırma kabını değiştirdim.
Şanzıman yağ soğutucusunu takarken eski oringleri kullandığım ve kitabına uygun şekilde sıkmadığım için 200 km önce değişen yağı çöp etmiş oldum. Neyse ki bu bana dsg için top fill denen üstten doldurma yöntemini öğrenme şansı verdi. Şanzıman yağını da 200 km ara ile 2. defa Motul DTCF kullanarak yenilemiş oldum ( 4.5 LT yağ ekledim) Şanzıman 6.2 LT alıyor ama alt tapa açıldığında maksimum 4.5 LT kadar yağ çıkıyor. Bunun için aracın düz olması lazım, ben şanzıman altındaki tapaya terazi koyarak aracı 3 farklı kriko ile teraziye alarak değişim yaptım.
Yararlandığım kaynak: https://www.myturbodiesel.com/d2/1000q/multi/dsg-diy-fluid-change-service.htm
Yararlandığım kaynak: https://www.myturbodiesel.com/d2/1000q/multi/dsg-diy-fluid-change-service.htm
Lambaları taktık ya farlardan ya da takma yönümden ötürü uzunlar istediğim gibi aydınlatmadı.
Su bakımını yaptık, LM in radyatör temizleyivisini de atınca kalorifer peteğini tıkadık muhtemelen.
Kalorifer radyatörünü sipairş ettim kraftvol marka olarak. Tahmin ettiğim gibi çıkan petek içinden su yeteri kadar dolaşarak geçmiyordu, petek fiziksel olarak iyi durumda olsa da yılların verdiği yorgunlukla hayata gözlerini yummuş. Yeni peteğimizi taktık ve ısıtma sorununu çözdük.
Kalorifer radyatörünü sipairş ettim kraftvol marka olarak. Tahmin ettiğim gibi çıkan petek içinden su yeteri kadar dolaşarak geçmiyordu, petek fiziksel olarak iyi durumda olsa da yılların verdiği yorgunlukla hayata gözlerini yummuş. Yeni peteğimizi taktık ve ısıtma sorununu çözdük.
24.12.2024 Kalorifer peteğini dğeiştirdim KM 220800. Oldukça zorlayıcı bir işlem oldu ama başraıyla tamamlandı.
Kalorifer radyatör boruları şu şekilde çalışıyor. İç içe giriyor.
2 boruyu iç içe geçirmek için elle çabalasakta olmadı.
Boruların üzerine kelepçe atıp papağan pense ile çektirdim.
Boruların üzerine kelepçe atıp papağan pense ile çektirdim.
Boruların uçlarına da teflon sardım, sızdırmazlığı garanti altına aldım.
Sıvı conta sürmeden işi oem şekilde bitirmiş olduk.
Sıvı conta sürmeden işi oem şekilde bitirmiş olduk.
25.12.2025 -Plakalı sipariş etmiştim geldi hemen taktım tabiki.
Arabayı vakit bulup bi yıkayamadık pis pis dolaşıyoruz.
Ön plakalık sonrasında 26.12.2024 de bastırdığım yeni plakalarımız geldi. Hemen taktık ve uzun süredir yıkayamadığımız arabamızı yine tavsiye üzerine aldığım mop ile yıkadım. Mop süper icat eğilmeden kalkmadan yıkamaya imkan veriyor, tabi bir eldiven kadar iyi değil ama mop ile 1. tur eldiven ile 2. tur yapılırsa yıkama işi çok zahmetsiz oluyor.
28.12.2024 günceli olsun. Bu gün stopları taktım, içindeki lambaları yeniledim.
Bagaj kapağında kalan stoplara polisaj yaptım. Bagaj içini temizledim, baya baya kötü durumdaydı.
Polen filtresini değiştirdim içini süpürdüm k2 letan ve k2 satina ile iç temizliğini yaptım güzel ve yorucu bir gün oldu neticesi de mutlu etti.
Bagaj kapağında kalan stoplara polisaj yaptım. Bagaj içini temizledim, baya baya kötü durumdaydı.
Polen filtresini değiştirdim içini süpürdüm k2 letan ve k2 satina ile iç temizliğini yaptım güzel ve yorucu bir gün oldu neticesi de mutlu etti.
Egsoz uçlarını da güzelce parlattım tertemiz oldu.
19.12.2024 sanırım senenin son DIY işini direksiyonu boyayarak tammladım.
07.01.2025 Günceli, arka sol kısımden gelen "lıkırtı" şeklinde tanımlayabileceğim bir ses vardı. Çukurlardan geçerken özellikle bu ses çok rahatsız ediciydi.
Arka amortisörleri takım olaran Monroe marka aldım. Toz körükleri, stoperleri ve üst tablalarını da
aldım.
Stoper aramızdan ayrılmış durumda.
16mm lokma ile üst kısmı söküyoruz.
Stoper + üst tabla eskisi / yenisi.
Mil üzerinde 16mm bir somun var onu sökmek için mengeneye bağlamak gerekiyor.
orta mukavvemette bir cıvata sabitleyici kullanarak montaj yapıyoruz. 50nm + 45 derece diyor kitap.
Stoper ve üst tabla montajı.
Toz koruma parçasını da yeniledik.
Amortisör alt cıvatası 150 nm ile sıkılıyor.
11.01.2025 günceli olsun,
Bu gün güzel işler yaptık anlatalım. Öncelikle sökemediğim arka sağ amortisörü söktüm.
Oldukça uğraştırsa da tam pes edip geri toplayacağım anda gevşeyince cıvata günü bu kısımdaki bakım onarımı yaparak geçirdik.
Neler değişti ?
Arka amortisör, üst tablası, helezon yayın alt üst takozu.
Arka amortisör, üst tablası, helezon yayın alt üst takozu.
Paslı bölgeleri boyayıp üzerine yalıtım yapacağız.
helezon lastiklerini de değiştirdim.
18mm cıvatayı 150nm ile torkluyoruz.
arka sağ teker amortisör + helezon yay takızları değişti 11.01.2025
Hararet müşürlerinini 2 si de değişti ayrıca soketleri de değişti. 11.01.2025
Fren vakum contası sipariş edildi. 11.01.2025 de.
Şimdi size bir esnaflık örneği gösterceğim.
Vakum pompası contasından yağ kaçağı vardı, conta sipariş ettim.
Adamlar poşete koyup göndermiş. 2 karton arasına koyalım ama bu ezilip büüzlmesin dememişler.
Vakum pompası contasından yağ kaçağı vardı, conta sipariş ettim.
Adamlar poşete koyup göndermiş. 2 karton arasına koyalım ama bu ezilip büüzlmesin dememişler.
ses sistem bileşemleri de geldi.

22.02.2025 ses sistemini hava muhalefetinden dolayı hala monte edemedim.
Ama bu arada başka şeyler yapıldı, MG remaps de araca yazılım uygulandı ve egr + dpf yazılımsal olarak kapatıldı.
Daha sonra araç göstergesinde DPF uyarısı çıktı. Bunun için ve olası arıza kodları için vagcom cihazı aldım sürüm 24.7 olacak şekilde. Satıcı yektek firması uzaktan kurulum hizmetide sağladı.
DPF in içi daha önce kırılmıştı. Artık tamamen kurtulduk kendisinden.
Krom downpipe ımız.
Arıza ışıksız gösterge paneli en sevdiğimiz.

vag com u sevdim. Park sensör arızası için 8 sensör den hangisi arızalı doğrudan gösteriyor.
downpipe sonrasında egr yi de iptal edelim dedim.
28.02.2025 de eldeki imkanlar ile bir egr nin emme tarafaındaki contasını söküp şablon oluşturdum, ona göre bir sac kestim ama sac tam düz olmadığı için montaj sonrası hava kaçırdığı için sökmek zorunda kaldım.
Sonra şablonu aldım solidde çizdim, 3d den bastım, gayet güzel oldu.
lazer kesim yapan bir yere de dosyayı attım 4 parça 4mm kalınlıkta kestiriyorum. Maliyeti de 100 tl gibi komik bir rakam.
Sonra şablonu aldım solidde çizdim, 3d den bastım, gayet güzel oldu.
lazer kesim yapan bir yere de dosyayı attım 4 parça 4mm kalınlıkta kestiriyorum. Maliyeti de 100 tl gibi komik bir rakam.
Lazer kesimden malzememizi de aldık. 2 kullanırız 2 yedek durur.
Yaptırdığımız körleme aparatı işi güzelce çözecek gibi duruyor.
05.03.2025 günü boğaz kelebeği ile temizliğe ilk adımı attık.
Tabi öncesinde daha önce sıvı conta ile destekleyerek takmış olmama rağmen yağ sızdıran vakum pompasını söktüm, 2 yüzeyini ve contasını ipa ile temizledim. Sonrasında metal contasını oturttum kaçıran taraftaki ve alt üst kısımlarına 300 dereceye dayanabilen sıvı conta uyguladım ve kapattım.
Eski contanın sıcağı görünce özelliğini yitirdiğini gördüm. Bir de contanın kürleşmesi için geçen sefer yeteri kadar zaman vermemiş olabilrim, şuan araç sökük olduğundan 3-4 gün de bu conta tamamen kürleşecektir.
Vakupm pompası egzantrik ile tahrik olarak çalışmakta.
Yüzeyi 1000 kum zımpara ile zıparalamadan önce.
Bu malzeme 4 torx cıvata ile sabitleniyor. Kitap 9nm diyor sıkma torkuna. Ben sök tak derken cıvataların bir miktar uzamış olma ihtimaline karşın 9-10-11 nm şeklinde sıktım.
Sonra geldik boğaz kelebeğine.
6 mart 2025 de egr valfini de temizledim.
Emme manfiold contası ve kelebek contası da elring olarak geldi.
08.03.2025 günceli olsun.
Şu arkadaşı takarken kaçırdık, kaşımızı deldi birazcık :) Ufak bir yol kazası.
Nikenler beklediğimden iyi bir görüş sağladı.
16.03.2025 De mg remaps de DPF ışığımız halloldu. Tekrar bir revize dosya yüklendi.
22.03.2025 CC ye bu gün catch can yaptım. Ne zamandır aklımdaydı.
Daha sonra içini temizledim.
23.03.2025 günü uçmakdere Tekirdağ'a gittik ekipte 2 tane 208 gti 1 tane 205 gti 1 tane clio vardı.
Uçmakdere yolları müthiş virajlı, güzel virajlar döndük kendimizce.
Uçmakdere yolları müthiş virajlı, güzel virajlar döndük kendimizce.
29.03.2025 günceli olsun, bu gün vagcom da arka sağ orta hataya düşen park sensörünü değiştirdim. Onu değiştirdikten sonra ön sağ da hataya düştü. Sadece arkayı değiştirip işi bitiririm sanmıştım ama bitiremedim. Öndeki tesisatı komple dışarı alıp revize ettim. Uzun süre götürür artık bu şekilde.
Arka soldan bir ses geliyordu şıngırtı tıkırtı gibi, tesadüfen arka tamponu sökmeye başladığımda keşfettim. Arka susturucunun sol kısmında tampon içinde bir aluminyum muhafaza var ısı için. Bunun bağlandığı plastiklerden kurtulmuş, susturucuya çarpıyormuş tümsekten geçince.
Plastik kaynak için uçlar vardı, onlar ile sabitledim.
Davlumbaz üstünde kalan kısımları da temizledim ve yalıttım.
Yalıtımdan 1 kare
Arka sensörü taktıktan sonra çalışmayınca ön sağ sensörü sökmem gerekti, onu sökünce de baktım ki tessiatı dışarı almadan bu iş olmayacak.
Arabaya çok uzun zaman önce oem soketli korna almıştım, üzerindekinin sesi de az çıkıyordu.
Manayla onu da monte ettim.
Tek korna sesi yeterli gelmedi soket olmadığı için elimde geçici olarak makaronla soket yuvasına bağlantı yaptım.
Artık park sensörlerimiz çalışıyor.
Park sensör ve korna tamirinden sonra kenarda duran ayak aydınlatmasını taktım.
Onu uzun zaman önce almıştım pili ölmüş, o yüzden renk beyazda kaldı şimdilik.
Onu uzun zaman önce almıştım pili ölmüş, o yüzden renk beyazda kaldı şimdilik.
Kapı içi fitil altlarındaki kabarmaları matkap ucu tel fırça ile temizledim. Bu kısımlara antipas astar + boya uygulaması yapacağım. Ön kısım için bir miktar macun işlemi yapabilirim.
Yorumlar
Yorum Gönder